no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران پنجم ابتدایی : استفاده از روش های خلاقانه ارزشیابی درس ریاضی و کاهش اضطراب دانش آموزان
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران پنجم ابتدایی : استفاده از روش های خلاقانه ارزشیابی درس ریاضی و کاهش اضطراب دانش آموزان


گزارش تخصصی آموزگاران پنجم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگاران پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان پرورش چگونگی کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات دانش آموزانم با کاربست روشهای خلاق   در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران پنجم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

دیباچه پیرامون قضیه کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

ارائه مستندات پیرامون کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

پیش بینی نتایج در مورد کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

راهکارها پیرامون قضیه کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش استرس در ارزش یابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق

گردآوری داده‌ها

عوامل موثر در ايجاد استرس در ارزشیابی در درس  رياضي‎ ‎

1ـ فشارهاي والدين:بديهي است نقش والدين در استرس دانش آموزان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انكار‎ ‎است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس رياضي ضعيف و كند بوده‌اند اين احساس و‎ ‎نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل مي‌كنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات‎ ‎خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و استرس مي‌كنند‎.

2ـ ‎شيوه‎ ‎آموزش معلمان:

گروهي از معلمان بدون در نظر گرفتن‎ ‎موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعداد‌ها و توانايي‌هاي آنان، مسائلي‎ ‎براي حل كردن طرح مي‌كنند كه از عهده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه‎ ‎موارد، دانش آموزان احساس بي‌كفايتي و ناتواني مي‌كنند و نسبت به استعداد و عملكرد‎ ‎خود بدبين و وازده مي‌شوند‎.

3ـ ‎محتواي كتاب‌هاي رياضي:در مواردي‎ ‎نيز محتواي كتاب و ترتيب درس‌هاي رياضي به گونه‌اي است كه يادگيري مفاهيم رياضي،‎ ‎سخت جلوه مي‌كند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموزان مي‌شود.

در چنين مواردي اگر‎ ‎معلم هم كمي درايت و تلاش از خود به خرج ندهد و آموزش را راحت‌تر نكند، موجب‏‎ ‎بيزاري دانش آموزان از درس رياضي مي‌شود، زيرا آنان احساس مي‌كنند كه چيزي نمي‌‎فهمند‎.

4ـ ‎تجارب منفي:نمره‌هاي پايين از درس رياضي، پيش زمينه‌هاي‎ ‎ذهني، معلمان جدي و سختگير، روش‌هاي تدريس اشتباه، توجه نكردن به مراحل رشد ذهني‎ ‎دانش آموزان و ارزشیابی‌هاي پيچيده پي درپي، همگي مي‌توانند موجب بدبيني دانش آموزان نسبت‎ ‎به درس رياضي شوند‎.

 

‎ب – شيوه‌هاي اشتباه آموزش رياضي‎ ‎

1ـ تاكيد بيش از اندازه بر به يادسپاري:رياضي درسي است كه بيش‎ ‎از آن كه به حفظ كردن نياز داشته باشد، به فهميدن و درك كردن نياز دارد. درك قوانين‎ ‎و مفاهيم رياضي موضوعي است كه براي تدريس اين درس بايد در وهله نخست مدنظر باشد‎.

2ـ ‎تاكيد بر سرعت در پاسخ گويي:مساله حل كردن و پاسخ دادن به‎ ‎سوالات درس رياضي نياز به درك مساله و پرسش معلم دارد. پس با فشار آوردن بر دانش‎ ‎آموزان كه سريع پاسخ دهيد، نمي‌توان مشكلي را حل كرد.در اين گونه موارد، دانش‎ ‎آموزي كه قدري كندتر از ديگران عمل مي‌كند، احساس بي‌كفايتي و ضعف مي‌كند و از‎ ‎يادگيري و درك مساله عاجز مي‌ماند.

در مواردي پيش مي‌آيد كه معلمي از اين كه‎ ‎درسي را چند بار تكرار كند و دانش آموزان متوجه نشوند، دچار ناكامي و سرخوردگي مي‎شود. اما اگر همين معلم روش خود را تغيير دهد و آهسته‌تر مفاهيم رياضي را براي‎ ‎دانش آموزان جا بيندازد، به طور حتم نتيجه بهتري خواهد گرفت‎.

3- ‎يكنواختي و ابتكار نداشتن معلمان در شيوه تدريس:اغلب دانش آموزان دوست دارند مساله‎ ‎ها و پرسش‌هاي متنوع و لذت بخش را پاسخ دهند. براي مثال، معلم مي‌تواند براي به‎ ‎فكر واداشتن دانش آموزان، آنها را در شرايط عيني روزمره زندگي قرار دهد و انتظار‎ ‎داشته باشد كه آن مساله را حل كنند. فروشگاهي خيالي با مجموعه‌اي از جنس‌ها با قيمت‎هاي مختلف و تجسم صحنه خريد و فروش كالا براي دانش آموزان ابتدايي بسيار ملموس، عيني و‎ ‎قابل درك‌تر است تا مثالي دور از ذهن، كه دانش آموز هيچ تصوري درباره آن در ذهن ندارد‎. ‎

آنها‎ ‎به دليل رشد ذهني شان هنوز قادر به درك مسائل انتزاعي نـيسـتند، بـراي درك مسالـه و‎ ‎آسـان سازي آن بايد از روش‌هاي ملموس استفاده كرد‎.

4ـ ‎نداشتن درك درست از كاربرد رياضي در زندگي:

بديهي است اگر دانش آموزان موارد استفاده از‎ ‎رياضي را در زندگي روزمره بشناسند و به كار بندند، علاقه بيشتري نسبت به يادگيري‎ ‎اين درس از خود نشان خواهند داد‎.

پ – عوامل فردي‎ ‎

1ـ كاهش اعتماد به نفس:

تسلط نداشتن بر انجام چهار عمل اصلي و‎ ‎اوليه رياضي، درك مساله و راه حل آن موجب كاهش اعتماد به نفس دانش آموز در يادگيري‎ ‎درس رياضي مي‌شود و اين چرخه ضعيف (ندانستن، بي‌علاقگي و بيزاري از درس رياضي) موجب ‎دوري گزيدن از كليه درس‌هاي مرتبط با رياضي «هندسه، ترسيم، جبر، مثلثات و غيره) در‎ ‎آينده مي‌شود‎.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران پنجم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3937 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید