no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نوآوری در روش های ارزشیابی فرایند محور و عملکردی مقاله کامل در قالب ورد


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نوآوری در روش های ارزشیابی فرایند محور و عملکردی
zip
دسامبر 9, 2022
۱۲,۰۰۰ تومان

نوآوری در روش های ارزشیابی فرایند محور و عملکردی


نوآوری در روش های ارزشیابی فرایند محور و عملکردی مقاله کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در 26 صفحه

مقاله نوآوری در روش های ارزشیابی فرایند محور و عملکردی توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله نوآوری در روش های ارزشیابی فرایند محور و عملکردی را مشاهده می کنیم .

چکیده

گاهی اوقات این طور احساس می شود که در مقایسه با مقدار زمانی که به تدریس دانش آموزان می پردازیم ، وقت بیشتری را صرف نمره دادن یا امتحان کردن آنها می کنیم . احتمالأ این کاربردی نخواهد بود ، زیرا دانش آموزان از بازخوردی که از طرف ما دریافت خواهند نمود ، چیزهای زیادی را فرا می گیرند . توصیه های زیر در پی تقویت این بازخورد می باشد و نیز کار نمره گذاری شما را ساده تر خواهد نمود.

هنگامی که می خواهید تکلیفی به منظور ارزیابی دانش آموزان تهیه کنید ، قبل از روش بارم بندی و نمره دهی آن تکلیف را برای آنها روشن کنید و نیز نکاتی را که دانش آموزان می توانند با تأکید بر آنها نمره بیشتری را کسب کنند مشخص کنید . شواهد روشنی در دست است که بیانگر این حقیقت است که هر چه دانش آموزان از نحوه امتحان و سنجش مطلع تر باشند ، استاندارد کاری آنها بالاتر است .هر چند وقت یکبار بگذارید دانش آموزان در نحوه طرح و نمره گذاری کار خود سهیم شوند و از توصیه های آنها در این زمینه به منظور بهبود روش سنجش کار آنها استفاده کنید.

در وقت و انرژی خود با ساده نمودن روش سنجش کار دانش آموزان صرفه جویی کنید .برای مثال ، اگر سئوالات به شکل کوتاه پاسخ کامل کردن جمله   یا چهار جوابی  باشد ، ارزیابی سنجش آنها در مقایسه با زمانی که از آنها خواسته می شود که در پاسخ به سئوالات به نگارش مقالاتی یا ارائه پاسخی اقدام کنند ، ساده تر است . طوری نمرات دانش آموزان را ثبت کنید که بتوانید در یک نگاه از عملکرد کلیه دانش آموزان کلاس مطلع شوید. این موضوع به شما کمک خواهد نمود تا دانش آموزانی را که از دیگر همکلاسی های خود عقب افتاده اند ، شناسایی کنید و همچنین باعث می شود که در نشست هایی که با والدین دارید ، به طور سودمندی از آنها استفاده کنید . در مقاله حاضر قصد داریم به مبحث نوآوری در روش های ارزشیابی فرایند محور و عملکردی بپردازیم.

کلیدواژه :

نوآوری، ارزشیابی ، فرایند محور ، عملکردی

 

فهرست مطالب

چکیده 7

مقدمه. 8

بیان مسئله. 9

خطرات ناشی از واکنش های ذهنی  دانش آموزان.. 10

خلاصه ای مکتوب از بازخوردها 10

تاثیر بازخورد ها بر روی دانش آموزان.. 10

گردآوری مدارک نظرات عقاید دانش آموزان.. 11

استفاده زا روش های خودسنجی و سنجش بوسیله همکلاسی ها 12

برنامه ریزی تدریس…. 15

نظارت بر امتحانات داخلی مدرسه. 17

گزارش نویسی.. 20

آماده شدن برای بازرسی.. 23

منابع و ماخذ. 26

برای دانلود مقاله نوآوری در روش های ارزشیابی فرایند محور و عملکردی از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید