no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه
zip
می 24, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه


تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی

تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی نموده است.پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی را مشاهده می کنیم.

چکیده

هدف از پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه ی چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال یا غیر فعال بودن آن است. روش تحیق در این پژوهش،توصیفی (جهت مشخص نمودن تعاریف و مشخصات کتب درسی اجتماعی) و تحلیل محتوای ویلیام رومی (برای تحلیل و بررسی کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی )می باشد. جامعه آماری شامل،کلیه ی دروس کتب مطالعات اجتماعی پایه های چهارم و پنجم دوره ابتدایی است. و نمونه، تعدادی از صفحات این دروس می باشد که با روش تصادفی انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری اطلاعات، سیاهه ی تحلیل ویلیام رومی است که بر اساس مبانی نظری تهیه و روایی آن توسط متخصصان علوم تربیتی تأیید شده است. واحد مطالعه، درس های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل ، متن، پرسش ها و تصاویر کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شد و نتایج زیر حاصل گردید. متن و تصاویر کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی، غیر فعال و غیر پویاست. همچنین متن کتب بیشتر به ارائه حقایق و تصاویر به تشریح یک موضوع پرداخته و زمینه را برای فعالیت و درگیری دانش آموزان فراهم نمی کند اما تحلیل وبررسی سوالات نشان می دهد که این بخش از کتب ،فعال و پویاست و دانش آموز را با فرآیند یادگیری و تفکر درگیر می کند.

کلیدواژه ها: تحلیل محتوای ویلیام رومی، مطالعات اجتماعی ، فعال یا غیر فعال.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی از این قسمت اقدام کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید