صفحه جدا

ابتکارات فردی و حرفه ای دانلود صدها نمونه فایل


[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ابتکارات فردی و حرفه ای

ابتکارات فردی و حرفه ای در تجارب سنجش و ارزشیابی مبحث مهمی است که در نظام آموزشی کنونی جای خود را باز کرده است.و در واقع ابتکارات فردی و حرفه ای در تجارب سنجش و ارزشیابی اهداف بسیاری را دنبال می کند که از آن می توان به هدف های زیر اشاره نمود.

دانلود نمونه فایل های ابتکارات فردی و حرفه ای

در همین راستا پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا اقدام به تهیه صدها نمونه ابتکارات فردی و حرفه ای و تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی منطبق با آیین نامه ها (ارزشیابی های آعازین ، تکوینی و پایانی) نموده است. شما می توانید از این سایت نمونه های مختلف را دانلود نمایید

برای دانلود روی فایل مورد نظرتان کلیک کنید

.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][eddrecent total_items=”40″ mp_grid_pagination=”yes” mp_grid_pagination_alignment=”center” mp_category=”7772″ mp_grid_design_layout=”thumbnails-only” thumbnail_size=”120″ thumbnail_size_height=”120″ mp_author_thumbnail_styling=”yes” mp_tooltip_thumbnails=”yes” mp_author_thumbnail_padding=”6px” mp_offset=”0″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

اهداف اجرای ابتکارات فردی و حرفه ای 

  • توسعه و تقویت دانش و توانمندی عمومی معلمان/ مدیران و معاونان در زمینه الگوهای اجرایی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در راستای ابتکارات فردی و حرفه ای
  • تغییر نگرش و افزایش پویایی دانش آموزان و معلمان در خصوص نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و فرآیند یاددهی- یادگیری و ارتقای کیفیت ابتکارات فردی و حرفه ای
  • ارتقا سطح دانش و مهارت و ابتکارات فردی و حرفه ای معلمان و سایر کارکنان آموزشی به منظور اجرای صحیح شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، منطبق با آیین نامه های مصوب.
  • شناسایی و ترویج الگوها، شیوه ها و ابزارهای متنوع، نوین و متناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.
  • فراهم آوردن زمینه لازم برای تبادل ابتکارات فردی و حرفه ای معلمان و سایر کارکنان آموزشی مدارس در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.

جامعه ی هدف و گسترده ابتکارات فردی و حرفه ای

این طرح در دو محور و در بین دو گروه شامل : معلمان، مدیران و معاونین (کارکنان آموزشی مدارس) سراسر کشور برگزار می شود.

محورهای برگزاری تجربیات برتر تدریس

  1. تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین ، تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه

در این محور ، وضعیت فعلی فرآیند اجرای انواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین، تکوینی و پایانی) در مدارس و کلاس ها مورد توجه قرار می گیرد.

  1. ابتکارات فردی و حرفه ای

در این محور، اقدامات نوین و موثری که توسط مدیران و معلمان به منظور اصلاح و بهبود روند ارزشیابی  پیشرفت تحصیلی، بر اساس مفاد آیین نامه ها و بخشنامه های موجود انجام یافته، ارزیابی خواهد شد.

در این راستا، چگونگی برنامه ریزی و اجرای ارزشیابی فوق و اقدامات انجام سده برای اجرای مناسب و کیفی هر یک، بر اساس مواد قانونی و بخشنامه های موجود، در قالب شاخص های اصلی مرتبط با برنامه ریزی و اجرای ارزشیابی، است.

هر یک از دو محور دارای شاخص های اختصاصی و عمومی می باشند که رعایت آنها الزامی است. شاخص های اختصاصی محور های یادشده، در نمون برگ های داوری تجربیات و ابتکارات درج شده است. و شاخص های عمومی این محور ها عبارتند از :

شاخص های عمومی محور ابتکارات فردی و حرفه ای :

  1. تازه و منحصر به فرد بودن طرح( برای اول بار مطرح شده است)
  2. اجرا شده باشد.
  3. اثر بخشی طرح و تجربه محرز شده باشد)
  4. تناسب طرح یا تجربه با موقعیت محیط یادگیری (تعداد دانش آموز، فضا، امکانات ، توجه به رشد و ویژگی های روانشناختی دانش آموزان و … )
  5. دارا بودن قابلیت اجرایی به نحوی که با کمترین امکانات ، بیشترین میزان بهره وری را داشته باشد.

شاخص ها و استاندارد های ابتکارات فردی و حرفه ای

الف) مدیران، معاونین و کارکنان آموزشی مدارس:

  1. فراهم آوردن زمینه مشارکت والدین در امر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و بهره برداری از نتایج این امر در ارتقا کیفیت فرآیند یادگیری و پیشرفت تحصیلی.
  2. ایجاد تسهیلات ، انگیزه و زمینه دانش افزایی و مهارت آموزشی معلمان در بکارگیری شیوه های نوین ارزشیابی.
  3. برگزاری جلسات و نشست های تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی های انجام سده از سوی معلمان هر درس در دوره متوسطه و هر پایه در دوره ابتدایی (در هر یک از روش های ارزشیابی اعم از آغازین ، تکوینی و پایانی)
  4. نظارت و راهنمایی معلمان در بکارگیری و اجرای شیوه های صحیح و متناسب ارزشیابی تحصیلی ، منطبق با ابعاد رشد جسمی و روانی دانش آموزان و سایر متغیر های تاثیر گذار.

 

ب) معلمان :

  1. استفاده از نتایج ارزشیابی در بهبود فرایند یاددهی- یادگیری.
  2. توجه به رشد همه جانبه دانش، نگرش و مهارت های دانش آموزان.
  3. استفاده از روش ها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی، متناسب با اهداف، ماهیت و نوع مواد درسی.
  4. توجه به ارزشیابی دانش آموز از یادگیری های خود .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]