no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم : نهادینه ساختن علاقه به نماز جماعت در دانش آموزانم
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم : نهادینه ساختن علاقه به نماز جماعت در دانش آموزانم


گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

دیباچه پیرامون قضیه نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

درک مشکل پیرامون قضیه  نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

بررسی بیشتر در رابطه با نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

ارائه مستندات پیرامون نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

پیش بینی نتایج در مورد نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

راهکارها پیرامون قضیه نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

رفرنس و منبع مورد استفاده نهادینه ساختن علاقه دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت

گرد آوري شواهد (1)

با توجه به اطلاعاتی که در بیان مسأله توصیف شد بعضي شرکت کنندگان درحین برگزاری نماز با یکدیگر صحبت کرده ونظم نماز را برهم می زدند . این عمل باگذشت حداقل 3 هفته از برگزاری نماز هر روز تکرار شده و روز به روز از علاقه وانگیزه ی دانش آموزان کاسته شد. بنابراین ، اطلاعاتی را از طریق پرسش نامه بدست آوردم که در بررسي از آن مشخص شد كه :همۀ آنها دوست دارند نماز بخوانند ، و مقدمات نمازرا بلد هستند.

درپاسخ به سؤالاتی از قبیل :

” آیا در خانه نماز می خوانند ؟”

/13 درصد جواب مثبت   18/68 درصد جواب منفی داده اند و 18/18 درصد گفته اند که گاهی اوقات نمازمی خوانند.

« چه کسانی در خانۀ شما نماز می خوانند؟ »

72/22 درصد گفته اند، والدین آنها، نماز می خوانند و 09/59 درصد بیان داشته اند ، هیچ کس درخانه ی آنها نماز نمی خواند .  و 18/18 درصد گفته اند فقط مادرشان نماز می خواند . این آمار نشان می دهد ،  خانواده های برخی از آن ها اهل نماز بوده و می توانند الگوهای خوبی برای فرزندان خود باشند .

مصاحبه با بعضی از خانواده های دانش آموزان و مصاحبه با همکاران خود که سابقه کاری آنها بیشتر از بنده بوده است .اکثر اولیای این دانش آموزان معتقد بودند که فرزندانشان در منزل نماز نمی خوانند ولی گاهی اوقات در نماز جماعت هایی که در مسجد در ماه های رمضان ودهه ی اول محرم برگزار می شود شرکت   می کنند.عده ای از آنها هم گفتند که فرزندانشان گاهی اوقات نماز می خوانند و در نماز خواندن خود سهل انگاری زیادی دارند و به درستی نمازهای خود را نمی خوانند و هرچه آنها را نصیحت می کنند گوش نمی دهند .

بعضی از همکاران هم معتقد به این موضوع بودند که شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه از روی علاقه نیست و اکثر آنها در زنگ نماز یا نمی آیند یا دیر به نماز جماعت می آیند

گرد آوری اطلاعات

بعد از رویت این مسئله شروع به جمع آوری شواهد نمودم تا وجود مسئله را تایید کند و در حل آن راهکارهایی ارائه نماییم و برای رسیدن به جواب سوالاتی که داشتم از روشهای زیر استفاده نمودم .

1- مصاحبه ، طی مصاحبه ای که با بعضی از خانواده های دانش آموزان و همکاران خود داشتم از آنها این سوال را پرسیدم که ((مهمترین دلایل عدم شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه چیست ؟ )) و آنها نیز پاسخ های زیر را دادند:

متنوع نبودن برنامه های نماز – محیط زندگی  – نداشتن الگوی مناسب – واگذاری مسئولیت ها به افراد خاص و بر انگیختن حس حسادت بین دانش آموزان – عدم استفاده از تشویق – توسل به زور و اجبار – اهمیت ندادن به نماز مدرسه، از طرف معلمان و کادر مدرسه و عدم شرکت آنان در نماز

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید