no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان از نظر حیطه های رفتاری و تصاویر و متن نوشتاری


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای کتاب فارسی سوم ابتدایی از نظر حیطه های رفتاری و تصاویر و متن نوشتاری
امتیاز 3.40 ( 5 رای )
zip
آوریل 23, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای کتاب فارسی سوم ابتدایی از نظر حیطه های رفتاری و تصاویر و متن نوشتاری


تحلیل محتوای فارسی سوم ابتدایی

تحلیل محتوای فارسی سوم ابتدایی به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان نموده است. پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای فارسی سوم ابتدایی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان از نظر حیطه های رفتاری و تصاویر و متن نوشتاری را مشاهده می کنیم.

چکیده:

در این مقاله سعی شده است در مورد تاثیرات و اهداف درس های فارسی سال سوم ابتدایی از نظر حیطه های رفتاری بر دانش آموزان بررسی شود.از آنجایی که متن درس و همچنین تصاویر کتاب بر شخصیت دانش آموزان نقش مهمی را ایفا می کند سعی شده است تمام فصل های فارسی سوم ابتدایی را بررسی و تمام حیطه های رفتاری و همچنین تصاویر در هر درس بررسی شود. تحلیل کتاب سال سوم با استفاده از طبقه بندی هدف های آموزشی در سه حیطه شناختی ، عاطفی، مهارتی انجام گرفت.ابتدا هدف آموزشی (رفتاری) کتاب فارسی سال سوم ابتدایی استخراج گردیده و ارایه شده است

کلیدواژه: محتوا، فارسی، اهداف،رفتار،تصویر

مقدمه:

کتاب درسی اهمیت فراوانی در نظام آموزشی ایران دارد، کارایی و مناسب بودن آن برابر با مطلوب بودن نظام آموزشی و ناکارآمدی آن مساوی با عدم کارایی و ضعف نظام آموزشی می باشد. از این جهت توجه به کتاب های درسی و رعایت اصول علمی در تدوین آن ها و توجه به نیازهای آموزشی در تالیف کتاب های درسی و هماهنگ ساختن آن با حیطه های رفتاری و تاثیر آن بر دانش آموزان و مطلوب ساختن کتاب درسی از چنان حساسیتی برخوردار است که وقت بسیاری از کارشناسان،مولفان،برنامه ریزان و معلمان را به خود مشغول کرده است به گونه ای که هرسال هزینه های زیادی صرف تغییر و اصلاح کتاب های درسی می شود .کتاب فارسی به واسطه ی جایگاه مهمی که در برنامه آموزشی به خصوص در مقطع ابتدایی به جهت زبان آموزی و رفتارآموزی دارد، به عنوان بخشی از حیات مدرسه و یادگیری آموزشگاهی پذیرفته شده و عملا تنها درسی است که در بین دروس ابتدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. احساس ضعف و شکست در زبان آموزی و رفتارآموزی ، علاوه بر زبان اجتماعی و رفتار اجتماعی که جامعه، دوست و خانواده تحمیل می کند، می تواند تاثیرات منفی بسیاری بر شخصیت فرد و خود پنداره دانش آموز در تحصیل و یادگیری و گاه حتی در دیگر زمینه های آموزش بگذارد.آشنایی و آموزش حیطه های رفتاری به دانش آموزان مقطع ابتدایی می تواند باعث ایجادرفتارهای مناسب از طریق دانش آموزان شود و مانع از تاثیرات منفی رفتارها شود.رفتار بر ایجاد شخصیت کودک نقش به سزایی دارد و آموزش صحیح آن به دانش آموزان باعث ایجاد شخصیت مثبت در دانش آموزان می شود. (نجار نهاوندی 1393)

برای دریافت فایل تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان از نظر حیطه های رفتاری و تصاویر و متن نوشتاری از این قسمت اقدام کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید