no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

دانلود کارنمای معلمی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل بهترین نمونه موجود در اینترنت


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود کارنمای معلمی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل
zip
مارس 1, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

دانلود کارنمای معلمی به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل


دانلود کارنمای معلمی  در 25 صفحه

این دانلود کارنمای معلمی به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا گرد آوری گردیده است و مطابق با استاندارد های کامل و دقیق موجود در رابطه با کارنمای معلمی در دانشگاه فرهنگیان می باشد. در واقع دانلود کارنمای معلمی توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تنظیم شده است و پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا با جمع آوری و گرد آوری و بازنگری در آنها این پروژه ها را در اختیار دانشجو معلمان قرار می دهد. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با استفاده از دانلود کارنمای معلمی می توانند به ارائه پروژه پایانی خود در راستای کسب نمره پایانی و فارغ التحصیل شدن بپردازند.

در راستای دانلود کارنمای معلمی دانشجویان عزیز دانشگاه فرهنگیان و حتی معلمان عزیز برای دستیابی و دانلود دانلود کارنمای معلمی می توانند به سایت ما مراجعه نموده و از کلیه فایل هایی که در زمینه دانلود کارنمای معلمی در سایت ما موجود است استفاده های لازم را ببرند.این پروژه های کارنمای معلمی بسیار کامل و با دقت زیاد جمع آوری شده اند.

بخشی از دانلود کارنمای معلمی عبارت است از :

مقدمه

تعلیم و تعلم از نعمتهای الهی است که این موهبت را به پیامبران و اولیای خویش ارزانی داشته تا مسیر هدایت رابه بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه ی آفرینش درآمد .انسان نیز با پذیرش این امر خطیر نام خویش را در گروه ودر قالب واژه مقدس معلم ثبت کرده است.

معلمی جلوه ی قدرت لایزال الهیست که نخست مختص ذات خداوندست که در نخستین آیات قران بر قلب مبارک پیامبر اکرم )ص( نازل رفته است.

معلم باید نیروی فکری متعلم را پرورش دهد و او را به سوی استقلال رهنمون سازد.معلم شمع سوزان فروزان هدایت است. معلم به مثابه ی باغبانی دلسوز است که بذر ایمان می افشاند و گل تقوا درو میکند.

 

معلمان محترم در هر جامعهای یک صنف پراهمیت بوده و دارای نقش ارزنده و قابل مالحظهای میباشند. آموزگاران کسانی هستند که نوجوانان و جوانان جامعه را آموزش میدهند، آنهایی که به نوبت رهبراننَسل آیندهی ملت خواهند شد؛ آموزگاران کسانی هستند که دانش را در سالهای تأثیرپذیر و حساس زندگی افراد به آنها منتقل میکنند؛ آنچه بچهها در کلاسهای درس از دبیران خود فرا میگیرند، به احتمال زیاد درمابقی زندگیشان با آنها خواهد ماند. بنابراین، معلمان، اثر چشمگیری بر رشد و پرورش فرزندان ما خواهند داشت، زیرا که به ایشان کمک میکنند دانش و معلوماتشان را گسترش دهند تا اینکه بتومانندسیر  خود را در زندگی پیدا کرده و اعضای فعال و متعهد جامعۀ خویش باشند.

آموزش و پرورش اگر در مسیر درستی گام بردارد میتواند نسلی را برای امروز و آینده پرورش دهد تا جامعه به مکانی امن و قابل اطمینان برایزندگی اشخاص حقیقی و حقوقی خود تبدیل گردد .

دانش آموزان قویاً تحت تأثیر عشق و محبت،مَنش، کاردانی، و تعهد اخالقی دبیران خود قرار دارند. چنانچه یک معلم محبوب، سرمشقی برای دانش آموزان گردد، آنها سعی میکنند از رفتار، پوشش، آداب معاشرت و سبک محاورهای او پیروی کنند. به عبارتی، آن معلم،کمال مطلوب یا نمونه ی ایده آل دانش آموزان است .

دانش آموزان گرایش دارند درطول  آموزش آغازین خود از طریق مشورت با معلمان، اهدافشان در زندگی و برنامه های آینده را مشخص سازند. بنابراین، یک معلم خوب ورهبری بینش ورانه ی او، میتواند نقش مهم و ارزشمندی درساختن آتیه ی دانش آموزان ایفا کند .نظر به اینکه دانش آموزان کم تجربه، ناپخته و آسیب پذیر هستند، یک معلم از آنها محافظت و مراقبت میکند. مدرسه، یک جامعه ی کوچک است و آموزگار، نقش کشاورزی را بر عهده دارد که میتواند دانه های روشنگری دینی، ارزشهای انسانی، سلامتی و تندرستی و مانند آن را در ضمیر مخاطبین خود کاشته و نسل فردا را از مفاسد اجتماعی و زشتی های جامعه دور نگاه دارد.

اهمیت معلمان درمقام معماران نسل آینده ی ما، ایجاب میکند تا فضایی فراهم شود که خردمندترین و کاردانترین افراد جامعه در این شغل شریف، احساس رضایت و خوشبینی داشته باشند. نباید فضای شغلی فرهنگیان و جایگاه اجتماعی آنها به سمت و سویی برود که بهترین های علمی و نخبگان، اشتیاقی به پذیرش مسئولیت معلمی نداشته باشند. برای معلمی که درگیر دغدغه ی حقوق و معیشت خویش باشد، بسیار سخت خواهد بود که از عهده ی مسئولیت آموزش و پرورش فرزندان جامعه به درستی برآید.

اگر فرهنگیان عزیز ایران اسلامی ناگزیر باشند برای تأمین نیازمندی های اساسی زندگی خویش به شغلهایی روی آورند که با جایگاه اجتماعی آنان سازگار نباشد، این امر خود موجب خواهد شد که نگاه جامعه به منزلت والای فرهنگیان نگاه کریمانه ای نباشد. تنزّل. جایگاه معلم در هر جامعه ای مساوی است با بی ارزش شدن فرهنگ، دانش و آگاهی در آن جامعه. برای یک فرد آگاه و خردمند که به تعلیم و تربیت فرزندان ـ چنانچه ممکن باشد ـ علاقه دارد، پایبندی و تعهدی بسیار بزرگ لازم است تا حرفهی پزشکی یا مهندسی ومانند آن را کنار گذارد و از معلمی و تدریس جانبداری کند. از اینرو، زمان انتخاب کردن یک معلم خوب، لازم است که علاقه مندان به این شغل، فرصتها، چشم اندازها و امکانات بهتری که به دبیران پیشنهاد میشود را به خاطر آورند. به عبارتی دیگر، فضایی فراهم شود که نخبگان در میان گزینه های مختلف، مشتاق آن باشند که به معلمی روی آورند. اگرچه این اتفاق دور از دسترس است ولی عاقلان میدانند که فایده های ایجاد چنین فضایی برای فرهنگیان در جامعه بسیار بیشتر از هزینه های آن خواهد بود .

هنگامی که ما دربارۀمعلمان خوب و شایسته صحبت میکنیم دال بر این است که آنها بایستی سرمشق های ایمان و پارسایی بوده و می باید دانش و معلومات کافی داشته باشند. یک آموزگار باید توجه کند که وظیفه اش تعلیم و تربیت دانش آموزان است و باید نسبت به آن تکلیف، احساس مسئولیت داشته باشد. او می باید احساس کند که دانش آموزانش به او سپرده شده اند و ازتخطّی هایی که بر اعتماد همگانی به او تأثیر منفی خواهد داشت، اجتناب کند. لازم است که مردم معلم را یار و مونس راستگو و بی ریایی که به فکر فرزندانشان است و از آنها مراقبت میکند، قلمداد کنند . آموزگار میتواند باجدیت در فعالیتهای اجتماعی که جامعه را درمسیر درست و سازنده پیش خواهد برد، شرکت داشته باشد.ورود معلمان در مسائل اجتماعی وهمراهی دانش آموزان و خانواده ها با ایشان در این مسیر، یکی از نیازهایاساسی جامعه ی امروز است. مسائلی چون حفاظت از محیط زیست، مهرورزی و کمک به همنوعان، آگاهی از مسائل دینی و اعتقادی، آشنایی  مردم با حقوق شهروندی و قانونمداری، مواردی هستند که فرهنگیان امروز میتوانند نقش بسیار مهمی در آموزش و آشنایی  جامعه با آنها داشته باشند.

برای دانلود دانلود کارنمای معلمی از این قسمت دکمه خرید و سپس پرداخت را بزنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید