no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
مارس 13, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 37 صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

دیباچه پیرامون قضیه   باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

درک مشکل پیرامون قضیه    باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

بررسی بیشتر در رابطه با   باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

ارائه مستندات پیرامون   باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

پیش بینی نتایج در مورد   باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

راهکارها پیرامون قضیه   باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

رفرنس و منبع مورد استفاده   باز داشتن دانش آموزانم از بعضی رفتارهای زشت مثل چشم وهم چشمی

اجرای راه حل جدید :

بنابر این جهت تنوع تدریس تصمیم گرفتم از رایانه و فناوری اطلاعات استفاده نمایم.

روش اجرا :

قبل از ارزشیابی باید درس را تدریس نمود. هرچند موضوع روش  ارزشیابی ونحوه علاقه نمودن دانش آموزان به درس  می باشد ولی ابتدا اشاره ای کوتاه به روش  تدریس اینجانب در کلاس درس نموده وبعدا به روش ارزشیابی می پردازم. در طول این سال ها به این نتیجه رسیده ام که  تدریس زمانی می تواند بیشترین راندمان را داشته باشد که :

– معلم به موضوع مورد تدریس علاقه واقعی  داشته باشد وبرای آن ارزش قائل شود.

– برای دانش آموزان ارزش قائل شود که این درس در هر رشته ای که  باشدمورد استفاده قرار گیرد.

– آشنایی با انواع روش های نوین تدریس در امر یادگیری واستفاده از وسایل  کمک آموزشی نظیر نرم افزار های آشنایی وتدوین آن ،فیلم آموزشی و…

 روش تدریس :

 معمولا  جلسه اول ورود به هر کلاس را با نام جلسه معارفه و آشنایی آنان با روش تدریس وانتظارات معلم از آنان  وآگاه  نمودن آنان به اهمیت یادگیری درس می پرداختم .

 در جلسه دوم که  تدریس شروع می شود برای اینکه به عمق مطالب درسی پی ببرند در جلسه اول مطالبی راجع به نحوه  مطالعه این درس در اختیار دانش آموزان قرار می دهم اینکه محیطی را برای مطالعه انتخاب نمایند فضای آرام  وساکت ، از لحاظ نور دهی مکان مطالعه ،اختصاص چه زمانی برای مطالعه هر درس ،پیش مطالعه دروس قبل  از تدریس معلم با وجود توضیحاتی که در جلسه معارفه حاصل تجربیات بنده در مورد شیوه مطالعه بوده در اختیار دانش آموزان قرارداده تا آنان را به مطالعه وکتابخوانی نه تنها به درس  بلکه به سایر دروس ومطالعات غیر درسی علاقه نشان دهند.

 قبل از تدریس در جلسه اول از دانش آموزان می خواهم به مدت 15 الی 20   دقیقه سر کلاس به مطالعه درس بپردازند تا بنده رئوس مطالب واهداف رفتاری را یا  روی تابلو برای آنها می نویسم یا پاورپوینت  درس  را که خودم برای اکثر دروس به آماده  نموده ام در سایت راه اندازی نمایم.

  در حین پيش  مطالعه در کلاس به نحوه مطالعه دانش آموزان  توجه می کنم که یکی از مشکلات آنان مطالعه با صداي بلند بود . براي دانش آموزان توضيح دادم که هنگام  مطالعه سعی نمایید با تمرکز حواس بیشتر وبا چشم مطالعه نمایید یا اگر فرصت شد قبل از تدریس مبحث  اصلی حداقل 5 دقیقه در مورد اهمیت موضوع تدریس بحث نمایم یا گوشه ای از فیلم آموزشی راجع به تدریس  رابرای آنان نمایش دهم وآنقدر موضوع را مهم وجذاب جلوه می دهم که دانش آموز دوست داشته باشد  موضوع رابداند.

به عنوان مثال :

– تدریس به کمک وسایل کمک آموزشی و بوسیله پاور پوینت

 – روش تدریس تنها یک روش نیست بلكه  از روش سخنرانی – گروهی- پرسش وپاسخ – الگوی کاوشگری  با استفاده از فیلم آموزشی ونرم افزار ادبیات و آشنایی با شعرا با توجه به موضوع درس ووضعیت کلاس استفاده می شود.

درحين تدريس به دانش آموزان فرصت مطرح نمودن سوالاتي كه به ذهنشان مي رسد را مي دهم واز ساير دانش آموزان مي خواهم كه پاسخ دهند ودر نهايت پاسخ هاي دانش آموزان را جمع بندي  واصلاح مي نمايم.

– سعی می کنم کلاس را زنده وفعال نگه دارم بدین منظور در ضمن تدریس سوال می کنم

 هر دانش آموز ی پاسخ صحیح را بدهد همان موقع نمره می گیرد. به منظور علاقه مند نمودن دانش آموزان  موضوعات درس را در اختيار آنها قرار مي دهم

– روش دیگر برای علاقه مند نمودن دانش آموزان اختصاص  بخشی از نمره مستمر درس  به جمع آوری آلبوم عکس درس  از موضوعات شاعران و نویسندگان استان یا  استانهای دیگر به خصوص در نیمسال دوم به صورت گروهی  به انجام پژوهش پرداختم.

– روش دیگر جهت علاقه مند نمودن دانش آموزان : استفاده از وسایل دست ساخت درس مثل نشریه،بروشور،روزنامه دیواری،چند رسانه ای

ارزشیابی

فعالیت های دانش آموزان در کلاس شامل : تهیه مقاله – تدوین نرم افزار به صورت پاورپوینت از خلاصه دروس درس- فیلم های آموزشی که از تلویزیون در مورد موضوعات درس ضبط کرده اند با توجه به موضوع کتاب –  یک تکه از روزنامه – تهیه عکس از اینترنت – جمع آوری اخبار   وتهیه آلبوم عکس   – کنفرانس در کلاس و… در تعیین نمره ارزشیابی نقش دارد

در اجرای روش ارزشیابی مراحل زیر انجام می شود که عبارتند از :

 در دومین جلسه حضور در کلاس موضوع درس تدریس می شود وشیوه های ارزشیابی به دانش آموزان در جلسه اول معارفه گفته می شود

  اولین ازرشیابی کلاس:

یکی از اولین ارزشیابی های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان معلم  را ومعلم دانش آموزان را ارزشیابی می کند. دانش آموز نوع سوالات معلم – روش ارزشیابی –صحت ارزشیابی  را ومعلم دانش آموزان قوی وضعیف وسطح کلاس را تشخیص می دهد.

– از جلسه دوم به بعد دانش آموزان  کلاس به دو گروه الف وب تقسیم می شوند وهر جلسه از یک گروه درسی پرسیده شود در هر گروه هم  دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی . هر جلسه ازیک گروه درسی می پرسم ونمی گویم از جایی که از شما  درس نپرسیده ام درس می پرسم وجلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همه ی کتاب را  ارزشیابی می شوند .

–  در پایان  هر ماه برترین ها به مدير مدرسه  معرفی می شوند ، البته به دانش آموزان گفته می شود که بدترین ها هم  معرفی خواهند شد ولی هر گز این کار نمی شود اما به صورت خصوصی از اولیا ء آنان دعوت به عمل می آید .

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.