no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار ابتدایی آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تجارب معلمی آموزش مهارت های فکری به دانش آموزان ابتدایی
zip
آوریل 8, 2023
۱۸,۰۰۰ تومان

تجارب معلمی آموزش مهارت های فکری به دانش آموزان ابتدایی


تجارب معلمی ابتدایی

تجارب معلمی آموزگار ابتدایی به صورت کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 52 صفحه توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در رابطه با ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آغازین ، تکوینی و پایانی است ) می باشد. مطلب فوق در واقع تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی آموزگار ابتدایی منطبق با آیین نامه ها می باشد .آنچه در  تجارب معلمی ابتدایی مشاهده می کنیم به قرار زیر است.

عنوان طرح و ابتکار در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی       

مقدمه کوتاه در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

بیان مسئله و وضعیت موجود در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

تشریح مشکل در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی های آن در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

چگونگی اجرا و نتایج حاصله در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

پیشنهادات در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

نتیجه گیری در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

راهکارها در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

منابع و ماخذ در رابطه با آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

راهکارهایی که در تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی آموزگار ابتدایی به آنها دست یافتیم :

با توجه به نتایج تحقیقات نسبی بر این که سن ایجاد خلاقیت عمدتاً قبل از ده سالگی است بنابراین باید به نقش دوره پیش دبستان و دبستان بیشتر توجه شود و تغییرات اساسی در ساختار این دوره انجام گیرد. براین اساس پیشنهادهای ذیل عنوان می شود:

  • آشنا ساختن مدیران و معلمان با مفاهیم خلاقیت و راهکارهای پرورش و تقویت آن در فراگیران با تشکیل دوره های آموزش ضمن خدمت
  • تغییرات اساسی در کتاب های درس که زمینه رشد و خلاقیت دانش آموزان را فراهم آورد
  • تغییر در شیوه های ارزشیابی و امتحانات که بتواند رشد خلاقیت را دانش آموزان بسنجد .
  • اطلاع رسانی به خانواده ها درباره ی اهمیت خلاقیت و چگونگی کمک به رشد آن از طرق مختلف
  • علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعه
  • فعال سازی تشکل های دانش آموزی که خودیابی و خود شکوفایی و اعتماد به نفس دانش آموزان افزایش یابد .
  • اختصاص درسی به نام خلاقیت در مدارس و گنجاندن راه های پرورش آن در برنامه درسی مراکز تربیت معلم و تمام موسساتی که معلم و مربی تربیت می کنند
  • استفاده صحیح و مطلوب در ساعت درس انشا
  • تغییر نام درس هنر و نقاشی به پرورش خلاقیت ، نوآوری ، ابتکار
  • آموزش یورش فکری ( بارش افکار ) به دانش آموز
  • استفاده از شیوه های حل مساله و پرورش و پاسخ و تدریس
  • شناخت موانع بروز خلاقیت و راهبردهای مقابله با آن
  • تقویت حس خوداتکایی معلمان برای بروز هرچه بیشتر نو اندیشی ،نوآوری و خلاقیت
  • تشویق مادی و معنوی معلمان،مدیران و فراگیران خلاق

برای دانلود تجربیات معلمی آموزگار ابتدایی از این قسمت اقدام کنید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید