no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

وضعیت اجتماعی و دینی جامعه عربستان از بعثت پیامبر عظیم الشآن اسلام، رنج‌ها و مصائبی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

وضعیت اجتماعی و دینی جامعه عربستان از بعثت پیامبر عظیم الشآن اسلام، رنج‌ها و مصائبی که پیامبر(ص) در راه هدف بزرگ خود متحمل شدند و علل پیروزی اندیشه و آرمان ناب پیامبر(ص) بر کفار عصر خود
zip
دسامبر 13, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

وضعیت اجتماعی و دینی جامعه عربستان از بعثت پیامبر عظیم الشآن اسلام، رنج‌ها و مصائبی که پیامبر(ص) در راه هدف بزرگ خود متحمل شدند و علل پیروزی اندیشه و آرمان ناب پیامبر(ص) بر کفار عصر خود


وضعیت اجتماعی و دینی جامعه عربستان از بعثت پیامبر عظیم الشآن اسلام، رنج‌ها و مصائبی که پیامبر(ص) در راه هدف بزرگ خود متحمل شدند و علل پیروزی اندیشه و آرمان ناب پیامبر(ص) بر کفار عصر خود درس تاریخ تحلیلی صدر اسلام پودمان دروس عمومی

وضعیت اجتماعی و دینی جامعه عربستان از بعثت پیامبر عظیم الشآن اسلام، رنج‌ها و مصائبی که پیامبر(ص) در راه هدف بزرگ خود متحمل شدند و علل پیروزی اندیشه و آرمان ناب پیامبر(ص) بر کفار عصر خود درس تاریخ تحلیلی صدر اسلام پودمان دروس عمومی  با فرمت ورد و قابل ویرایش در 24   صفحه

وضعیت اجتماعی و دینی جامعه عربستان از بعثت پیامبر عظیم الشآن اسلام، رنج‌ها و مصائبی که پیامبر(ص) در راه هدف بزرگ خود متحمل شدند و علل پیروزی اندیشه و آرمان ناب پیامبر(ص) بر کفار عصر خود تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده وضعیت اجتماعی و دینی جامعه عربستان از بعثت پیامبر عظیم الشآن اسلام، رنج‌ها و مصائبی که پیامبر(ص) در راه هدف بزرگ خود متحمل شدند و علل پیروزی اندیشه و آرمان ناب پیامبر(ص) بر کفار عصر خود شامل بخش های زیر است :

1.      مقدمه

2.     سوابق تحقیق

3.     متن تحقیق

4.     نتیجه گیری

5.     پیشنهادات

6.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده وضعیت اجتماعی و دینی جامعه عربستان از بعثت پیامبر عظیم الشآن اسلام، رنج‌ها و مصائبی که پیامبر(ص) در راه هدف بزرگ خود متحمل شدند و علل پیروزی اندیشه و آرمان ناب پیامبر(ص) بر کفار عصر خود را مشاهده می کنیم .

مقدمه

همانگونه که واقفیم در شبه جزیره عربستان و بخصوص منطقه حجاز دین یهود و مسیحیت و مجوس و نیز مرامهای صابئی و ستاره پرستی و از همه بیشتر بت پرستی پیروان زیادی داشته، که در شهرهای مختلف جزیرة العرب سکونت داشتند.در آن زمان رسول خداوند(ص) در مسير هدايت انسان‌ها رنج‌هاي بسياري را تحمل كرد.

مشركان در آزار ايشان، هر چه در توان داشتند، انجام دادند؛  قصد ما اين است كه به برخي رفتارهاي نامطلوب مسلمانان بپردازيم؛ رفتارهايي كه قلب نازنين حضرت خاتم(ص) را آزرده مي‌كرد. اين­ در حالي است كه پيامبر اكرم(ص) براي هدايت مردم بسيار مي‌كوشيد. در قرآن کریم، چنين آمده است:

«لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ» (توبه/128)

«به يقين، رسولي از خود شما به سويتان آمد كه رنج‌هاي شما بر او سخت است و اصرار بر هدايت شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است».

آشنایی با زندگی پیامبر اکرم(ص) و جریان گسترش اسلام برای مسلمانان بسیار لازم است تا بدانند که این دُرّ گران بها را رایگان به چنگ نیاورده‌اند و برای به دست آوردن آن چه زحمات فراوان کشیده، چه خون دل‌ها خورده و چه جانهای ارزشمند فدا شده است. بعثت نبی‌اکرم (ص) چنان عظیم بود که در تغییر سیاست‌ها و فرهنگ‌ها و شرایط اقتصادی و اجتماعی در طول تاریخ نقش موثر بسیار مهم داشته و سرنوشت‌ها را تغییر داده است.

شناخت حوادث صدر اسلام و نحوه رشد و توسعه آن برای مردم ایران که عشق و اعتقاد و علاقه خاص به اسلام دارند و وقایع سرزمین آنها به حوادث تاریخ اسلام ارتباط داشته، اهمیت ویژه دارد. از بعثت نبی اکرم(ص) تا مهاجرت به یثرب که نهال اسلام کاشته شد مطالعه وضع مسلمینی که اسوه مقاومت و صبر و ایثار بودند برای الگوگیری هر مسلمان شایان اهمیت است.

سوابق تحقیق

((توسعه)) دغدغه اساسی انسان معاصر است. بنابراین چگونگی, شیوه, ابزار و سازوكار رسیدن به توسعه و تعالی, پرسش جدی فراروی گرایش ها, نگرش ها, بینش ها, دانش ها و دانشمندان مختلف است.

برخی از نظریه پردازان با طرح تئوریهای خطی بر تقلید از غرب اصرار می ورزند و برخی دیگر با تإكید بر الگوهای غیر خطی سعی بر بومی سازی نظریات توسعه دارند. مقاله حاضر با نگرشی از نوع دوم, به كندوكاو در تاریخ صدر اسلام پرداخته است تا مسیر جدیدی را در جهت بومی سازی نظریات توسعه بگشاید.

مقاله حاضر به این سوال پاسخ می دهد كه پیامبر اسلام(ص) چگونه توانست در فرصتی اندك و با امكاناتی ناچیز, آن چنان تغییراتی در سطح فرد و جامعه پدید آورد كه پس از مدتی, جامعه ای كاملا متفاوت با آن چه پیش از آن بود به وجود آمد؟

یكی از ابعاد زندگی پیامبر اسلام(ص) كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است, شیوه آن حضرت در تبدیل جامعه جاهلی به جامعه اسلامی است.پاسخ به این پرسش كه: پیامبر اسلام(ص) چگونه توانست در فرصتی اندك و با امكاناتی ناچیز, آن چنان تغییراتی در سطح فرد و جامعه به وجود آورد كه پس از مدتی, جامعه ای كاملا متفاوت با آن چه پیش از آن بوده است, پدید آورد, هر چه باشد, پاسخ به مشكلات عصرما و جامعه ما است. توضیح این كه: اگر مهم ترین دغدغه انسان امروز, مسئله ((توسعه)) در ابعاد مختلف فرهنگی, سیاسی و اقتصادی است و منظور از توسعه نیز حركت از وضع نامطلوب موجود به سمت وضع مطلوب است, كسی كه از همه بهتر, سریع تر و دقیق تر به انجام چنین امری موفق شده است, پیامبر عظیم الشإن اسلام(ص) است. بایسته است كه برای آزمون این ادعا, نگاهی هر چند گذرا به محیط پیدایش اسلام و اقداماتی بیفكنیم كه حضرت ختمی مرتبت(ص) در این جهت انجام داده است. شاخص های مورد بررسی, مقولات: فرهنگ, سیاست و اقتصاد خواهد بود. این شاخص ها براساس این مفروض مبنای بحث هستند كه اندیشه, ثروت و قدرت, سه ضلع مثلثی را تشكیل می دهند كه نشان دهنده سیمای تمدنی جوامع مختلف است. پیش فرض دیگر نگارنده این است كه ((توسعه)) امری قاعده مند است, براین اساس می توان در پرتو مطالعه جوامع توسعه یافته به طور نسبی به این قواعد دست یافت.

برای دانلود تحقیق آماده وضعیت اجتماعی و دینی جامعه عربستان از بعثت پیامبر عظیم الشآن اسلام، رنج‌ها و مصائبی که پیامبر(ص) در راه هدف بزرگ خود متحمل شدند و علل پیروزی اندیشه و آرمان ناب پیامبر(ص) بر کفار عصر خود از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید