no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان با موضوع شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم
zip
فوریه 17, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان با موضوع شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم


گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان

گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه  شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده شکوفا کردن روحیه مشارکت پذیری در دانش آموزانم

تجزیه وتحلیل داده ها

پس از بررسی نظرات ومطالعه کتاب ها ومجلات مختلف و همفكري ومشاوره با مشاور در مدرسه  وساير همكاران  درباره علت عدم علاقه دانش آموزان به درس و کلاس به نتایجی دست یافتم که به شرح ذیل  می باشد:

نظرات همکاران:

–  نداشتن انگیزه

– توجه بیش از حد به مسائل جانبی وحاشیه ای (تفریح  ومیهمانی ، شب نشینی و…)

– توجه ،علاقه وتحت تاثیر برنامه های تلویزیونی وماهواره ای  قرار گرفتن

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن برنامه ریزی وعدم رسیدگی به  موقع به  والدین به وضعیت درسی دانش آموزان

– عدم علاقه به مطالعه

– نداشتن انگیزه وهدف

– صرف اوقات زیادی از شبانه روز برای دیدن برنامه های تلویزیونی

– سطح تحصیلات خانواده

نظر خواهی از دانش آموزان برای من بسیار حائز  اهمیت بود به همین دلیل از آنها خواستم که نظرات ،خواسته ها  وعلت عدم علاقه شان    را  بدون نوشتن مشخصاتشان روی برگه ای برایم بنویسند. البته نظر خواهی از دانش آموزان فقط اختصاص به  پایه ششمی ها نداشت بلکه از پایه های پایین تر هم نظر سنجی به عمل آمد.  علاوه بر نظر خواهی از کلیه  دانش آموزان با چند تن از دانش آموزان ممتاز ودرس خوان ودانش آموزان ضعیف  مصاحبه ای ترتیب دادم که  مختصری از گزارش به شرح ذیل می باشد.

 نظرات دانش آموزان :

الف- نظر دانش آموزان ممتاز ودرس خوان:

-نحوه تدریس دبیر

– خشک وبی روح بودن کلاس

– ترس ودلهره واضطراب دانش آموزان از پرسش های کلاسی

-زمان کم وحجم زیاد دروس

ب- نظر دانش آموزان ضعیف

– نداشتن انگیزه ودرک درست وروشن از آینده

– عدم علاقه به مطالعه و عدم آگاهی به نحوه صحیح مطالعه

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن علاقه به کلاس ودرس

موارد ذکر شده مهمترین مسائل دانش آموزان بود  که حالا جزئی از دغدغه های ذهنی من شده بود وباید تا جایی که می توانستم در بهبود وضعیت تلاش می کردم.

یافته های علمی

شاین متفکر تعلیم و تربیت می گوید یاد دادن (درس دادن )خوب از چشمان یادگیرنده پیداست اما یاد دادن موفقیت امیز از گفتار و رفتار یاد گیرنده پدیدار می شود منظور روزن شاین از این گفته پر معنی این است که بین یاد دادن خوب و یاد دادن موفقیت امیز تفاوت زیادی وجود دارد انسانها همیشه چیزهایی را یاد می گیرند که با خواستها خصلتها و توانایی های خودشان تناسب داشته باشند یا به زندگی انها مربوط شوند تمام رفتارهایی که از انسانها مشاهده می کنیم بر پایه همین اصل استوارند اگر دانش اموز یا یاد گیرنده بتواند موضوع یادگیری را آنطور هضم کند که معنی و مفهوم آنرا به خودش ،زندگیش ،شهرش، مردم و به جامعه اش پیوند دهند نه تنها مطالب را بگونه ای یاد می گیرند که هرگز فراموش نکند بلکه میزان علاقه اش به یادگیری بیشتر و بیشتر خواهد شد و به جستجوی اطلاعات تازه تر خواهد رفت برای رسیدن به این امر باید از روشهای تدریس فعال و کاربردی استفاده نمود اما اگر یاد دادن درسها به گونه ای باشد که یاد گیرندگان دانش اموزان وادار شوند از خود رفتاری نشان دهند که هرگز به مفهوم واقعی آن پی نبرده اند یا به روشهایی عمل کنند که به وجود خودشان و یا درون خودشان ارتباطی برقرار نکنند احساس خواهند کرد فردی بیهوده و بی ثمر هستند یا بازیچه دست دبیر و پدر و مادر خود قرار گرفته اند چون هیچ انگیزه ای در انها بوجود نیامده است هر یادگیرنده (دانش آموز) با درگیر شدن مستقیم با مطالب یادگرفتنی درس چنان می آموزند و به یادگیری ها باورهای عمیق می رسند که بی درنگ در جهت آگاهی های تازه تر و بیشتر گام برمی دارد و می خواهد باز هم بداند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید