no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی دبیران شیمی :چگونه توانستم به درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی بپردازم - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی دبیران شیمی :چگونه توانستم به درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی بپردازم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
ژانویه 25, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی دبیران شیمی :چگونه توانستم به درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از فضای مجازی بپردازم


اقدام پژوهی دبیران شیمی

اقدام پژوهی دبیران شیمی با موضوع چگونه توانستم به درک مفاهیم اساسی درس شیمی با بهره گیری از  فضای مجازی  بپردازم

همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام  پژوهی دبیر شیمی   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

با اين كه به طور كلي پايه و اساس تحولات تعليم و تربيت در جهان، از علم و فناوري نشأت مي گيرد، ولي در عمل ثابت شده است كه اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش، ريشه در تجربيات و تلاش علمي و عملي معلمان هوشمند و آينده نگر داشته اند. امروزه معلمان توانسته اند با به كارگيري علم و فناوري هاي جديد اطلاعاتي، روش هايي نو خلق كنند و كلاس درس را از محدوده چهارديواري خارج كنند و با ساير مراكز علمي و آموزشي جهان مرتبط سازند. يكي از اين دگرگوني هاي شگفت آور در كلاس درس اين است كه، امروزه كلاس هاي درس در فضايي قرار گرفته اند كه هر آن مي توانند با هر نقطه اي از جهان ارتباط برقرار كنند. از اين رو، ديگر نمي توان از روش هاي معمول آموزش انتظار معجزه داشت و به آن ها پاي بند بود. با توجه به تحولات عظيمي كه هر لحظه در كشور رخ مي دهند، آموزش و پرورش، به ويژه معلمان، بايد هماهنگ و همسو با تحولات كشور گام بردارند و در اين ميان، روش ها و رويكردها و نگرش هاي آموزشي خود را متناسب با تحولات كشور و پيشرفت هاي جهاني تعليم و تربيت نوسازي كنند. در حقيقت معلمان به جاي تقليد و تبعيت از برنامه ها و الگوهاي آموزشي بيگانگان، بايد تلاش كنند جهش خلاقانه اي در نهاد آموزش و پرورش به وجود آورند.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیران شیمی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  فضای مجازی

پیشگفتار در رابطه با  فضای مجازی 

مقدمه  موضوع در رابطه با فضای مجازی 

شناسایی مسئله در رابطه با  فضای مجازی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……… ، دارای لیسانس شیمی ، ……. سال است كه به عنوان دبير شيمي در مدارس شهرستان ………. تدريس مي كنم. مدرسه تثبیتی من در سال تحصیلی 9دبیرستان …. بود که مدرسه مورد پژوهش من در این تحقیق می باشد .

تدريس علوم پايه از جمله شيمي از دشواري هاي خاص برخوردار است. يكي از مشكلات عمده در تدريس اين درس، تنوع مطالب و عنوان ها در آن است. چنان كه، در آن با مفاهيم، مسايل، موارد آزمايشگاهي و جنبه هاي كاربردي روبرو هستيم و به هم پيوستگي مطالب و عدم درك عميق موضوعي سبب ضعف در يادگيري مي شود. همچنين اگر دانش آموز در پيش نيازهاي درس خاصي مهارت كافي نداشته باشد، به دشواري مي تواند به يادگيري مباحث در سال هاي بعد ادامه دهد.

كتاب هاي شيمي داراي مزايا و معايبي مي باشند كه بايد در حين تدريس به آن ها توجه كرد. ابتدا مزاياي اين كتاب ها را بيان مي كنم. مثلاً در اين كتاب ها به مشكلات روز دنيا پرداخته شده است و فاصله موضوعي ميان كتاب هاي درسي با كتاب هاي دانشگاهي بسيار كاهش يافته است. در ضمن از طرح مسايل پيچيده كاسته شده و به مفاهيم بنيادي بيش تر پرداخته شده كه بسيار مفيد است. در تأليف كتاب ها از منابع معتبر داخلي و خارجي استفاده شده است و از نظر تعداد شكل، نمودار و جدول هاي مناسب، كتاب ها مفيد و غني هستند. اين كتاب ها ظاهر نسبتاً خوبي دارند و حتي در حاشيه ها جاي كافي براي يادداشت مطالب لازم وجود دارد. بخش هاي «بيش تر بدانيد» كه در متن كتاب آمده است نيز نه تنها براي دانش آموزان، بلكه براي معلمان بسيار سودمند است.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  فضای مجازی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با فضای مجازی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  فضای مجازی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با فضای مجازی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  فضای مجازی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با فضای مجازی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با فضای مجازی 

نتیجه گیری در رابطه با فضای مجازی

پیشنهادات در رابطه با فضای مجازی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با فضای مجازی 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیران شیمی و دریافت اقدام پژوهی معلم شیمی از لینک خرید استفاده نمایید.

 



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید