صفحه جدا

نمونه های آماده درس پژوهی در اول,دوم,سوم,چهارم,پنجم و ششم ابتدایی


[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مدیران فردا : تدوین نمونه های آماده درس پژوهی و سایر فایل های مورد نیاز معلمان و دانش آموزان سراسر کشور

موسسه کمک آموزشی مدیران فردا با تمرکز فعالیت های پژوهشی خود اقدام به تهیه نمونه آماده درس پژوهی اول , دوم , سوم , چهارم, پنجم , ششم ابتدایی کرده و از طریق انتشار آنها در سایت فایل های آماده شده را برای دانلود در اختیار متقاضیان از سراسر کشور اععم از معلمان و فرهنگیان عزیز , دانش آموزان , مدیران و معاونان مدارس و… قرار میدهد .

درس پژوهیامیدواریم در این مسیر ثابت قدم باشیم و بتوانیم بخشی از بار آموزش در مدارس را به دوش کشیده و کمک های مفیدی در جهت پیشرفت فاکتور های آموزشی در مدارس ابتدایی , راهنمایی و دبیرستان کنیم تا انشاء الله کشور با قدرت به سمت تحقق کامل اهداف افق 1404 در بخش آموزش پیش برود.

اهداف مدیران فردا از تهیه فایل های پژوهشی

مدیران فردا تشکیل شده است از گردهمایی بیش از 100 معلم و دبیر بازنشسته و شاغل و هدف بزرگی چون کمک به بهبود شاخص های آموزش کشور را دنبال میکنیم, ما برای تحقق اهداف متعالی که برای خودمان تعریف کرده ایم زمانهای بیکاری خودمان را به تهیه و تدوین فایل های آموزشی و پژوهشی اختصاص میدهیم و به هیچ وجه نگاه مادی نداشته و نخواهیم داشت .

آیا دانلود فایل از سایت مدیران فردا هزینه دارد؟

بخاطر هندل کردن هزینه های نگهداری و پشتیبانی و تولید محتوای سایت و البته خریداری برخی از فایل ها که همکاران و پژوهشگران دیگر تدوین کرده اند 70 درصد نمونه فایل های درس پژوهی , اقدام پژوهی , گزارش تخصصی , طرح جابر و طرح کرامت که روی سایت بارگذاری شده اند با پرداخت مبالغ بسیار ناچیزی قابل دانلود میباشند و 30 درصد از فایل ها( عموما مقاطع پایین تر ) رایگان قابل دانلود هستند.

درس پژوهی

بهترین نمونه فایل های آماده ابتدایی

اگر بخواهیم بصورت کلی 5 گروه فایل هایی که مدیران فردا تهیه و تدوین میکند را نام ببریم درس پژوهی یکی از اولین ها و به نوعی مهمترین زمینه ای است که ما با همکاری هم اقدام به تهیه آن میکنیم . و در این میان درس پژوهی در ابتدایی بخاطر اهمیت ویژه آن و تاثیر گذاری بسیار مثبت در روند بهبود عملکردهای آموزشی و تدریس از اولویت های اصلی برنامه کاری ما بوده و انشاالله خواهد بود . ما سعی میکنیم علاوه بر اینکه بهترین نمونه درس پژوهی ابتدایی در همه مقاطع را برای شما آماده کنیم اگر فایل و پروژه ای مفید را در سطح اینترنت پیدا کنیم آن را خریده و در اختیار کاربران سایت قرار دهیم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][eddpostmp heading_text=”جدیدترین نمونه فایل های اضافه شده به سایت” total_items=”25″ thumbnail_size=”120″ thumbnail_size_height=”120″ mp_layout_style=” layout_style_three” mp_offset=”0″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

درس پژوهی چیست و چه فلسفه ای دارد؟

درس پژوهی، یک حلقه پژوهشی است که در آن معلم به صورت گروهیی درباره موضوعات درسی به پژوهش می پردازند. آنان در ابتدا به « تبین مسأله» می پردازند که فعالیت گروه درس پژوهی را برانگیخته است و هدایت خواهد کرد.

برنامه ریزی برای تدریس درس

هنگامی که یک هدف یادگیری انتخاب شد، معلمان برای برنامه ریزی و طراحی درس تشکیل جلسه می دهند. اگر چه در نهایت، یک معلم درس را به عنوان بخشی از فرآیند پزوهشی تدریس خواهد کرد ولی خود طرح درس محصول گروهی تلقی می شود.

*تدریس درس در جمع عمومی فراگیران (مشاهده عمیق درس با محوریت هدف های گروه)
برای تدریس زمان معینی مشخص می شود. یکی از آموزگاران گروه درس پزوهی به نمایندگی از بقیه، درس مورد نظر را در کلاس تدریس مس کند. دیگر آموزگاران گروه هرکدام نقشی را برعهده می گیرند. هنگام شروع درس، آموزگاران ناظر در قسمت عقب می نشینند ولی زمانی که از دانش اموزان خواسته می شود سرجای خود تمرین کنند، آموزگاران ناظر قدم می زنند، کار دانش آموزان را مشاهده می کنند و هم چنان که درس را ادامه می یابد، از فعالیت دانش آموزان یادداشت برداری می کنند، به منظور تجزیه و تحلیل درس و بحث درباره ی آن در زمان دیگر، فیلم برداری می شود.

گزارش دهی مستند

آموزگاران طی یک نشست به نقد کار مشترک خود می پردازند.
دراین جلسه معمولاً به معلمی که درس را آموزش داده است، اجازه داده می شود اول از همه صحبت کند و نظر خود را درباره ی چگونگی اجرای درس و مسایل عمده ی آن اظهار نظر نماید سپس آموزگاران دیگر گروه معمولاً از دیگاه انتقادی درباره ی قسمت هایی از تدریس که به نظر آن ها مشکل داشته است، صحبت می کنند.

*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
آموزگاران گروه درس پژوهی با توجه به مشاهدات و بازخورد های فراگیران در طرح درس تجدید نظر می کنند. آنان ممکن است مواداموزشی، فعالیت ها،سوال ها و مسایل مطرح شده یا همه ی این موارد را تغییر دهند.تاکید آن ها اغلب برتغییر مواردی است که در جریان کلاس درس شواهددقیقی مبنی برضرورت تغییر آنها یافته اند.

*تدریس درس تجدید نظر شده
زمانی که طرح درس تجدید نظر شده آماده گردید، درس در کلاس متفاوت تدریس می شود. گاهی معلم ،همان معلم است ولی دربیشتر موارد معلم دیگری از گروه درس پژوهی تدریس را برعهده می گیرد. این کار تازمانی که همه ی اعضا از موفقیت طرح درس و درستی آن مطمئن شوند ادامه می یابد. هدف اصلی در درس پژوهی فهم بهتر، آسان تر و بادوام تر مطالب درسی در میان فراگیران است.

*مجدداًگزارش دهی مستند
دراین مرحله معمولاًهمه ی اعضای درس پژوهی دریک جلسه ی طولانی شرکت می کنند. گاهی یک فرد متخصص از خارج از مدرسه برای شرکت در این جلسه دعوت می شود. آموزگاران ناظر، درس را نقد و تغییراتی را پیشنهاد می کنند. در هنگام بحث درباره ی درسه نه تنها یادگیری و فهم دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد، بلکه درباره ی این که چه چیزی از درس و اجرای آن آموخته شده است صحبت به میان می آید.

*ارایه گزارش پایانی
درپایان، درسی که آموزگاران درباره آن بحث کرده اند را می توان در یک کتابچه جمع آوری و منتشر کرد تا آموزگاران دیگر نیز از آن آگاهی یابند.

نکات کلیدی که گروه درس پژوهی با در ذهن داشته باشد چیست؟
· هدف درس پژوهی، آگاهی از نحوهی تفکر دانش آموزان است ، نه تیهیه یک درس نمایشی.
· نظرات، توصیه ها و اندیشه ها باید بر هدف های تنظیم شده توسط گروه متمرگز باشد، نه بر برنامه یک معلم خاص.
· همه ی اعضای گروه باید در تهیه درس مشارکت داشته باشند و همه نظرات و ایده ها باید محترم شمرده شوند.
· توصیه می شود که آموزگاران در فرآیند کار عجله نکنند. آموزگاران اغلب سعی دارند با طرح درسی که در ذهن خود دارند کار را آغاز کنند، نه با هدف هایی که باید دنبال شوند.

درباره درس پژوهی
«فرآیند درس پژوهی باور نکردنی است. یادگیری زیادی صورت گرفته است. طراحی یک درس با چنین دقت و ریزبینی در واژه گزینی به گونه ای باور نکردنی مهم شمرده می شود. تنها در همین یک مرحله احساس می کنم، رشد کرده ام[/vc_column_text][eddrecent heading_text=”نمونه های آماده درس پژوهی” total_items=”100″ mp_grid_pagination=”yes” mp_grid_pagination_alignment=”right” mp_category=”4″ readmore_link=”yes” readmore_text=”مشاهده همه فایل های درس پژوهی” mp_url_more=”url:http%3A%2F%2Fwww.meduoffice.ir%2Fdownloads%2Fcategory%2F%25d8%25af%25d8%25b1%25d8%25b3-%25d9%25be%25da%2598%25d9%2588%25d9%2587%25db%258c%2F|title:%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87%20%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C%20%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87%20%D9%87%D8%A7|” mp_grid_design_layout=”thumbnails-only” thumbnail_size=”120″ thumbnail_size_height=”120″ mp_author_thumbnail_styling=”yes” mp_tooltip_thumbnails=”yes” mp_author_thumbnail_border=”2px solid #000000″ mp_author_thumbnail_padding=”6px” mp_offset=”0″][/vc_column][/vc_row]