no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه در بُعد شناختی کاملترین نمونه


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه در بُعد شناختی کاملترین و بهترین نمونه
امتیاز 2.00 ( 1 رای )
zip
آگوست 8, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه در بُعد شناختی کاملترین و بهترین نمونه


تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم نموده است .پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه در بُعد شناختی را مشاهده می کنیم.

چکیده:

هدف اساسی پژوهش، بررسی کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه در بُعدشناختی  می باشد. برای این کار، از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شده است و یافته های تحلیل با استفاده از تکنیک لیکرت تحلیل شد.نتایج پژوهش حاکی از این امر بود که میزان توجه به بُعد شناختی در کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه خوب بوده است و تا حدی توانسته به پرورش این  بُعد بپردازد.

کلمات کلیدی:

کتاب مطالعات اجتماعی، پایه هفتم متوسطه، بُعد نگرشی

مقدمه:

برنامه و محتوای کتاب درسی، یکی از عناصر مهم نظام آموزش و پرورش است و در تحقق اهداف آموزش و پرورش نقش اساسی دارد.از آنجا که نظام آموزش و پرورش ایران متمرکز و برنامه، کتاب و معلم، محورهای اساسی آموزش و یادگیری اند و با توجه به آنکه در بسیاری از موارد ،کتاب درسی تنها رسانه آموزشی است که در اختیار معلم قرار دارد و فرآیند تدریس و یادگیری تنها با اتکا به محتوای برنامه درسی ،مفاهیم و ارزش های مطرح شده در آن صورت می پذیرد و از سوی دیگر،انواع ارزشیابی های تحصیلی، امتحانات و گزینش های متعدد بر مبنای محتوای کتاب های درسی صورت می گیرد، نقش کتاب به منزله ی برنامه ی آموزش بسیار مهم تلقی شده ،جای تعمق، بررسی و تتبع فراوان دارد.

بازنگری، تجدیدنظر و اصلاح برنامه و محتوای کتاب های درسی ،زمینه ی رشد و پیشرفت تحصیلی را فراهم می آورد.محتوای مطالب کتاب های درسی می تواند دانش آموزان را به چالش فکری وا دارد و از جمود فکری و ذهنی رها سازد و پاسخگوی نیازمندی های عصر جدید انسان ها باشد.

و سره را از ناسره تشخیص دهد و در نهایت بیاموزد که چگونه فکر کند و بیاموزد. (مهرمحمدی ،1387)

برای دریافت فایل تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه در بُعد شناختی از این قسمت اقدام کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید