no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

مراحل تصفیه آب و انتقال آن درس آشنایی با سیستم برق ،گاز و آب خانه و نکات ایمنی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

مقاله و تحقیق آماده مراحل تصفیه آب و انتقال آن
امتیاز 4.25 ( 4 رای )
zip
ژانویه 29, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

مقاله و تحقیق آماده مراحل تصفیه آب و انتقال آن


مراحل تصفیه آب و انتقال آن درس  آشنایی با سیستم برق ،گاز و آب خانه و نکات ایمنی و فنی پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی

مراحل تصفیه آب و انتقال آن درس  آشنایی با سیستم برق ،گاز و آب خانه و نکات ایمنی و فنی پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی   با فرمت ورد و قابل ویرایش در 41   صفحه

مراحل تصفیه آب و انتقال آن تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده مراحل تصفیه آب و انتقال آن شامل بخش های زیر است :

1.      مقدمه

2.     سوابق تحقیق

3.     متن تحقیق

4.     نتیجه گیری

5.     پیشنهادات

6.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده مراحل تصفیه آب و انتقال آن را مشاهده می کنیم .

مقدمه

تصفیه آب یک امر حیاتی و اساسی برای حیات بشر است. همانطور که می دانید آب یک ترکیب شیمیایی ساده است که در عین سادگی ، خواص پیچیده ای دارد. هر مولکول آب از یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن تشکیل شده است. آب برای سلامتی و رفاه انسان ضروری است و بدون آب حیات بر روی زمین وجود نخواهد داشت. بیش از 72 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است.با این وجود آب ، در صورت ناخالص بودن و آلودگی ، می تواند آسیب های جدی به بدن انسان وارد کند و باعث بیماری های گوناگونی شود. آب تصفیه نشده  ممکن است حاوی کلر ، سرب ، آرسنیک ، نیترات ، فلوراید ، انگل و باکتری و … باشد که برای سلامتی انسان بسیار خطرناک هستند.آب تقریبا در همه جای کره زمین یافت می شود. منابع تامین آب همانند : رودخانه ها و دریاچه ها حاوی آلاینده های زیادی همچون زباله ها ، گل و لای ، شن و ماسه ، میکروارگانیزمهای بیماری زا و فاضلاب های صنعتی و خانگی هستند. برای اینکه آب رودخانه ها و دریاچه ها قابل استفاده برای آشامیدن باشد ، نیاز به مراحل مختلف می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، روش های مختلفی برای از بین بردن و یا کاهش آلاینده هایی مثل نیترات ها ، آفت کش ها ، فلزات سنگین ، مواد آلی و … حذف طعم نامطبوع آب  طراحی شده است .

اگر شما هم مانند برخی از مردم معتقد هستید که نوشیدن آب تصفیه نشده مشکلی برای شما ایجاد نمی کند و یا این پرسش را مطرح می کنید که چرا با وجود اینکه سالهاست از آب معمولی استفاده می کنید و هرگز بیمار نشده اید ، باید بدانید که برخی از بیماری ها نشانه های قابل رویت ندارند اما به این معنا نیست که وجود ندارند. بیماری هایی مثل هپاتیت ، فلج اطفال و … که توسط تک یاخته ها ، ویروس ها ، باکتری ها و انگل ها به وجود می آیند.نکته دیگر این است که برخی از آلاینده های موجود در آب آشامیدنی ، اثرات منفی خود را در دراز مدت و پس از گذشت 10 الی 15 سال نشان می دهند. بعنوان مثال آلاینده هایی مثل سرب اگر در آب آشامیدنی باشند ، روی هوش بچه ها تاثیر مستقیم گذاشته و باعث افت تحصیلی و عدم موفقیت آنها در مقاطع زندگی خواهند شد و این از جمله آثاری است که بلافاصله پس از مصرف اثر خود را نشان نمی دهد.

تاریخچه تصفیه آب

تمدن های قدیمی همواره در مجاورت منابع آب شکل گرفته اند. با این که مقدار آب موجود و قابل استفاده دغدغه اصلی نیاکان ما بوده است، اما تعریف درست و جامعی از کیفیت آب وجود نداشته است.

با این وجود منابع تاریخی بسیاری حکایت از تلاش انسان های عصر گذشته برای تصفیه آب و زدودن ذرات معلق و طعم و بو از آن دارد. اما قرن ها طول کشید که انسان ها به این نتیجه دست یافتند که حواس بینایی، بویایی و چشایی نمی توانند تنها ملاک های تشخیص کیفیت آب باشند.

استفاده از روش های مختلف جهت بهبود طعم و بوی آب به 4000 سال قبل از میلاد بر می گردد. در نوشته های بر جا مانده از سانسکریت و یونان باستان استفاده از زغال چوب جهت فیلتر کردن آب ، قراردادن آب در معرض نور آفتاب ، جوشاندن آب و قراردادن تکه های فلز داغ در آب قبل از نوشیدن آن توصیه شده است. مصری ها 1500 سال قبل از میلاد از آلوم جهت تصفیه آب و ته نشین کردن ذرات معلق در آن استفاده می کردند.

بقراط، دانشمند یونانی که در سال 460 تا 354 قبل از میلاد می زیسته، جهت دستیابی به آب با طعم مناسب، که به باور او آب سالم می بود، فیلتر پارچه ای اختراع نمود که با عبور دادن آب جوشیده شده از آن باعث زدودن ذرات عامل طعم و بوی نامناسب از آب می شد. جابر بن حیان شیمیدان ایرانی از ر وش تقطیر که در اصل نمونه آزمایشگاهی یکی از روش های عمومی تصفیه آب می باشد برای مصارف آزمایشگاهی خود استفاده می کرد.

شرایط جغرافیایی ایران و در دسترس بودن آب شیرین و سالم شاید یکی از علت های عدم استفاده گسترده ایرانیان از روش های تصفیه آب بوده است. زیرا توجه به آب سالم و آلوده نکردن آن که مستلزم شناخت انواع بیماری هایی ناشی از آلودگی های آب است ، از آموزه های اشو زرتشت پیامبر باستانی است.

بقایای سیستم فاضلاب متمرکز شهری در زمان هخامنشیان که در کاوش های سال های اخیر پیدا شده نشانگرتسلط ایرانیان باستان به آب بوده و چه بسا در بعضی نقاط نیز از روش های قدیمی تصفیه آب استفاده می کردند.

برای دانلود تحقیق آماده مراحل تصفیه آب و انتقال آن از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید