no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان : کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموز کم شنوایم
zip
ژانویه 13, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان : کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموز کم شنوایم


تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان

تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه سوم ابتدایی در درس ریاضی در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

دیباچه پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

درک مشکل پیرامون قضیه  مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

بررسی بیشتر در رابطه با مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

ارائه مستندات پیرامون مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

پیش بینی نتایج در مورد مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

راهکارها پیرامون قضیه مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

رفرنس و منبع مورد استفاده مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در درس ریاضی

راه حل‌های پیشنهادی 

پس از گردآوری داده­های لازم از طریق مطالعه کتاب‌ها، مجلات و تحقیقات انجام شده، پرسش­نامه­ها، مصاحبه با دانش­آموزان و مشاهده­ی کلاس همکاران، به تجزیه و تحلیل آن‌ها پرداخته، ضمن تبادل تجربه با همکاران به راه حل­های پیشنهادی زیر دست یافتم:

  1. پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری

میرزا بیگی (1389) معتقد است تا چیزی را خوب نبینیم نمی­توانیم به خاطر آوریم، پس باید در ابتدا خوب دیدن را آموزش دهیم. برای خوب دیدن و خوب شنیدن، حضور ذهنی کامل و کنجکاوی لازم است. تمرکز حواس، ذاتی یا ارثی نیست بلکه اکتسابی بوده و هر فردی می­تواند دارای تمرکز و دقت باشد، فقط باید راه و روش آن را یاد بگیرد، به کار ببرد و این مهم اتفاق نمی­افتد مگر آن که راه­کارهای لازم جهت پرورش دقّت و تمرکز پیش­روی فرد قرار گیرد.

  1. اجرای بازی­های تمرینی هدفدار 

فضلی­خانی(1386) معتقد است که در بازی، روابط اجتماعی دانش­آموزان، مشارکت پذیری، اعتماد و روحیه­ی تعاون تقویت می­شود. بازی، رشد فرآیندهای یادگیری هم­چون مشاهده، تجربه آموزی، حل مسأله و خلاقیت را در دانش­آموزان تقویت می­کند و مهمتر از همه، یادگیری را برای دانش‌آموزان لذّت­بخش می­سازد. رضوانی(1387)  و ابراهیمی(1385) نیز، چنین تجربه­ای را کسب کرده بودند که، اجرای بازی­های تخصصی، تأثیر بسزایی در میزان یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دارد.

  1. ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی

فضلی­خانی(1386) معتقد است که لازمه­ی هر شروعی، ایجاد ارتباط مطلوب و فضاسازی است. نقطه شروع به هنرمندی خاص نیاز دارد تا انگیزه­ای توأم با هدفمندی و نشاط در دانش­آموزان به وجود آورد. وی با اقتباس از بهار الانوار می گوید: «هنگامی که دل­ها نشاط یافتند، علم و کمال را در آن­ها به ودیعه بگذارید و هرگاه از نشاط تهی و گریزان شدند، آن­ها را وداع کنید؛ زیرا دل­ها در چنین حالتی آماده­ی فراگیری علم نیستند.» عزیزخانی(1388) نیز پس از انجام پژوهش خود، به این نتیجه رسیده بود که با ایجاد محیط شاد، می­توان علاقه­مندی دانش­آموزان را به درس ریاضی، افزایش داد.

۴. استفاده از طرح­های ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانش­آموزان در دروس ریاضی    

کفاشی(1382) در نتایج حاصل از تحقیق خود، بر این عقیده است که، پرورش استعدادهای درخشان و خلّاق در هر دوره ای از تاریخ، هدف مدارس بوده است. چرا که افراد خلّاق کسانی هستند که پیشرفت‌های عظیم علوم گوناگون مدیون کوشش‌های آن‌هاست و آن‌ها هستند که پیشرفت تمدن را در همه­ی جوامع بشری به عهده دارند. برای آن که بتوانیم قدرت تصور دانش‌آموزان را پرورش دهیم و تصاویر مثبتی از آینده ی خلّاق داشته باشیم، باید خلّاقیّت آن‌ها را پرورش دهیم.

شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی معلمان دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید