no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس. با فرمت ورد


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
نوامبر 6, 2022
۱۲,۰۰۰ تومان

نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس


نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس مقاله کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 31 صفحه

مقاله نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس را مشاهده می کنیم .

چکیده

خانواده و سبک زندگی در خانواده  به عنوان یک نهاد اجتماعی کوچک یک از پر نقش ترین نهادهای اجتماعی در سالهای دفاع مقدس بوده است.که نقش تربیتی بزرگی را در سالهای دفاع مقدس به دوش کشیده است. در واقع در رابطه با نقش تربیتی خانواده می توان گفت :خانواده متشکل از پدر، مادر و فرزندان(دختر و پسر) گاه بصورت یک واحد نقش ایفا نموده اند. وگاه بصورت اجزا. هر چند در تداوم نقش اجزا باز آن واحد کلی در دفاع مقدس نقش ایفا نموده است. در هر یک از این نقش های تربیتی انتقال فرهنگ جبهه به خانواده و سبک زندگی خانوادگی از آنجا به داخل اجتماع صورت می گیرد.در واقع در همین جاست که تربیت نوجوانان دفاع مقدس شکل می گیرد. در نقش رزمنده نبود پدر در جمع خانواده و پر کردن بخشی از وظایف پدر توسط هر یک از اعضاء خانواده باعث گفتمان جبهه و جنگ و جهاد در خانواده و تربیت نوجوانان دفاع مقدس می شود. در نقش تربیتی سبک زندگی در خانواده در قالب جانباز خصوصاً جانبازان شیمیایی یا قطع نخاعی تصویری دائمی و ماندگار از دفاع مقدس است که با اتمام جنگ نیز در خانه حضور دارد.و باعث رشد فکری نوجوانان دفاع مقدس می گردد. در نقش تربیتی سبک زندگی در خانواده در قالب شهید نیز نبود پدر در خانه، پر کردن نقش پدر توسط مادر، و ایفای نقش های جدید برای هر یک از اعضاء خانواده به عنوان همسر شهید، و فرزند شهید برای خودش تاثیر موثری در تربیت نوجوانان دفاع مقدس دارد.نقش تربیتی خانواده در اعزام هایی که پسر به جبهه داشته به عنوان بدرقه کننده. مکاتباتی که پسر با خانه داشته به عنوان بخش مهمی از ادبیات دفاع مقدس و تاریخ شفاهی جنگ در رابطه با نوجوان دفاع مقدس را در بر دارد. در مقاله حاضر قصد داریم به نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس بیشتر بپردازیم.

کلیدواژه : نقش تربیتی ، سبک زندگی ، خانواده ، تربیت نوجوانان ، دفاع مقدس

مقدمه

خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که فرد در آن پا به عرصه زندگی می‌گذارد و اولین پایه‌های تربیت و تعلیم در آن گذارده می‌شود. وجود محبت و عاطفه در خانواده رمز سعادت و خوشبختی انسان است و کلید بسیاری از مشکلات و راه جلب احترام و رعایت حقوق دیگران است. عاطفه، عشق و محبت به فرزندان، می‌تواند اراده متزلزل و روح آشفته آنان را درمان کند و آنان را به زندگی سعادتمند و موفق امیدوار سازد. لذا برای تربیت و پرورش درست فرزندان، باید محیطی ایجاد کرد که در آن درگیری و اختلافی نباشد. محبت و صداقت، ایمان و عشق به خوبی‌ها، صمیمیت، وحدت و اتحاد می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

نقش خانواده و سبک زندگی در خانواده در بسیاری از فعالیت های اجتماعی کودکان و نوجوانان می تواند تاثیر گزار باشد .در رابطه با مشارکت نوجوانان در دفاع مقدس نیز همین امر باعث شده بود که خانواده بتوانند نقش موثری را ایفا نمایند. همسران و مادران رزمندگان و به خصوص مادران شهيدان دفاع مقدس نه تنها مانع از اعزام شوهران و فرزندان خودشان به مناطق عملياتي نشدهاند بلكه بهترين ياوران و مربيان براي آنها بودهاند. آنان در غياب همسران خود بهترين سرپرست خانواده بوده و به زيباترين شكل خانه را اداره كرده و فرزندان رزمنده و شهيد را پرورش دادهاند. اينكه سردار سلحشور و با فضيلتي چون شهيد برونسي با همه اوصاف و خصوصياتي كه براي حورالعين ذكر شده و خود او بارها براي نيروهايش آن خصوصيات را يادآور شده است ولي او همسر خويش را از صد حورالعين برتر ميداند، نشان از قدر و منزلت همسر فداكارش دارد و حاكي از آن است كه در تكامل شخصيت اين سردار برومند، همسر فاضلهاش نقش اساسي ايفا كرده است.

فهرست مطالب

چکیده. 7

مقدمه. 8

بیان مسئله. 8

پیشینه موضوع. 9

تاثیر تربیتی سبک زندگی در خانواده. 11

نقش تربیتی زنان در دفاع مقدس… 12

نقش زنان در خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس… 13

نقش تربیتی  مادران در سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس… 13

خانواده و نقش عملکرد آن در تربیت دینی ، تضاد شیوه های تربیتی خانواده. 14

عناصر و عوامل تاثیر گذارنده در محیط خانه در القای یک ارزش معنوی.. 19

نقش تربیتی خانواده در تربیت دینی نوجوانان و هدایت صحیح.. 22

تاثیرنقش تربیتی  خانواده ها با الهام از فرهنگ غنی اسلام. 24

نوجوانان در دفاع مقدس و نقش تربیتی خانواده. 25

تأملی بر نقش نوجوانان در حماسه 8 سال دفاع مقدس… 25

نتیجه گیری.. 27

پیشنهادات.. 28

منابع: 30

برای دانلود مقاله نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید