no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
مارس 10, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب  در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 38 صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

دیباچه پیرامون قضیه  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

درک مشکل پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

بررسی بیشتر در رابطه با  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

ارائه مستندات پیرامون  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

پیش بینی نتایج در مورد  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

راهکارها پیرامون قضیه  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

رفرنس و منبع مورد استفاده  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

اجراي راه حل

          با مطالعاتي كه انجام داده بودم تصميم گرفتم تا راه حل مناسبي براي مشكل مریم به كار برم. طبق بررسي هاي بينايي سنجي او هيچ مشكل خاصي نداشت. بنابراين براي تقويت بينايي او فعاليت هاي زير را انجام دادم.

تمرين يك:

 در يك جعبه تعدادي مداد با رنگ ها و اندازه هاي مختلف قرار دادم. سپس يك مداد را از جعبه بيرون آوردم و به مریم نشان دادم و از او خواستم كه خوب به آن نگاه كند (10 ثانيه) آنگاه مداد را درون جعبه قرار دادم. در جعبه را بستم و آن را چرخاندم. سپس در جعبه را باز كردم و از مریم خواستم مدادي را كه قبلاً ديده بود از بين مدادهاي درون جعبه پيدا كند. انتخاب او درست بود. اين بازي را چند بار تكرار كردم. در تمرين بعدي دو مداد و سپس سه مداد را به او نشان دادم و تمرين را تكرار كردم. به اين ترتيب اين بازي (تمرين) را در دو جلسه كلاسي انجام دادم.

تمرين دوم:

تعدادي تصوير از حيوانات، گل ها و اشياء مختلف را بر روي يك مقوا چسباندم و آن را به كلاس بردم و از مریم خواستم كه به آن تصاوير با دقت نگاه كند. در اين تمرين او خيلي از تصاوير را نمي شناخت و نمي توانست تفاوت ها را تشخيص بدهد. من به كمك بچه ها آن ها را برايش توضيح دادم. در دو جلسه كلاسي اين تمرين را تكرار كردم ولي نتيجه اي در بر نداشت.

تمرين سوم:

از تصاوير كتاب استفاده كردم از او خواستم هر تصويري را كه مي بيند فقط نام آن ها را بگويد. او فقط مي توانست تعداد كمي از اشياء موجود در لوح را تشخيص بدهد و بسيار از اجزاي تصوير را نمي شناخت. به نظر مي رسيد كه مریم با اشياي اطراف خود بيگانه است. سعي من بر اين بود كه چشم هاي او را به جهان اطرافش باز كند. بنابراين بازي ديگري را طرح كردم. از او خواستم هرچه را كه در كلاس مي بيند نام آن را بگويد. سپس از آن ها به كمك موبايل عكس گرفتم. عكس ها را يكي يكي به او نشان مي دادم و از او مي خواستم كه نام آن ها را بگويد. اين بازي را در چند جلسه كلاسي انجام دادم.

          در يك جلسه كلاسي با دوربين از تك تك بچه ها از جمله خود مریم عكس گرفتم و عكس ها را به او نشان دادم و از او خواستم كه اسم هركدام از بچه ها بگويد. عكس العمل ها و رفتار او را  به دقت مورد بررسي قرار دادم. از اين بازي خيلي لذت مي برد. بنابراين تصميم گرفتم كه راه حل هاي ديگر را آزمايش كنم. اين بار از همه بچه ها در كلاس فيلم گرفتم. سپس فيلم را به او نشان دادم. خيلي هيجان زده شد. ديدن تصاوير متحرك براي او مهيج بود. پس تصميم گرفتم براي ايجاد انگيزه در او از تصاوير متحرك استفاده نمايم.

          موضوع مریم را دوباره با مدير مدرسه مطرح كردم و او را در جريان روند يادگيري مریم قرار دادم و از او خواستم كه يك تلويزيون يا يك رايانه در اختيار كلاس من قرار دهد تا بچه ها وبخصوص مریم حداقل به مدت هفته اي دوساعت يك برنامه آموزشي تماشا كنند.

موضوع را با گروه هاي آموزشي مطرح كردم و آن ها پاسخ دادند كه ما چنين امكاناتي نداريم و مدرسه بايد خودش تأمين كند. آن ها اضافه كردند كه رايانه مخصوص دبيرستان است و در مدارس ابتدايي و به ويژه در کلاس دوم هيچ كاربردي ندارد. با اين صحبت ها من دلسرد و نااميد نشدم و راه حل ديگري را در كلاس به كار بردم و آن استفاده از لپ تاب (Lap Tab) در كلاس درس بود. روزهاي سه شنبه را به تدريس مبتني بر  ITو با استفاده از لپ تاب شخصي اختصاص دادم چون با مزيت هاي تدريس با اين فناوري آشنا بودم.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.