no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی کاهش اختلال کند نویسی درس املا
zip
ژانویه 28, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی کاهش اختلال کند نویسی درس املا


دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 34 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه   کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه    کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با   کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون   کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد   کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه   کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده   کاهش اختلال  کند نویسی در ماده درسی  املا در دانش آموزم

روش‌های درمان کند نویسی

* هرگونه ترس و اضطراب را از دانش‌آموز خود دور کنیم.

* هرگز ترغیب و تشویق دانش‌آموز خود را به خوش‌نویسی، از یاد نبرید.

* تکالیف مدرسه باید برای دانش‌آموز، شیرین و جذّاب باشد.

* از مدادها و خودکارهای خیلی بلند و خیلی کوتاه به هیچ وجه استفاده نگردد.

* از میز تحریرِ مناسب استفاده شود.

* از کاغذ و برگ‌های سفید و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نباید کاهی، روغنی یا موج‌دار باشد.)

* به‌منظور تقویت عمل انبساط و انقباض ماهیچه‌های انگشتان، دانه‌های کوچک (مثلاً دانه‌های تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آن‌ها را با سر انگشت‌های شصت و اشاره و میانه، جمع کند.

* هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانش‌آموزان می‌کند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد.

* سینه‌خیز رفتن: روزی چند دقیقه (کم‌تر از ده دقیقه) دانش‌آموز سینه‌خیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است.)

* هر روز قبل از نوشتن تکالیف، چند دقیقه انگشتان را باز و بسته کند.

* به تجربه ثابت شده است که انجام بازی‌های محلّی که با حرکات سریع و زیاد همراه است، در تند نویسی دانش‌آموزان بسیار مؤثّر است.

* برای تکالیف منزل سعی شود از حروفی که دانش‌آموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدین شکل مثلاً کلماتی را از درس پیدا کرده که حروف هم‌صدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و یا کلماتی که به‌صورتی که خوانده می‌شوند، ولی نوشته نمی‌شوند مانند خواب.

* دانش‌آموز در منزل با کمک خانواده مطالبی که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و برای کلمات مهم هم‌خانواده پیدا کند؛ مثلاً برای کلمه‌ی «حمید»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را می‌توان بنویسد؛ زیرا این کلمات، سه حرف مشترک دارند.

* معمولاً دانش‌آموزانی که این مشکل را دارند، قلم را با فشار زیاد در دست می‌گیرند، تا حدّی که دست آن‌ها عرق می‌کند؛ دانش‌آموزانی که قلم را با فشار زیاد در دست می‌گیرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولیاء میزان فشار به قلم را کنترل کرده و بیش‌تر در مورد مسائل روحی و روانی با دانش‌آموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند .

تعريف تبيين واژه هاي كليدي:

املاء فارسي از نظر علمي: به معني پر كردن ، مطلبي را تقرير كردن كه ديگري بنويسد مطلبي كه معلم بگويد و شاگرد بنويسد. املاء فارسي از نظر عملياتي: متني است به زبان فارسي كه معلم يا شخص ديگري آن را قرائت مي كند و يادگيرنده موظف است كه كلمات را به درستي بنويسد.

دانش آموز از نظر علمي : به افرادي مي گويند كه به فراگرفتن دانش ، خواندن و نوشتن مشغول مي باشند. (برگزيده هاي پژوهش در عمل ، ص 86)

  شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی معلمان ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.