no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه گزارش تخصصی دبیر عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی دبیر عربی پایه دهم با موضوع جذب دانش آموزان به فرائض دینی و نماز
zip
مارس 4, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی دبیر عربی پایه دهم با موضوع جذب دانش آموزان به فرائض دینی و نماز


نمونه گزارش تخصصی دبیر عربی پایه دهم

نمونه گزارش تخصصی دبیر عربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی در پایه دهم  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیر عربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

دیباچه پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

درک مشکل پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بررسی بیشتر در رابطه با جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

ارائه مستندات پیرامون جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

پیش بینی نتایج در مورد جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

راهکارها پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

رفرنس و منبع مورد استفاده جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

انتخاب راه حلها :

پس از تجزیه و تحلیل شواهد و براساس اطلاعات بدست آمده از سؤالهای چهار و شش پرسش نامه، مبنی بر اینکه :

دو نفر از دانش آموزان یعنی 7/3 درصد نماز را بلد نبودند و17 نفر آنان یعنی 4 /31 درصد نیز شرایط برگزاری نمازجماعت را بلد نبودند ، لازم دیدم که آموزش جداگانه ای به آنها داده و آنان را متقاعد سازم تا با حضور در نماز مدرسه ، مشکلاتشان در مورد نماز کامل حل شود ولی چون این راه فقط درصد کمی از دانش آموزان ، که شاید چند تایی از آنان نیز قبلاً در نماز شرکت می کرده اند را شامل می شد ، راه دوم را نیز عملاً به کار گرفتم.

برای موفقیت در این راه ، جلسه ای با حضور مدیر ، دبیران و نمایندۀ انجمن اولیاء مدرسه برگزار کرده و تصمیم خودم را با آنان در میان گذاشتم، که همه قول مساعدت و همکاری دادند . مدیر بیان داشت ضمن شرکت خودم در نماز از همکاران نیز انتظار دارم که در نماز شرکت نمایند و هزینه های خرید جایزه ، شیرینی و غیره را از محل سرانۀ مدرسه و در صورت کافی نبودن از جیب شخصی خودم می پردازم .

به کلاسها رفتم ، اسامی دانش آموزانی که مایل به همکاری بودند را نوشتم ، برنامۀ کارم را به آنها اعلام نمودم و برایشان برنامه ریزی کردم که هر کدام چه روزی ، چه کاری انجام دهند . مثلاً: کسی که امروز مؤذن بود شاید فردا مکبر یا مسئول توزیع مُهر باشد و یا ممکن بود هیچ مسئولیتی نداشته باشد . از این راه مسئولیت تمام کارها را بین بچه ها تقسیم کردم تا براساس مصاحبۀ همکارانم حس حسادت مانع از حضور آنان در نماز نشود.مسئول شورای دانش آموزی موظف شد هر روز نفرات روز بعد را اطلاع دهد .

جهت تشویق دانش آموزان که همکاران در مصاحبۀ خود گفته بودند و در تحقیقات هم آمده بود ، (استفاده از تشویق باعث شرکت بیشتر در نماز می شود) باید طرحی آماده می کردم . با همکاران مشورت نمودم که یکی از آنان پیشنهاد داد ، دو نمونه کارت تهیه کنیم به رنگ های آبی و سبز و ملاک هر کارت را شرکت در نماز و رعایت نظم و بهداشت در هنگام نماز قرار داده و به ازاء هر پنج کارت آبی که در هفته می گیرند، یک کارت سبز داده شود و به کارت های سبز هر ماه جایزه بدهیم . خود ایشان مسئول تهیۀ طرح و نمونۀ کارت برای چاپ شد .

برای تهیه ي سؤالات مسابقه، خودم این کار را انجام دادم . کل برنامه به این صورت شد : یک روز سؤال گفته شود ، یک روز قصه گویی داشته باشیم ، بعضی روزها شیرینی بدهيم ، یک روز احکام بگوئیم واز آن طرف نماز هم طولانی نشود که بچه ها خسته شوند .

 

اجرای بهترین راه حل و اقدام :

برای اجرای بهتر این امر بنده شخصا به خرید جوایز و هدایا برای دانش آموزان رفتم و جوایزی را انتخاب کردم که دانش آموزان بیشتر دوست داشتند و همچنین از پیشنماز  مسجد محل که فردی بود که دانش آموزان او را دوست داشتند دعوت کردیم تا در این مراسم شرکت و سخنرانی کند و همچنین به او گفته شد که در حین صحبت دانش آموزان را با احکام و نماز خواندن با انجام مسابقه آشنا کند . همچنین برای آشنا شدن بیشتر دانش آموزان با احکام نماز یک حلقه نرم افزار را طراحی کرده و دراختیار دانش آموزان قرار دادم که این نرم افزار به صورت تصویری احکام را آموزش می دهد .

هم چنین یک مسابقه مقاله نویسی و نشریه دیواری در مورد اهمیت نماز جماعت برگزار کردم و جوایز ارزنده ای را نیز برا آنان در نظر گرفتم و گروهی از نمازگزاران را به اردوی یک روزه بردیم و از دبیران دیگر نیز خواستم تا در کلاس پیگیر کارها باشند . وقتی علاقه ی دانش آموزانم را به معلم خاص می دیدم بیشتر با آن معلمان صحبت می کردم که در مورد اهمیت نماز در کلاس صحبت کنند .

اهدای جایزه و معرفی دانش آموزانی که بیشترین شرکت را ، هر ماه در نماز جماعت داشتند . در برنامه ی صبحگاه ، اجرای تلاوت همگانی قرآن و زیارت عاشورا را در روزهای سه شنبه و شرکت در جلسات آموزش خانواده و صحبت درباره اهمیت نماز و تاثیر آن در دوره نواجوانان از رفتارهای نابهنجار و استفاده از عطر و عنبر جهت خوشبو کردن نماز خانه .

گرفتن عکس از نمازگزاران و نصب آن در تابلوی اعلانات و دادن مسئولیت به همه ی دانش آموزان علاقه مند در روزهای مختلف مانند : انتظامات زنگ نماز ، مسئولین بهداشت ، مکبر و …
دعوت از مسئولین امور تربیتی و شرکت آنان در نماز جماعت مدرسه و اهدای جایزه به نمازگزاران و شرکت دانش آموزان در نماز جمعه ی شهر .

تا این که این عمل من باعث شد تا اکثریت دانش آموزان در نمازخانه حاضر شوند حتی بدون حضور معلمان یا کادر دفتری مدرسه نماز جماعت را برگزار کنند .

اکثر دانش آموزاني که به آنها مسئولیت داده بودیم ،وظیفه ي خود را به نحو احسن انجام می دادند واگر کسی كم کاری می کرد ، او را تشویق به انجام کار بیشتر و بهتر کرده و بچه های دیگر را به کمک او می فرستادیم.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیر عربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید