no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

دانلود گزارش تخصصی دبیران ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی دبیران ریاضی : علل افزایش یادگیری با کاهش ترس از امتحان در قالب بگزارش تخصصی
zip
فوریه 27, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

دانلود گزارش تخصصی دبیران ریاضی : علل افزایش یادگیری با کاهش ترس از امتحان در قالب بگزارش تخصصی


دانلود گزارش تخصصی دبیران ریاضی

دانلود گزارش تخصصی دبیران ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان در قالب گزارش تخصصی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیران ریاضی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

دیباچه پیرامون قضیه بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

درک مشکل پیرامون قضیه  بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

بررسی بیشتر در رابطه با بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

ارائه مستندات پیرامون بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

پیش بینی نتایج در مورد بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

راهکارها پیرامون قضیه بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

رفرنس و منبع مورد استفاده بررسی علل افزایش یادگیری دانش آموزان با کاهش  ترس از امتحان

گرد آوری شواهد (1)

الف : وضعیت درسی

با توجه به توضیحاتی که در توصیف وضع موجود گفته شد ارزیابی دقیقی از وضعیت درسی سه ماه مهر و آبان و آذر انجام دادم و متوجه شدم که دانش آموزانم اکثرا در زمان امتحان  به علت اضطراب بیش از حد وضعیت درسی پایینی دارند.

ب : پرسش نامه

جهت آگاهی از دلایل دانش آموزان به دانش آموزان  پرسش نامه ای دادم که10 تا از عوامل عمده ی افت تحصیلی(این 10عامل رابر اساس مطالعات خودم واظهارات همکاران وبا توجه به مشکلات کلاس از بین 50 دلیل انتخاب نمودم) در آن گنجانده شده بود و از آنها خواستم که آنچه حقیقت است را علامت بزنند .

پس از بررسی و تجزیه و تحلیل پاسخ ها مشخص شد که دانش آموزان به ترتیب عوامل زیر را سبب کاهش وضعیت درسی خود می دانند:

*  نداشتن برنامه ریزی درسی مناسب درخانه:80%

* استرس وارد کردن والدین به بچه ها در رابطه با  اموردرسی فرزندشان:100%

*  درس نخواندن وکم کاری:30%

* بی توجهی سر کلاس:32%

* بی دقتی در امتحانات:90%

*  تصمیم نداشتن جهت ادامه تحصیل:70%

*  اضطراب امتحان:95%

*  مناسب نبودن روش تدریس دبیر:12%

  ج : مصاحبه با والدین

در تاریخ 27/8/95 جلسه ای با والدین ترتیب دادم و با آنها در رابطه با دلایل ضعف درسی فرزندشان و کارهایی که در خانه انجام می دهند صحبت کردم و اظهارات آنها را یادداشت نمودم که مهمترین دلیل وارد کردن استرس بیش از حد والدین به  فرزندشان بوده است.

د : مصاحبه با همکاران

درجلسه ای درشورای دبیران در تاریخ29/8/95 با همکاران در رابطه با دلایل افت تحصیلی تبادل نظر نمودیم .

دبیران و همکاران نیز بر این مسئله اذعان داشتند که بیشترین عامل در ضعف یادگیری دانش آموزان اضطراب و استرس آنهاست.

 تجزیه وتحلیل داده ها

انواع اضطراب امتحان

الف) اضطراب تسهیل کنند‌‌ه یا تسریع کنند‌‌ه:

به اضطراب کم و یا د‌‌ر حد‌‌ معقول که موجب تلاش بیشتر برای کسب موفقیت می‌شود‌‌ و نتیجه بهتری را عاید‌‌ فرد‌‌ می‌کند‌‌، اضطراب تسهیل یا تسریع کنند‌‌ه اطلاق می‌شود‌‌.

▪ نشانه‌ها:

۱) فرد‌‌ به خاطر مرور کرد‌‌ن د‌‌رس‌هایش، د‌‌چار هیجان می‌شود‌‌.

۲) خود‌‌ش را د‌‌ر اتاقش حبس می‌کند‌‌ و مشغول د‌‌رس خواند‌‌ن می‌شود‌‌ و به کوچک‌ترین مزاحمت اعتراض می‌کند‌‌.

۳) به شیوه خاصی د‌‌رس‌هایش را مرور می‌کند‌‌، مثلاً با صد‌‌ای بلند‌‌ د‌‌رس می‌خواند‌‌ د‌‌ر اتاق راه می‌رود‌‌ و یا د‌‌راز می‌کشد‌‌.

۴) به د‌‌رخواست‌های اطرافیان توجه نمی‌کند‌‌ و یا د‌‌ر مقابل خواسته‌ها با اعتراض می‌گوید‌‌ که د‌‌رس د‌‌ارد‌‌.

۵) کم غذا یا نسبت به غذا بی‌میل می‌شود‌‌.

ب) اضطراب ناتوان کنند‌‌ه:

اضطراب ناتوان کنند‌‌ه، د‌‌لهره و تشویق شد‌‌ید‌‌ی است که یا خود‌‌ فرد‌‌ د‌‌ارد‌‌ و یا اطرافیان آن را د‌‌ر فرد‌‌ تشد‌‌ید‌‌ می‌کنند‌‌. اضطراب شد‌‌ید‌‌، اثر منفی روی عملکرد‌‌ فرد‌‌ می‌گذارد‌‌، زیرا با متأثر و د‌‌رگیر کرد‌‌ن ذهن، زمینه فراموشی‌های زود‌‌گذر و خطاهای اد‌‌راکی را فراهم می‌کند‌‌.

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیران ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید