no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
مارس 12, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم در پایه دوم

گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی دانش آموزم در پایه دوم   در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 24 صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

دیباچه پیرامون قضیه  بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

درک مشکل پیرامون قضیه   بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

بررسی بیشتر در رابطه با  بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

ارائه مستندات پیرامون  بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

پیش بینی نتایج در مورد  بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

راهکارها پیرامون قضیه  بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

رفرنس و منبع مورد استفاده  بهبود مشکلات خوانداری ،شناختن صدا ها و اختلالات املایی

گرد آوري شواهد دو

 نتایج مثبت : با توجه به راه کارهایی که برای کاهش مشکل علی در درس املاء انجام گرفت علی در درس املاء توانست خودش را به سایر دانش آموزان برساند و در نوشتن کلمه هایی که قبلاً در حیطه توالی حافظه ای مشکل داشت با انجام راه کارهایی و بالا بردن اعتماد به نفس او املای علی به حد ایده آلی رسید و او توانست کلماتی مانند دارا، سامان ، دامن ، مادر و امثال اینها را راحت بنویسید و در حیطه تقویت حافظه ای به خوبی توانست کلماتی مانند صابون ،غذا، صف ، صدا، طناب، خواهرو مانند اینها را به خوبی تشخیص دهد و بنویسد. علی با پیشرفت در درس املاء اعتماد به نفس بالایی پیدا کرد به طوری که اکثر مواقع در کلاس خودش داوطلب نوشتن املاء بر روی تابلو می شد.

ارزيابي نتايج:

با بكارگيري روش هاي ياد شده اين دانش آموز در نوشتن املاء ديگر مشكلي نداشت. با اشتياق املاء مي نوشت. ديگر در درس املاء دلهره نداشت به راحتي دفترش را در مي آورد و هر كلمه اي كه به او مي گفتم به راحتي صدا مي كشيد و مي نوشت. مادرش خيلي خوشحال بود مي گفت: راحت شدم ديگر در خانه جنگ و دعوا نداريم و هر متني را بگويم به راحتي مي نويسد.

نکات برجسته روش آموزش املاي فارسي :

1 -توجه بيشتر به وجه آموزشي درس املا نسبت به وجه آزموني آن، 2- انعطاف پذيري در انتخاب تمرينات در هر جلسه املا ،3- توجه به کلمات به عنوان عناصر سازنده جمله هاي زباني، 4- ارتباط زنجير وار املاهاي اخذ شده در جلسات گوناگون

معيارهاي ارزشيابي

عناصر ديگر روش آموزش املا، را به اين صورت هم ميتوان مرحله بندي کرد :

گام اول، انتخاب متن املا و نوشتن آن روي تخته سياه و خواندن آن

گام دوم ، قرائت املاتوسط معلم و نوشتن آن توسط دانش آموزان

گام سوم ، تصحيح گروهي املاها و تهيه فهرست خطاهاي املايي

گام چهارم ، تمرينات متنوع با توجه به اولويت بندي اشکالات املايي استخراج شده.

انتخاب متن : در انتخاب متن املابه موارد زير توجه شود : 1- متن مورد نظر حاوي جمله باشد و از انتخاب کلمه به تنهايي خودداري شود. 2- کلمات سازنده جملات متن از حروفي تشکيل شده باشند که قبلا تدريس شده اند. 3- کلمات خارج از متن کتاب هاي درسي ، از 20 درصد کل کلمات بيشتر نباشد.4- علاوه بر جملات موجود در کتاب هاي درسي ، با استفاده از کلمات خوانده شده ، جملات ديگري هم در نظر گرفته شوند . 5- در هر جلسه از کلماتي که در جلسات قبلي براي دانش آموزان مشکل بوده اند نيز استفاده شود تا بتوان درجه پيشرفت شاگردان را اندازه گيري کرد.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.