no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها درس الگوی تغذیه و آشپزی پودمان تغذیه و سلامت خانواده


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

طرح جابر تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دسامبر 12, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

طرح جابر تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها


تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها

تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها  در 26  صفحه

تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها  تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها  شامل بخش های زیر است :

1.      مقدمه

2.     سوابق تحقیق

3.     متن تحقیق

4.     نتیجه گیری

5.     پیشنهادات

6.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها  را مشاهده می کنیم .

مقدمه

امروزه مردم جهان، مصرف داروهای شیمیایی را که به شکل انواع کپسول، قرص و عصاره های دارویی در بسته بندی های بسیار زیبا و جالب عرضه می شود، مؤثرترین روش برای بازگشت سلامتی و شفای انواع بیماری ها می دانند، ولی در حال حاضر عده زیادی از دانشمندان جهان که تعداد انها نیز روز به روز در حال افزایش است تلاش می کنند تا با استفاده از گنجینه منابع طبیعی وسیع کره زمین که به صورت گیاهان و جانوران به طور رایگان در اختیار انسان قرار گرفته است، با انجام تحقیقات علمی در مراکز تحقیقاتی مجهز بین المللی، مواد شفابخش به دست آورند. تعجب نکنید، این مواد ارزشمند شفابخش در همان نعمت های خدادادی وجود دارد که هر روز چند بار به عنوان غذا برای رفع گرسنگی و تهیه انرژی برای کار و فعالیت مصرف می شود و حیات انسان مدیون آنهاست.

این دانش جدید که در حال حاضر یکی از مهمترین رشته های علمی به شمار می رود، غذا درمانی یا غذا دارویی  نامیده می شود.

آیا جالب نیست که سیر، این گیاه خوراکی ساده، قادر است سلول های سرطانی را منهدم سازد. و با ویروس ها مبارزه کند و آیا تعجب آور نیست که وجود مواد ارزشمندی در اسفناج می توانند ویروس هایی را در بدن فلج کنند و در بند بکشند که ممکن است منشأ ایجاد سرطان مربوط به گردن شوند؟ و یا وجود یک ماده ناشناخته در مارچوبه و آووکادو در لوله های آزمایشگاهی موجب متوقف شدن تکثیر ویروس هایی شده است که می توانند منشأ ایجاد مهلکترین بیماری عفونی زمان یعنی ایدز(2) شوند؛ و یا اینکه کلم دارای مواد شیمیایی ارزشمندی است که بدن انسان را در برابر آثار مسمومیت های ناشی از آلودگی های شدید محیط محفوظ می دارد؛ و یا موادی ارزشمند در تعدادی از گیاهان خوراکی وجود دارد که چون فرشته رحمت در بدن ما فعال بوده، از لخته شدن خون در داخل رگ ها جلوگیری می کند؛ و یا مواد شفابخشی به نام فایبر (نظیر سبوس گندم و الیاف سایر گیاهان) پس از هضم مواد غذایی از آنها آزاد شده و به کبد کمک می رسانند تا با توانایی بیشتری کلسترول  مضر و مواد مضر را دفع کند؛ و سرانجام مواد شیمیایی ارزشمندی در گیاهان وجود دارد که پس از خوردن، داخل مغز شده و در انتقال پیام ها بین نورون ها یا رشته های اعصاب تآثیر گذارده و از این طریق در وضع روحی و روانی و در حافظه و هوشیاری و به طور خلاصه در همه حالاتی که نشانه سلامتی انسان است اثر می گذارند.

اشتباه نشود، غذا خوردن، صرفا یک اتفاق پیش پا افتاده نیست که تنها موجب استمرار حیات می شود. از قرن ها پش، تغذیه به منزله دانش بسیار مهمی در جهان مطرح بوده است و دانشمندان برای پ بردن به اسرار آثار تغذیه در بدن، مطالعات و تحقیقات وسیعی انجام داده اند و عامه محققان به رژیم غذایی به مثابه مؤثرترین عامل در سلامتی انسان، توجه خاصی داشته اند. امروزه مسلم شده است که روش صحیح، متعادل و مناسب تغذیه در سلامتی و طول عمر انسان آثار قطعی دارد و با پیشکیری از بیماری ها، انسان را از مصرف داروهای شیمیایی که اغلب عوارض جانبی به دنبال دارند بی نیاز می سازد.

سوابق تحقیق

تحقیقات جدید علمی نشان داده است که مواد غذایی، سلامت و قدرت و توانایی بدن انسان را تأمین می کنند و موجب می شوند که سیستم دفاع طبیعی بدن ما با قدرت و نیرومندی، با ناراحتی ها مبارزه کند. و برعکس عدم تعادل در خوردن غذا، پرخوری و یا داشتن رژیم های غذایی نامناسب، موجب بروز بیماری و ناتوانی در بدن انسان می شود.

احسانی فر (1390) معتقد است :خوراک و تغذیه صحیح می تواند موجب سرعت بخشیدن به فعالیت های مغزی و بالا بردن نشاط و شادی ما شود. تقویت و تأمین انرژی باعث می شود که سریعتر فکر کنیم و کارهایمان را منظم تر و بهتر انجام دهیم. تغذیه سالم مسلما می تواند مانند داروهای آرام بخش، البته بدون ایجاد عوارض سوء آنها موجب ایجاد آرامش برای انسان شود و برعکس، تغذیه ناسالم و نامتعادل قطعا موجب ایجاد اختلال در مرکز می شود و ناراحتی هایی مانند سرگیجه ایجاد می کند.

تغذیه ناسالم و نامتعادل می تواند به حمله های خاموش، بی سرو صدا و تدریجی آرتروز – که موجب فرسایش مفاصل و کند کردن جریان خون در شریان ها می شود – کمک کند، ولی برعکس غذای متعادل و مناسب می تواند حتی آسیب های وارد به مفاصل را ترمیم نماید.

کریمی (1379) می گوید : مصرف غذاها و خوراکی های نامناسب، ممکن است در تغییر وضع شیمیایی مغز اثر گذاشته، در سنین جوانی بدن ما را قربانی آثار کشنده بیماری هایی نظیر ام. اس  و یا در پیری دچار رعشه و بیماری پارکینسون  نماید. تغذیه نامناسب ممکن است عامل افزایش فعالیت های مضر ناخواسته در داخل سلول های بدن شده، سال ها بعد به رشد سرطانی سلول ها بینجامد.

غذاهای مناسب و خوب برعکس می توانند مواد مفیدی را در بدن رها سازند که عوامل شیمیایی سرطان زا را منهدم کنند و حتی در مواردی که رشد غیر عادی سلول ها به سوی سرطانی شدن و همچنین کوچک شدن تومورها شود.

متن اصلی تحقیق

به طور خلاصه، یک رژیم غذایی مناسب می تواند:

  1. مانع کدر شدن عدسی چشم و ایجاد بیماری کاتاراکت در سنین سالخوردگی شود.
  2. می تواند مجاری تنفسی را پاک و باز نگه داشته، موجب راحتی نفس شود.
  3. می تواند موجب تقویت و جوان نگه داشتن تارهای مویین موجود در لوله های برونش و ریه شده، از تنگی نفس و برونشیت های مزمن جلوگیری نماید.
  4. مواد غذایی نامناسب ممکن است موجب تشدید عوارض روماتیسم و دردهای مفصلی شود و یا برعکس در صورت انتخاب غذاهای مناسب باعث تسکین درد و رفع ورم مفاصل شود.
  5. خوراکی های نامناسب و نامتعادل می توانند موجب تحریک و تشدید سر درد و بیماری آسم شوند و انتخاب غذاهای مناسب و صحیح از بروز این ناراحتی ها پیشگیری و یا در کاهش شدت آنها کمک می نماید.
  6. غذای مناسب ممکن است موجب رفع سرخی و خارش و التهاب و دردهای بیماری جلدی پزوریانس(6) شود.
  7. غذای مناسب می تواند موجب تحریک بدن برای ساختن مواد مفید طبیعی و ماده اینترفرون(7) برای رفع عفونت ها شود.
  8. مواد خوراکی مناسب ممکن است مانند آنتی بیوتیک های قوی با قدرت به باکتری ها و ویروس ها حمله کند بدون اینکه عوارض جانبی آنتی بیوتیک های شیمیایی مصنوعی را داشته باشد

برای دانلود تحقیق آماده طرح جابر تاثیر تغذیه مناسب در مبارزه با بیماریها  از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید