no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

دانلود پروژه دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل بهترین نمونه موجود.


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود پروژه دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل
zip
دسامبر 24, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

دانلود پروژه دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل


دانلود پروژه دانشگاه فرهنگیان

 

بخشی از دانلود پروژه دانشگاه فرهنگیان عبارت است از :

تحلیل رخدادهای واقع شده

اولین رخدادی که می توان آن را مهم ترین رخداد دوران تحصیل دانشگاهی ام  نام برد کارورزی ( رفتن به مدرسه ) می باشد  . در ترم چهار قرار بر این شد برای اولین بار به کارورزی برویم وقتی فکر می کردم که قراراست  به عنوان معلم در کلاس حضور یابم استرس وجودم را فرا می گرفت به خاطر اینکه تصور می کردم که هنوز در آن حدی نیستم که بتوانم نقش معلمی را در کلاس ایفا کنم چون یک معلم باید از لحاظ علمی و اخلاقی برتر باشد و گفته ها و عملکردهایش با یکدیگر تطابق داشته باشد . ولی با توصیه های استاد راهنما و شرح وظایف در کلاس درس تا حدودی توانستم اعتماد به نفس خود را بهبود بخشم بدین ترتیب خود را توانستم در عرصه ی معلمی ببینم و در ترم بعدی کارورزی دو توان علمی و مدیریت کلاسی ام نسبت به کارورزی یک بهتر شد و در پایان یعنی کارورزی چهار در خودم این ویژگی و علاقه را مشاهده می کردم که تبدیل به یک معلم واقعی شدم . به جرات می توانم اشاره کنم کارورزی در طول این دوران دانشگاهی تاثیر به سزایی بر روی  دانشجویان داشت چون آن ها یاد می گرفتند که چطور کلاس را مدیریت کنند و مطالبی را به دانش آموزان ارایه دهند به نحوی که برای دانشجو هر لحظه ی کارورزی، اندوخته ای ارزشمند برای شغل معلمی  می باشد .

از نقاط قوت کارورزی می توان به این موارد اشاره کرد :

1- آشنایی دانشجو با نحوه ی کلاسداری به طور آزمایشی

2 – آشنایی دانشجو با چگونگی مراحل اقدام پژوهی و حل یک مسئله در محیط آموزشی

3-توانمند کردن کارآموز جهت انجام مطالعات کتابخانه ای و جستجوی منابع گوناگون

4- توانایی طراحی و اجرای طرح پژوهشی در زمینه های  شناسایی مخاطرات ناشی از شغل معلمی

5- بدست آوردن مهارت کافی و توانایی لازم برای برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان

اما ازنقاط ضعف کارورزی  می توان به این موارد اشاره کرد :

1-عدم نظارت کافی بر کارآموز توسط استاد راهنمای مربوطه

2-مراجعه حضوری استاد راهنما به مدرسه جهت بررسی اینکه کارآموز وظایف محوله را به چه نحوی انجام می دهد.

3-عدم مشارکت معلمان مدارس با کارآموز

 

این چهار ترم کاروزی دیدگاه مرا نسبت به شغل معلمی تغییر داد و فهمیدم که باید دانش آموزان را دوست داشت چون نمی شود این کار سخت معلمی را که چندین سال قرار است با آن زندگی کنم بدون عشق و علاقه انجام داد. در خودم این علاقه و احساس و عاطفه لازم را می بینم که بتوانم در آینده از عهده ی شغل شریف معلمی بر آیم طبق سخن ارسطو : افتخار کسانی که به کودکان تعلیم می دهند، بیش از کسانی است که آن ها را به وجود می آورند . معلم و دانش آموز دو رکن اساسی آموزش و پرورش هستند . آموزش و تدریس ، کاری بسیار ظریف و حساس است و هرکسی که سواد یا معلوماتی در زمینه خاصی کسب کرده است ، نمی تواند معلم موفقی باشد پس معلم شایسته ، کسی نیست که در یک دبستان یا دبیرستان تدریس می کند . بلکه می تواند هر فرد واجد شرایطی باشد که در حوزه تربیتی فعالیت کرده و می خواهد در کار تدریس و فن آموختن موفقیت به دست آورد.

رخداد دیگر مهمی که برای اینجانب اتفاق افتاد این بود که من توانستم با فرستادن یک مقاله در شانزدهمین همایش فیزیک کشوری که قبول شدن مقاله من با امتحانات ترم تابستانی همزمان شد با توجه به اینکه استاد راهنمای من خانم کیانی که مشهدی بودند رنج های زیادی کشیدیم با قبول شدن مقاله جواب زحمات خود را گرفته اما مشکلی که بود استادخانم کیانی نمی توانستند به لرستان که محل برگزاری همایش بود تشریف ببرند و وظیفه ارائه مقاله به من سپرده شد از رئیس دانشگاه و آقای مبارکی ب هر نحوی بود اجازه گرفتم که بعد از همایش از من دوباره امتحان گرفته شود اما هم رئیس و هم اقای مبارکی به حرف خود وفا نکرده و باعث شد تا من 6 واحد از دوستام با توجه به اینکه جوانترین شرکت کننده در و خوش برخورد ترین فرد همایش،کار علمی و مایه افتخار واسه شهر و دانشگاه شده بودم هیچگونه حمایت از اینجانبی به عمل نیاوردند خیلی تابستان نارحت کننده ای برای من استادم و خانواده ام با اشتباه یک فرد که باعث حذف 6 واحد اینجانب شد بوجود آمد. بالاخره 07/06/1394 مرحله کشوری همایش فیزیکدر دانشگاه لرستان برگزار شد .به جد عرض می کنم که در این همایش کشوری چون فقط 4 دانشجو معلم حضور داشتیم و بقیه اساتید دانشگاه بودند. تجارب زیادی را در این همایش کسب کردم از جمله سخنان جناب دکتر معتمدی که گفتند:دانشگاه را بیش از هر چیز دیگر،پژوهش دانشگاه می کند،چرا که به سبب آن حرکتش از اتقان علمی و کفایت و کارایی برخوردار می شود.طبق این سخنان دانشگاه باید از لحاظ علمی و پژوهشی تقویت شود و دانشگاه ماموریت گرایی مانند فرهنگیان در ایفای وظیفه خطیر و به غایت حساس و سرنوشت ساز خود نیاز به پشتوانه دانش تخصصی دارد و لذا لازم است در جهت تولید چنین پشتوانه ای، دانشی از قابلیت های زیر ساختی انسانی و ساختاری لازم برخوردار باشد.مشکلات علمی دانشگاه فرهنگیان به جد زیاد است ودانشجویان بیشتر در زمینه ی نظری دروس را گذرانده اند و دانشگاه فرهنگیان با زیر ساخت های بسیار ضعیف علمی پژوهشی هنوز در ابتدای راه قرار دارد و باید برای گزینش اساتید دانشگاهی از اساتید دانشگاه های دولتی و اساتید با تجربه بهره گرفت نه صرف اینکه از معلمان مدارس و کارکنان آموزش وپرورش و اداره کل برای تدریس استفاده کنند.

از دیگر رخدادهای مهم، المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان  که در تاریخ 08/05/1394 الی 14/05/1394 در استان زنجان برگزارشد.پس از تمرینات و تست هایی که از دانشجویان در رشته های مختلف به عمل آمد در نهایت 54 ورزشکار از استان کردستان در رشته های دو و میدانی،والیبال،بدمینتون،فوتسال،تکواندو،شنا وکشتی به المپیاد ورزشی راه یافتند.از همان اوایل مسابقات، تفاوت های بارزی را می توان در ورزشکاران اکثر پردیس ها با استان کردستان دید.پردیس ما فقط یک هفته تمرین لازم را برای المپیاد تدارک دیده بودند حتی رشته فوتسال فقط 4 روز تمرین داشتند و از لحاظ امکانات که در سطح خیلی نامناسبی قرار داشتیم دور از انتظار نبود که مقامی را کسب نکنیم.اما با لطف خداوند توانستیم که چند مدال رنگارنگ2طلا و1نقره کسب کنیم هر چند که بنده در رشته های ورزشی نظیر فوتسال و کشتی دارای مقام های استانی و کشوری بودم با توجه به این پیش زمینه در المپیاد ورزشی هم کشتی را انتخاب کردم و بعد از انجام تست های مختلف راهی المپیاد شدم اما متاسفانه دانشگاه امکانات لازم را در اختیار ما قرار نداد و بدون آمادگی لازم و روحیه لازم و و باتوجه به اینکه من دارای وزن74کیلو بودم در وزن85کیلو کشتی گرفتم و هیچ مقامی را کسب نکردیم.ولی نکته ایی که حائز اهمیت است اینکه دانشجو معلمان ورزشکاری را در این المپیاد مشاهده کردم که در رشته تخصصی ورزشی هم تمرین وفعالیت داشتند واین خود یکی از ویژگی های معلم موفق است.با توجه به اینکه قرار است 26 سال را در مدارس باشیم باید معلم، شادابی و نشاط لازم را داشته باشد واین المپیاد ورزشی ثابت کرد که معلم علاوه بر تدریس باید در زمینه های دیگری اعم از ورزشی فعالیت داشته باشد.

رخداد مهم دیگر،جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در تاریخ 16/06/1395الی 19/06/1395 در استان مرکزی برگزار شد،بود.بعد از تاییدیه آثار فرستاده شده به دبیر خانه جشنواره وپذیرفته شدن 5 اثر در رشته مقاله نویسی،خط تحریر،نقاشی،داستان نویسی و بازی های رایانه ایی،نقاشی من پذیرفته شد و برای ارایه نقاشی به استان مرکزی رفتم.باز هم در این جشنواره تفاوت بارزی در امکانات و تمرینات لازم دیده می شد. دانشجویان سایر پردیس ها از اینکه چند ماه با آنها تمرینات لازم را داشته اند و حتی کلاس های آموزشی مرتبط با رشته های پذیرفته شده را برای آنان دایر کرده اند سخن گفتند در حالی که پردیس ما هیچ گونه تمرین و کلاس آموزشی را برای ما برگزار نکردند و باز بدون آمادگی لازم در این جشنواره شرکت کردیم.ناگفته نماند که در قسمت داوری نقاشی حق بنده ضایع شد و سرپرست ما اعتراض دادند اما متاسفانه جوابی از سوی مسوولان به ما داده نشد.برگزاری این جشنواره فرهنگی _ علمی نشان داد که دانشجو معلمان به علاوه تدریس،باید در زمینه های مختلف دیگری مانند دارا بودن خط خوب،نقاشی زیبا،آشنایی با ITومهمتر از همه نگاه پژوهشگرانه و فکورانه را باید در خود بپرورانند.

برای دانلود دانلود پروژه دانشگاه فرهنگیان از این قسمت دکمه خرید و سپس پرداخت را بزنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید