no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه
zip
آوریل 14, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه


درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه

درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه   و  بسیار دقیق و  در  39 صفحه فایل قابل ویرایش ورد .

در این فایل درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه  تمامی نکات مربوط به درس پژوهی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های درس پژوهی کلاس پنجم خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه  سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره درس پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

روش حل مسأله:

روش حل مسأله فرآیندی است که در آن دانش آموز پس از مواجه شدن با مسأله مورد نظر( مسأله یابی) از طریق تفکر منطقی و مرحله ای و گام به گام علل آن را شناسایی (علت یابی) کرده،سپس راه حل ها و یا پاسخ های ممکن را در نظر گرفته (فرضیه سازی)  و با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز به بهترین پاسخ ممکن برای حل مسأله مورد نظر می اندیشد.(انتخاب بهترین راه حل) و سپس به نتیجه و پاسخ مورد نظر دست می یابد (نتیجه گیری). به عنوان مثال در داستان «فرهاد کنجکاو» فرهاد در یک روز بارانی کرمی را در چاله آب می بیند و از خود می پرسد که این کرم چگونه در این چاله پیدا شده حال آنکه دیروز هنگام بازی آن را ندیده بود. (مواجه شدن با مسأله) سپس همه علت های ممکن را مورد بررسی قرار می دهد . مثل آمدن کرم همراه باران ،بیرون آمدن کرم از داخل خاک  و . . . (علت یابی) در همان حال که داشت علت های مسأله را حدس می زد دوباره هوا بارانی شد و فرهاد چند ظرف را داخل باغچه گذاشت و گفت اگر کرم همراه باران بیاید می بایست حداقل پس از تمام شدن باران در بعضی از ظرف ها کرم پیدا شود.فرهاد ظرف دیگری را هم از آب باران که در چاله ای جمع شده بود پر کرد و در اتاق گذاشت و گفت اگر کرم از آب باران تولید شود می بایست پس از مدتی در آن ظرف کرم پیدا شود . همچنین فرهاد ظرف شیشه ای را پر از خاک کرد و کرمی که از چاله پیدا کرده بود را در میان خاک ها گذاشت و گفت چنان چه با ریختن آب، کرم بیرون بیاید معلوم می شود که کرم چاله نیز پس از ریزش باران از زمین بیرون آمده است. (فرضیه سازی) اما پس از قطع باران فرهاد درون همه ظرف هایی که داخل باغچه گذاشته بود را نگاه کرد،اما کرمی ندید.در ظرف آبی که در اتاق گذاشته بود هم کرمی پیدا نکرد.اما پس از ریختن آب بر روی ظرف شیشه ای مشاهده کرد که کرم کوچک در بالای آن ظاهر شد. (ارزیابی راه حل ها و انتخاب بهترین راه حل یا پاسخ) سپس نتیجه گرفت وقتی باران می بارد، کرم ها از زیر خاک بیرون می آیند. (نتیجه گیری)

محتوای درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه  به قرار زیر است :

عنوان درس پژوهی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

فصل اول

مقدمه درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

تعیین مساله و انتخاب موضوع  درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

جدید و علمی بودن مسئله درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

فصل دوم

تعیین راهکارها در راستای حل مسئله درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

بیان دلیل راهکار انتخابی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

توجه به تفاوت های فردی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

معنادار کردن یادگیری درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

روش های نوین تدریس درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی) درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

بهره گیری از ارزشیابی به درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه  تدریس درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

تعیین فعالیت های متناسب با راه کار درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

تعیین نقش و وظایف اعضا درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

استفاده از افراد پایه مختلف  در انتخاب اعضای تیم درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

برنامه تشکیل جلسات درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

جدول هدف گذاری بر اساس سند ملی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

طرح درس شماره یک درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

طراحی آموزشی بر اساس الگوهی پیش سازمان دهنده (اجرای چهارم) درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

فصل سوم

ارائه طرح طرس درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

کیفیت اجرا درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

باز اندیشی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

فصل چهارم  

طرح درس اصلاح شده 2 درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

فرایند درس پژوهی درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

ارایه پیشنهادات جهت تکمیل یا اصلاح طرح:(جلسه توجیهی  ) درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

فصل پنجم

اجرا وباز اندیشی 2 درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

نتایج ویافته ها درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

بحث ونتیجه گیری درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

پیشنهادات درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

محدودیت ها درباره کتاب ریاضی درس مساحت دایره به صورت کلی

منابع وماخذ

پیوست ها

دانلود مقاله درس پژوهی برای معلمین از طریق سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا

برای درس پژوهی ریاضی پایه پنجم دبستان مساحت دایره کاملترین و بهترین نمونه  و دریافت دانلود درس پژوهی پایه پنجم دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.