no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران پایه چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران پایه چهارم دبستان : کمک به بهبود خط نوشتاری دانش آموزم
zip
ژانویه 15, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران پایه چهارم دبستان : کمک به بهبود خط نوشتاری دانش آموزم


گزارش تخصصی آموزگاران پایه چهارم دبستان

گزارش تخصصی آموزگاران پایه چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود خط نوشتاری دانش اموزم در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 19  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران پایه چهارم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

دیباچه پیرامون قضیه بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

ارائه مستندات پیرامون بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

پیش بینی نتایج در مورد بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

راهکارها پیرامون قضیه بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود خط نوشتاری دانش اموزم

آموزش درست نویسی:

به دانش آموزان بیاموزید درست و راحت بنویسند ، مهمترین این اصول عبارتند از :

1-  روش به دست گرفتن قلم : در هنگام نوشتن ، قلم بین انگشتان شست و نشانه قرار گیرد و تکیه ی آن بر انگشت میانه باشد. در این حالت انگشت شست ونشانه نباید خمیدگی زیادی پیدا کند و قلم باید در امتداد انگشت نشانه قرار گیرد.

2-  روش نشستن در هنگام نوشتن : اگر هنگام نوشتن کمر و گردن خود را زیاد خم کنند ، ستون فقرات آنان از حالت طبیعی خارج می شود و در آینده سلامتشان به خطر خواهد افتاد. بنابرین باید به دانش آموزان یادآوری شود که هنگام نوشتن ( در پشت میز یا روی زمین ) کمر و گردن خود را مستقیم و راست نگه دارند.و از خمیدگی بیش از اندازه ی ستون فقرات بپرهیزند.

3-   فاصله ی چشم از کاغذ و روش قرار دادن کاغذ: هنگام نوشتن ، چشم باید حدود 30 سانتی

متر از کاغذ فاصله داشته باشد. رعایت نکردن این فاصله سبب خستگی چشم شده ، در مدت طولانی به قوه  بینایی دانش آموز آسیب می رساند.

میزان نور: متعادل ترین مقدار نور،نور طبیعی روز است که از پنجره سمت چپ به داخل اتاق و محل نوشتن می تابد .

گردآوری اطلاعات( شواهد 1 ):

الف- مشاهدات ( مستقیم و غیر مستقیم )  در موقعیت های مختلف خصوصاً در زمان انجام فعالیتهای عملی

ب- بررسی و تحلیل پرسشنامه ی سیاهه ی رفتار

ج – اسناد و دارک ( عکس های گرفته شده از حالات مختلف دانش آموز ) همراه بادست خط دانش آموز

د- پرسشهای مصاحبه ای از معلمان پایه ی چهارم مدارس مختلف

هـ – یادداشت های روزانه

الف- مشاهدات :  مشکل بدخطی این دانش آموز طبق بررسی هایی که از پوشه ی کار کلاس سوم او به عمل آمد. مشخص شده بود او علاوه بر آنکه اندازه وشیب و شکل کلی حروف را صحیح انجام نمی داده ، جهت رسم شکل حروف را هم نمی دانسته است. امسال هم در پایه ی چهارم با مشاهده ی خودم که در بررسی تکالیف او و دست خطش در پای تابلوی کلاس و اعتراض دوستانش از ناخوانا بودن نوشته های او و همچنین گلایه ی مادر دانش آموز و بیان اظهارات ایشان در زمان دیدار با من بعمل آمده بود من به این مشکل او پی بردم. و به همین دلیل در جستجوی راه حلی برای رفع این مشکل او برآمدم. و با همکارانم تصمیم گرفتیم در این مورد گزارش تخصصی انجام دهیم .

 

تجزیه و تحلیل داده ها

طبق بررسی های انجام شده بر روی شواهد یک و با مطالعه ی مبانی نظری مرتبط با مشکل بد خطی ، عوامل مختلفی می تواند. در ایجاد این مسئله مؤثر باشند. که از جمله ی آن ها می توان به آموزش نا مناسب ، عوامل جسمانی ، خانواده ، عوامل روحی – عاطفی و شرایط و موقعیت کلاسی اشاره کرد.

آموزش نا مناسب را می توا ن از مهمترین عوامل دانست. که در این جا نحوه ی تدریس و ارزیابی معلم ، نقش بخصوصی را ایفا می کند. معلمی که با دادن تکالیف زیاد و نا مناسب پوشه ی کار را از سر خود وا می کند واز تکالیف کاربردی استفاده نمی کند و به کمیت تکالیف بیشتر از کیفیت آن ها اهمیت می دهد باعث خستگی زیاد و کاهش انگیزه در دانش آموز می شود. که در نگارش صحیح و زیبا نوشتن او تأثیر می گذارد.ودر دانش آموز ایجاد استرس و اضطراب شدید می نماید و همچنین نبود وقت کافی جهت نظارت معلم بر تکالیف دانش آموزان به علت چند پایه بودن کلاس باعث می شود که دانش آموزان نسبت به انجام تکالیف نوشتاری خود بی علاقه و بی انگیزه شوند. و همین آموزش نامناسب معلم می تواند در دانش آموزان مشکلات روحی و عاطفی ایجاد کند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران پایه چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید