no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تدوین گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تدوین گزارش تخصصی آموزگاران : حل مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموزم به مادرش
zip
آوریل 3, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تدوین گزارش تخصصی آموزگاران : حل مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموزم به مادرش


تدوین گزارش تخصصی آموزگاران

تدوین گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30  صفحه

سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی آموزگاران به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکل وابستگی بیش از حد دانش آموز کلاس اول به مادرش

تجزیه وتحلیل  و گردآوری اطلاعات

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  وابستگي و مشاهده رفتار ستایش در کلاس و مصاحبه ای که با مادر ستایش  داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل وابستگي  ستایش و عدم علاقه به ماندن در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نحوه تربیت والدین که ماندن هميشگي و جدانشدن حتي چند ساعت از والدين را برای دختر یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-عدم ارتباط ستایش با همكلاسي هايش

ارائه راهکارموقتی

1-   برای تشویق اوبرای ماندن درمدرسه ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به اوداده شود.

2-   درزنگ های تفریح به اومسولیت( دربان)بدهیم تاخودش مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.

3-   درصورت لزوم ارجاع به مشاور

4-   صحبت باخوددانش آموزونصیحت او

5-   ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگاروسایرمعلمان بااو

6-   تعویض جای نشستن دانش آموز درنیمکت هابادانش اموزان دیگر

دلايل انتخاب راه حل

ستایش نيز مانند برخي از كودكان هنگام ورود به سال اول دبستان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از مدرسه شده است.ترس غير منطقي ستایش از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آن وابسته شده است.

دلايل ترس ستایش از مدرسه:

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

2-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن ستایش براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

* كم كردن وابستگي ستایش:

بايد مادر ستایش  سعي مي كرد  با استفاده از روش هاي مناسب ( مثل گذاشتن ستایش در خانه اقوام به مدت يكي دو ساعت در روز به صورت پراكنده يا بردن او به پارك و همراه كردن او با كودكان همسن و سال خودش) به تدريج وابستگي ستایش را به خود كم كند.

* ايجاد آمادگي ذهني در ستایش :

بايد مادر ستایش  سعي مي كرد  با شروع سال تحصيلي ذهن ستایش را نسبت به مدرسه، معلم آماده كند.به طوري كه با تعريف و تمجيد واقعي و منطبق برواقعيت از مدرسه و معلمان شور و اشتياق مدرسه رفتن را دركودك ايجاد نمايد. بايد سعي مي كرد  به او اطمينان دهد معلمش مهربان است و او را حمايت خواهد كرد.

ايجاد انگيزه:

 بايد مادر ستایش  سعي مي كرد  با علاقه و اشتياق زياد در باره آنچه كه او در مدرسه خواهد آموخت مثل خواندن، نوشتن، حساب كردن، شمردن، نقاشي، ورزش كردن حرف بزند. · با كتاب خواندن براي ستایش و هديه دادن كتاب داستان به كودك علاقه او را به يادگيري خواندن و با سواد شدن افزايش دهيد.

شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی آموزگاران را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.