no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده با فرمت ورد و قابل ویرایش


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

دانلود مقاله با موضوع فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده
zip
آوریل 14, 2022
۱۲,۰۰۰ تومان

دانلود مقاله با موضوع فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده


مقاله فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده

فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده مقاله کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش در 68 صفحه

فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده عنوان مقاله ای ست که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تهیه و تدوین گردیده است و در اختیار شما پژوهشگران گرامی قرار گرفته است.این مقاله بسیار کامل و آماده است و مناسب به عنوان مرجع برای پژوهشگران گرامی است. آنچه در فهرست مقاله فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده وجود دارد، به قرار زیر است :

چکیده

مقدمه

بیان مساله

مفهوم پژوهش ضمن عمل

ارزشیابی گزارش اقدام پژوهی

نمونه برگ ارزشیابی گزارش اقدام پژوهی

نمونه های برگزیده اقدام پژوهی

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع و مآخذ

حال چکیده مقاله فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده را با هم مطالعه می نماییم.

آموزش و پرورش پژوهش ويژه خود را مي‌طلبد كه محور اساسي آن بايد تغيير و تحول در كلاس و جريان ياددهي و يادگيري باشد. يكي از محورهاي تحول در آموزش و پرورش كه باعث تحول اساسي در نظام تحقيق و توسعه مي‌شود طرح معلم پژوهنده «پژوهش در عمل» يا اقدام پژوهي است. هدف از پژوهش حاضر فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده و ارائه راهکارهایی جهت بهبود و توسعه آن می باشد. این پژوهش به شیوه کتابخانه ای و با مرور اسناد و متون موجود در این زمینه  صورت پذیرفته است. نتایج حاکی از ان است که اقدام پژوهی فرصت های آموزشي متعددی بوجود می آورد از جمله این که نتايج تحقيق ، كاربرد ملموس تري خواهد داشت. تفکر انتقادی و خلاق معلمان رشد و توسعه مي یابد . اقدام پژوهی معلم را از نقش مجری محض در فرآیندهای آموزشی به مدیر و رهبری توانمند در این عرصه ارتقاء می دهد. نتایج حاصل از اقدام پژوهی واقعي و حقيقي مي باشد با معیارهای علمي و عینی محك زده می شود و میان عمل و نظریه سازگاری ایجاد می گردد. با اقدام پژوهی بدنه آموزش و پرورش زنده و فعال و بالنده می شود. پژوهش در عمل از روشهایی است که سازگاری با فرهنگ بومی وملی دارد و در این رویکرد به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه می شود. اقدام‌پژوهي در آموزش و پرورش با برخی از موانع و تنگناها از جمله مدیریت متمرکز، سلسله مراتب و بوروکراسی اداری و الزام به تبعیت از قوانین و مقررات و محدودیت در تفویض اختیار، تراکم وظایف و مسوولیت های اجرایی کارکنان آموزشی و اداری، پراکندگی یافته های پژوهشی، ذهن پژوهی به جای اقدام پژوهی، عدم پشتیبانی مالی و معنوی از اقدام پژوهان، عدم اطلاع رسانی مناسب نتایج اقدام پژوهی به معلمان و گاهاً اجرای پروژه های تکراری مواجه می باشد. در این مقاله راهکارهایی در راستای توسعه و بهبود کیفیت اقدام پژوهی ارائه شده است که طرح و تصویب مسأله اقدام پژوهی در شورای معلمان، برگزاری همايش‌هاي اقدام پژوهي، اجرای برنامه “هر مدرسه یک اقدام پژوهی مشارکتی” ، اختصاص امتیاز ویژه در ارزشیابی مدارس به طرح های اجرا شده، تاکید بر حل مسائل مدارس خاص از طریق اقدام پژوهی، اختصاص ساعات موظف معلمان به حل مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان خود از طریق اقدام پژوهی، طراحی سایت ملی و بانک اطلاعات اقدام پژوهی، تشکیل باشگاه اقدام پژوهان جهت سهولت ارتباط اقدام پژوهان با یکدیگر و تبادل تجربیات و تبیین استراتژی اقدام پژوهی معلمان و مدارس توسط شورای تحقیقات استان ها در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت از آن جمله می باشد.

کلید واژه ها: فرا پژوهش ، اقدام پژوهی، آموزش و پرورش

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر مقاله فوق در رابطه با اقدام پژوهی با موضوع فرا پژوهش در اقدام پژوهی های انجام شده در تهیه کلیه فایل های مورد نیاز فرهنگیان در حال فعالیت می باشد.شما فرهنگیان عزیز می توانید برای خرید مقاله حاضر از اینجا اقدام فرمایید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.