no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها چالش ها و آسیب ها


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها چالش ها و آسیب ها
zip
اکتبر 17, 2022
۱۲,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها چالش ها و آسیب ها


اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها چالش ها و آسیب ها

اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها چالش ها و آسیب ها مقاله کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش در 28 صفحه

اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها چالش ها و آسیب ها عنوان مقاله ای ست که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تهیه و تدوین گردیده است و در اختیار شما پژوهشگران گرامی قرار گرفته است.این مقاله بسیار کامل و آماده است و مناسب به عنوان مرجع برای پژوهشگران گرامی است. آنچه در فهرست مقاله اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها چالش ها و آسیب ها وجود دارد، به قرار زیر است :

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

مفهوم پژوهش ضمن عمل

اهمیت و ضرورت پژوهش در عمل

اهداف پژوهش ضمن عمل

انواع اقدام پژوهی

مراحل اقدام پژوهی

فرصت ها در اقدام پژوهی

چالشها در اقدام پژوهی

راهکارها

بحث و نتیجه گیری

منابع و مآخذ

حال چکیده مقاله اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها چالش ها و آسیب ها را با هم مطالعه می نماییم.

آموزش و پرورش پژوهش ويژه خود را مي‌طلبد كه محور اساسي آن بايد تغيير و تحول در كلاس و جريان ياددهي و يادگيري باشد. يكي از محورهاي تحول در آموزش و پرورش كه باعث تحول اساسي در نظام تحقيق و توسعه مي‌شود طرح معلم پژوهنده «پژوهش در عمل» يا اقدام پژوهي است. هدف از پژوهش حاضر تحلیل فرصت ها و چالش ها و آسیب ها در اقدام پژوهی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود و توسعه آن می باشد. این پژوهش به شیوه کتابخانه ای و با مرور اسناد و متون موجود در این زمینه  صورت پذیرفته است. نتایج حاکی از ان است که اقدام پژوهی فرصت های آموزشي متعددی بوجود می آورد از جمله این که نتايج تحقيق ، كاربرد ملموس تري خواهد داشت. تفکر انتقادی و خلاق معلمان رشد و توسعه مي یابد . اقدام پژوهی معلم را از نقش مجری محض در فرآیندهای آموزشی به مدیر و رهبری توانمند در این عرصه ارتقاء می دهد. نتایج حاصل از اقدام پژوهی واقعي و حقيقي مي باشد با معیارهای علمي و عینی محك زده می شود و میان عمل و نظریه سازگاری ایجاد می گردد. با اقدام پژوهی بدنه آموزش و پرورش زنده و فعال و بالنده می شود. پژوهش در عمل از روشهایی است که سازگاری با فرهنگ بومی وملی دارد و در این رویکرد به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه می شود. اقدام‌پژوهي در آموزش و پرورش با برخی از موانع و تنگناها از جمله مدیریت متمرکز، سلسله مراتب و بوروکراسی اداری و الزام به تبعیت از قوانین و مقررات و محدودیت در تفویض اختیار، تراکم وظایف و مسوولیت های اجرایی کارکنان آموزشی و اداری، پراکندگی یافته های پژوهشی، ذهن پژوهی به جای اقدام پژوهی، عدم پشتیبانی مالی و معنوی از اقدام پژوهان، عدم اطلاع رسانی مناسب نتایج اقدام پژوهی به معلمان و گاهاً اجرای پروژه های تکراری مواجه می باشد. در این مقاله راهکارهایی در راستای توسعه و بهبود کیفیت اقدام پژوهی ارائه شده است که طرح و تصویب مسأله اقدام پژوهی در شورای معلمان، برگزاری همايش‌هاي اقدام پژوهي، اجرای برنامه “هر مدرسه یک اقدام پژوهی مشارکتی” ، اختصاص امتیاز ویژه در ارزشیابی مدارس به طرح های اجرا شده، تاکید بر حل مسائل مدارس خاص از طریق اقدام پژوهی، اختصاص ساعات موظف معلمان به حل مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان خود از طریق اقدام پژوهی، طراحی سایت ملی و بانک اطلاعات اقدام پژوهی، تشکیل باشگاه اقدام پژوهان جهت سهولت ارتباط اقدام پژوهان با یکدیگر و تبادل تجربیات و تبیین استراتژی اقدام پژوهی معلمان و مدارس توسط شورای تحقیقات استان ها در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت از آن جمله می باشد.

کلید واژه ها: اقدام پژوهی، فرصت، چالش،آسیب، آموزش و پرورش.

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر مقاله فوق در رابطه با اقدام پژوهی با موضوع اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها چالش ها و آسیب ها در تهیه کلیه فایل های مورد نیاز فرهنگیان در حال فعالیت می باشد.شما فرهنگیان عزیز می توانید برای خرید مقاله حاضر از اینجا اقدام فرمایید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.