no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی فارسی دوم دبستان با موضوع چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس فارسی ترغیب نماییم - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی فارسی دوم دبستان با موضوع چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس فارسی ترغیب نماییم
امتیاز 4.00 ( 1 رای )
zip
نوامبر 30, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی فارسی دوم دبستان با موضوع چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس فارسی ترغیب نماییم


اقدام پژوهی فارسی دوم دبستان

اقدام پژوهی فارسی دوم دبستان با موضوع چگونه توانستیم با استفاده از روش نمایش خلاق دانش آموزان را در پایه دوم به درس فارسی ترغیب نماییم

بانک فایل معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم دوم ابتدایی   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

دروس فارسی در پایه دوم ابتدایی بسیار مهم  و یادگیری آن توسط دانش آموزان حائز اهمیت است به طوری که اگر دانش آموزان مفهوم آنها را خوب نیاموزند در بحث های بعدی با مشکل مواجه خواهند شد  در ابتدای کار سعی می کنیم که مطالب دروس فارسی و ریاضی با نمایش و شعر و داستان و بازی و با ساختن ماکت ها ، شکل ها و احجام مختلف هندسی و … به طور مجسم و نیمه مجسم تدریس شود . روش نمايشى بر مشاهده و ديدن استوار است. در اين روش، افراد مهارت‌هاى خاصى را از طريق ديدن فرا مى‌گيرند و معلم طرز کاربرد وسيله‌اى يا چگونگى ساختن يک شيء را نشان مى‌دهد. شايد اين اولين روشى باشد که بشر بکار برده است و در صورت نداشتن امکانات کافي، شايد مناسب‌ترين روش براى آموختن مهارت‌ها باشد؛ زيرا با استفاده از اين روش، معلم مى‌تواند مهارتى را به تعداد زيادى از شاگردان و در طى زمانى کوتاه ارائه دهد. مهمترين حس اين روش به کار‌گيرى اشياء حقيقى و واقعى در آموزش است. البته اين روش به تنهايى بکار نمى‌رود و معلم ضمن ارائه روش نمايشي، ناچار به استفاده از روش سخنرانى نيز هست. بنا بر آنچه که گفته شد بنده به کمک همکارانم در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم در این رابطه روی این موضوع کار کنم که چگونه توانستم با نمایش خلاق دانش اموزانم را به یادگیری دروس فارسی علاقه مند سازم؟

تیترهایی که در این اقدام پژوهی فارسی دوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  خلاقیت

پیشگفتار در رابطه با  خلاقیت 

مقدمه  موضوع در رابطه با خلاقیت 

شناسایی مسئله در رابطه با  خلاقیت 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………….مدت ……….سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و اکنون در پایه دوم ابتدایی در حال تدریس به تعداد ….. دانش آموز هستم. از آنجا که دروس فارسی و ریاضی در پایه دوم از دروس کاربردی در زندگی می باشد ،تصمیم گرفتم بوسیله راهکار های خلاقانه و روش تدریس ایفای نقش و نمایشی این مفاهیم را در دانش آموزانم نهادینه سازم.  بنابراین تصمیم گرفتم که از طریق اقدام پژوهی یعنی پژوهش در عمل  این کا ر را انجام دهم. حال با توجه به اینکه اقدام پژوهی دارای چرخه ای است که برای حل مسئله بوجود آمده باید این چرخه را انجام  داد.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  خلاقیت 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با خلاقیت 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  خلاقیت 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با خلاقیت 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  خلاقیت 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با خلاقیت 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با خلاقیت 

نتیجه گیری در رابطه با خلاقیت

پیشنهادات در رابطه با خلاقیت

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با خلاقیت 

برای دانلود اقدام پژوهی فارسی دوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید