no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت درس آشپزی (۱) پودمان آشپزی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت
zip
مارس 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت


انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت درس آشپزی (۱) پودمان آشپزی و سفره آرایی

انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت درس آشپزی (۱) پودمان آشپزی و سفره آرایی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 28  صفحه

انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت شامل بخش های زیر است :

1.      مقدمه

2.     سوابق تحقیق

3.     متن تحقیق

4.     نتیجه گیری

5.     پیشنهادات

6.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت را مشاهده می کنیم .

مقدمه

بسیاری از ما به دنبال راهی برای خوش طعم کردن غذاهای خود هستیم. طعم خوش غذا علاوه بر اینکه محرکی برای اشتها است، می‌تواند برای افراد کم وزن، کم اشتها یا گاها بیمار نیز مفید باشد. با بکار بردن روش‌های ساده، اما کاربردی زیر می‌توان غذایی با طعم خوش و متفاوت را تجربه نمود. وشت يکي از مهمترين منابع پروتئين حيواني محسوب مي شود . غني بودن گوشت از پروتئين هاي ارزشمند ، که حاوي اسيدهاي آمينه ضروري براي بدن ( چون در بدن انسان ساخته نمي شود ) نظير هيستيدين ، ايزولوسين، لوسين، متيونين، تريپتوفان و همچنين چربي ها که به عنوان يک منبع انرژي زا براي بدن محسوب شده و حاوي اسيدهاي چرب نظير اسد نيلولئيک، اسيد لينولنيک و اسيد آرشيدونيک مي باشند و مواد معدني نظير فسفات‌ها و سلوفات‌ها و ويتامين‌ها بخصوص ويتامين‌هاي گروه B و هيدرات کربن ( گليکوژن) ، نشان دهنده ارزش و اهميت اين فراورده مهم در تغذيه انسان است . البته با توجه به نظرات پزشکان ، گوشت قرمز به علت دارا بودن اسيدهاي چرب اشباع و بالا بردن کلسترول خون در صورت مصرف زياد مي تواند عوارضي را براي انسان ايجاد کند بنابراين تعادل در مصرف آن توصيه مي شود .

با توجه به آنچه که گفته شد آماده کردن انواع گوشت و ماهی نیز تاثیر بسزایی در علاقه مند نمودن و لذت بردن از این مواد موثر دارد و شامل تکنیک های مهمی است . در این تحقیق قصد داریم به تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت بپردازیم.

سوابق تحقیق

کراوس می گوید “همه غذاها در کباب پز خوش طعم می شوند. در روش برشته کردن در فر نیز سرآشپز باید دقت خاصی به خرج دهد تا غذا خشک نشود و به آرامی پخته شده  و نسوزد. با از قبل پختن مرغ در مایکرویو یا فر، قبل از پختن گوشت در توری، به همان طعم کباب پز توری در فضای باز می توان دست یافت.

اکبری کیا پیشنهاد می دهد تکه هایی از ماهی در توری قرار بگیرد تا نازک شود و از هم جدا نشود. او اضافه می کند که تکه های گوشت بدون چربی بهتر کباب می شود ؛چون هر نوع چربی از سیخ جدا خواهد شد. اول گوشت، مرغ یا استیک بزرگ ماهی یا فیله های ضخیم را در ادویه بخوابانید، سپس به طور منظم روغن بزنید تا طعم آن دوباره به دست آید. مطمئن شوید که بر شعله توری نظارت می کنید تا سرعت پخت را کنترل کنید. هدف این کار پختن گوشت یا ماهی به یک اندازه در دو طرف است تا از سوختن یک طرف اجتناب شود.

در مقاله ای از خانم زهرا راکعی آمده است که  وقتی غذا را درون ماهی تابه بدون در می پزید درواقع درحال تفت دادن هستید. به هرحال، می توانید غذا را در روغن کمتری بپزید. مطمئن باشید از یکی از روغن های سالم اشباع نشده استفاده می کنید مثل روغن زیتون، کانولا، بادام زمینی، آفتابگردان یا گلرنگ یا حتی فقط اسپری آشپزی. چون از یک قابلمه برای گوشت و سبزی استفاده می کنید، از این روش ها برای نظافت بیشتر استفاده می شود. مطمئن شوید کل مواد را خرد کرده اید و مواد مغذی در سبزیجات حفظ می شود.کراوس می گوید ” نکته جالب درمورد این روش آشپزی این است که از انواع مختلف سبزیجات برای خوش طعم شدن استفاده می شود و مجبور نیستید برای آنکه غذا طعمی دلچسب داشته باشد مقدار زیادی سس به آن بزنید.

کراوس می گوید “مرغی که بدون پوست پخته شده و فیله های ماهی که چربی کمی دارند باید با کمی آب ( مثلا آبگوشت) پخته شوند و در ظرف گذاشته شود درحالی که بخش هایی از مرغ که پوست دارند یا ماهی های پرچرب تر مثل ماهی آزاد یا ماهی خاردار را حداقل می توان در بخشی از فرایند آشپزی بدون گذاشتن درب  ظرف پخت.” برای خوش طعم کردن گوشت بدون افزودن کالری  به آن، از سبزیجات و ادویه ها استفاده کنید. به دنبال ترکیبی از سبزیجات و ادویه ها باشید تا روی گوشت بپاشید و سطح آن را بپوشانید.

– کباب کردن با توری.اکثر افراد کباب کردن را در کباب پز توری فضای باز می بینند اما کباب کردن درواقع هر روشی است که گرما را از زیر غذا میگیرد و به گوشه های کباب می دهد. (برشته کردن روش دیگری است که در فر از گرمای زیاد و معمولا از بالا استفاده می شود.)

 

برای دانلود تحقیق آماده انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید