no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیران ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیران ادبیات با موضع رفع ضعف ماده ای درسی ادبیات فارسی
zip
شهریور 30, 1400
۷,۰۰۰ تومان
۷,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی دبیران ادبیات با موضع رفع ضعف ماده ای درسی ادبیات فارسی


گزارش تخصصی دبیران ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیران ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموزم با ارائه راه حل های مناسب با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران ادبیات به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

گرد آوریِ اطلاعات و روش های آنها

مسئله ي ضعف  مهدی، در درس ادبیات و زبان فارسی را با جمعي از همکاران با سابقه در ميان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختيم .همه ي همکاران با علاقه ي بسيار در بحث شرکت کردند و نظرات مفيدي ارايه نمودند.مصاحبه اي نيز با دبيران ادبيات ساير مدارس داشتم ..با مراجعه به مقالات، کتاب ها و نشريات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در اين زمينه دست يافتم پس از گفتگو هاي بسيار در زمينه ي علل ضعف و مشکلات درس ادبیات و ،  مطالب جمع آوري شده مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت . مشکلاتي که در اين باره وجود داشت ،نظير روش تدريس معلم ،تفاوت هاي فردي دانش آموزان ،  كم بودن ساعت درسي ادبیات و  نسبت به حجم كتاب و … فهرست گرديد . تحقيقات و مقالاتي كه در اين زمينه  مورد بررسي قرار گرفت  عبارتند از :

1- كتاب ادبیات و  زبان فارسي حسن انوري و احمدي گيوي مورد مطالعه قرار گرفت تا آموزش ادبیات و  از طرق مختلف انجام گيرد.

2- براي ياد آوري مراحل اقدام پژوهي و اجراي آن به مقالات متعددي از قاسمي پويا،  حنا فريس ، منوچهر همايون فر و صفورا يزد چي مراجعه شد.

مشاهده

3- از اينترنت نيز مقالات مختلفي در مورد ادبیات و  زبان زبان فارسي و آموزش آن مطالعه گرديد.

 تجزيه وتحليل وتفسير داده ها

مشكل اصلي، ضعف در ماده ي درسي ادبیات و زبان فارسي مي باشد كه ازعلل اصلي آن مي توان به نكات زير اشاه نمود .

* آسان قبول شدن دانش آموزان

* همكاري كمتر اوليا در امر آموزش

* كم بودن ساعت درسي نسبت به حجم دروس

* اهميت ندادن بعضي از همكاران به ادبیات و  زبان فارسي

* مستقل نبودن اين درس در دوره ي متوسطه دوم

اگر سعي شود اين مشكلات برداشته مي شود .اگرتلاش وكوشـش دبير ودانش آموزان به طور مستمر ادامه يابدو دبير با استفاده از شيوه هاي جديد ، حل اين مشكل اگرچه كاملا و صد در صد برطرف نشود   ولي انشاء الله درصد بيشتري از اين مشكل حل مي شود .

 راه حل هاي پيشنهادي

* اهميت دادن به اين درس .

* تشویق وترغیب.

* دادن مسؤولیت به مهدی

* استفاده از شيوه هاي متعدد توسط دبير

* بيشتركار كردن ادبیات و  دركلاس درس به خصوص از مهدی در پاي تخته

* امتحان كتبي بيشتر از كل دانش آموزان

* ياد آوري ادبیات و  پايه هاي قبل و پرسش آنها

اجراي طرح

اسکینر در کتاب نظریه های یادگیری معتقد است یادگیری در صورتی به بهترین وجه انجام می گیردکه

الف ) اطلاعاتی که قرار است آموخته شوند در گام های کوچک ارائه گردد.

.ب ) به یادگیرندگان درباره ی یادگیریشان بازخورد فوری داده شود. یعنی بلافاصله پس از یک تجربه یادگیری به آنان گفته شود که اطلاعات مورد نظر را درست یادگرفته اند یا از آن لحاظ اشکالاتی دارند.

ج) یادگیرندگان بتوانند با سرعت متناسب خود یاد بگیرند.

من نيز سعي نمودم باصبر و حوصله به مهدی كمك كنم . در مرحله ي اول از اولياي دانش آموز دعوت كردم و در مورد وضعيت فرزندشان با آنها به گفت و گو نشستم و از آنها خواستم تا حد امكان مرا در اين مورد ياري نمايند ودر منزل نيز به درس فرزندخود اهميت بيشتري دهند ؛ چون اكثر اوليا درسهايي مانند درس رياضي و فیزیک و… را در دوره ي متوسطه دوم مهم مي دانند .

استفاده از تشويق هاي بجا ، يكي از كارساز ترين عوامل پيشرفت دانش آموزان مي باشد. من نيز متذكر شدم در صورت پيشرفت ، جوايزي هرچند كوچك اهدا خواهم كرد .

از شيوه هاي متعدد ديگري همچون ؛كار كردن در منزل به اين صورت كه افعال و كلماتي مي نوشتم و براي جلسه ي بعد از او مي خواستم كه آنهارا بنويسد..

ادبیات و  زبان درسي است كه در صورت ياد گرفتن دانش آموز دوست دارد به تكرار از اين مسائل حل كند؛  بنابراين چند روش را برايش ياد دادم تا برايش مشكلي نباشد.  در ضمن در مورد مشكلاتي كه  در بحث هاي قبل ذكر كردم با مدير مدرسه و مسئو لين اداره صحبت كردم.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *