no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تدوین گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تدوین گزارش تخصصی معلمان بکارگیری شیوه های مناسب برای کاهش اختلال یادگیری نوشتاری دانش آموز
zip
ژانویه 29, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تدوین گزارش تخصصی معلمان بکارگیری شیوه های مناسب برای کاهش اختلال یادگیری نوشتاری دانش آموز


تدوین گزارش تخصصی معلمان

تدوین گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب   در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 40 صفحه

سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی معلمان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

دیباچه پیرامون قضیه   بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

درک مشکل پیرامون قضیه    بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

بررسی بیشتر در رابطه با   بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

ارائه مستندات پیرامون   بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

پیش بینی نتایج در مورد   بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

راهکارها پیرامون قضیه   بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

رفرنس و منبع مورد استفاده   بهبود اختلال  یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

انواع ناتواني هاي يادگيري    

تشابه اوليه كودكان مبتلا به ناتواني يادگيري ، عدم قدرت آنها در يادگيري است اختلاف ميان اين كودكان تنها زماني خود را نشان مي دهد كه انواع ناتواني هايي كه به آن مبتلا هستند طبقه بندي شود. والاس و مك لافلين ناتواني هاي يادگيري را به شرح زير طبقه بندي مي كنند:

  1. ناتواني هاي يادگيري تحصيلي كه شامل:
    • هجي كردن، نوشتن، بيان انشايي؛
    • محاسبات رياضي؛
    • دستخط و نوشتن؛
    • خواندن.
  2. ناتواني هاي يادگيري تحولي كه شامل:
  • ناتواني هاي ثانويه تفكر، زبان شفاهي؛
  • ناتواني هاي اوليه توجه، حافظه و ادراك.

نتیجه گیری شواهد

هر چند اختلالات يادگيري، اصولاً مسئله‌اي آموزشي است. اما از چندين جنبه مختلف مورد بررسي قرار گرفته است. بسياري از محققان در اين زمينه، آشكارا از فرضيه نقص جزئي در مغز سود مي‌جويند و به اين ترتيب مي‌كوشند با ارزيابي مسائل فرض شده مربوط به اين نقص زيستي، مشكل را برطرف كنند. از جمله شيوه‌هاي درماني رايج بر اين اساس، مي‌توان به نگرش‌هاي ادراكي- حركتي اشاره كرد. در اين شيوه تلاش مي‌شود موقعيت‌هايي براي كودك فراهم شود تا بتواند اطلاعاتي را از محيط دريافت كند به يكديگرارتباط دهد و آنها را دريابد. استفاده از رورووك، بازي‌هايي براي آموزش حركت، تمرينات روي تخته‌سياه براي رشد هماهنگي حركت و ادراك ديداري و حل معما در اين شيوه كاربرد دارند. از روش‌هاي درماني ديگر مي‌توان به روش ديداري- حركتي و شيوه‌هاي رفتاري اشاره كرد. برخي از متخصصان حرفه پزشكي نيز معتقدند بايد به اين دسته از كودكان دست‌كم به‌طور آزمايشي دارو تجويز كرد. با اين حال درباره تاثيرات دارودرماني روي دانش‌آموزان مبتلا به اختلالات يادگيري، مطالعات انجام شده بسيار اندك است. «مگاويتامين- درماني» اولين بار توسط (كوت) براي درمان اين اختلالات پيشنهاد شد كه به استفاده از ويتامين‌ها تا حداكثر يك‌هزار برابر ميزان مورد نياز بدن گفته مي‌شود. از سوي ديگر در نظر گرفتن امكانات آموزشي ويژه كودكان، مورد توجه قرار گرفته است. مثلاً استفاده از اتاق مرجع يا كلاس‌هاي ويژه. با اين حال مسئله جاي دهي مبتلايان به اختلالات يادگيري در كلاس‌هاي مختلف هنوز مورد بحث بسياري از متخصصان آموزش و پرورش است.

راههای پیشنهادی

نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان

يك كودك از نظر بدني در حال رشد است. از نظر اجتماعي او درگير فرآيند آمادگي يا در حال آماده شدن براي پذيرش سهمي به عنوان يك بزرگسال در جامعه يا به قول معروف اجتماعي شدن، است. بدين معني كه او مهارت هايي نظير خواندن، شمردن و رفتار با مردم را مي آموزد، مهارت هايي كه براي زندگي خود در بزرگسالي بدان ها نياز دارد. هنجارها، ارزش ها و رسوم جامعه خود را فرا مي گيرد و در آن ها مهارت پيدا مي كند. او خود را با قوانين مهم تر و تاريخ فرهنگي و شعائري كه از وي انتظار مي رود آن ها را دنبال كند، آشنا مي كند. او در حال رسيدن به نقطه اي است كه مي توان در آن جا وي را بدون نظارت پدرانه در جامعه اي كه متشكل از بزرگترها و همقطاران وي است، رها كرد. در همان حال از نظر روانشناختي وي درگير فرآيند كشف و هدف يابي است. او در تلاش شكل دادن به تصويري از محيط خويش است و مي كوشد تا خود را از اين محيط جدا كند به طوري كه بتواند تصويري از هويت خويش شكل دهد. او در جستجوي اهدافي است،از قبيل: در اين جهان وي به كجا تعلق دارد؟ چه كاري بايد انجام دهد؟ در مورد مذهب، سياست و اخلاق موضع او چيست؟چه دوستاني را بايد پيدا كند؟ چه نوع شريك زندگي را بايد ومي تواند به دست آورد؟

          براي يك كودك اين ها تجربه هاي مشكلي هستند كه اغلب مولد ضربه هاي شديد، ترس ها و سرخوردگي ها هستند. كودك مي تواند به تلويزيون رو كند تا از برخوردها و سرخوردگي هاي جهان واقعي بگريزد، شايد از تلويزيون براي حل مشكلات خود كمك بگيرد و براي آن ها توضيحي بيابد.

          شرام و همكارانش طي تحقيقات بسيار زيادي كه در باره تأثير تلويزيون بر روي كودكان انجام داده اند به اين نتيجه رسيده اند كه كودكان از راه تلويزيون به مقدار قابل ملاحظه اي كسب اطلاعات و معلومات مي كنند و جالب اين جاست كه اين كار بدون كوشش و زحمت آن ها حاصل مي شود. به عبارت ديگر در حالي كه كودكان در كودكستان و مدرسه براي فراگيري اطلاعات نو و جديد بايد كوشش فعالانه از خود نشان بدهند، در پاي تلويزيون در حالي كه به ظاهر تفريح مي كنند و سرگرم هستند، مطالب و نكات چندي را مي آموزند.

          پدران و مادران نيز بر اين حقيقت دست يافته اند كه بچه ها جزئيات بسياري در مورد آداب و طرز رفتار در اجتماع، از راه تلويزيون به آساني فرا مي گيرند.

  شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی معلمان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.