no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان : 20 صفحه فایل ورد با موضوع ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزانم
zip
ژانویه 15, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان : 20 صفحه فایل ورد با موضوع ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزانم


گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان

گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 20  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

دیباچه پیرامون قضیه ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

درک مشکل پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

ارائه مستندات پیرامون ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

پیش بینی نتایج در مورد ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

راهکارها پیرامون قضیه ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

براي پرورش خلاقيت و پربار كردن كلاس انشا راه هاي مختلفي از سوي متخصصان اين رشته ارائه شده كه به چند نمونه از آنها اشاره مي شود:

  • براي پرورش تفكر خلاق در درس انشا مي توان دانش آموزان را نسبت به محرك هاي اطرافشان حساس نمود و آنان را تشويق كرد تا همه ي پديده هاي را با دقت مشاهده كنند و در بيان ديده ها و شنيده ها الگوي واحدي را به كار نبرند. بايد آنان آزادي داده شود تا احساس خود را از امور و موضوعات مختلف بيان كنند و بايد فرصتي ايجاد كرد كه آنان تحمل شنيدن انتقادات همه را داشته باشند
  • از محدود كردن دانش آموزان به موضوعي خاص بپرهيزيم و فكر او را در چارچوب و فضاي بسته اي قرار ندهيم چرا كه با دادن موضوعات تحميلي انشا به دانش آموزان از آن ها سلب آزادي كرده ايم و ذهنشان را مجبور كرده ايم كه مطابق ميل ما به جريان بيفتد و اين در ذهن پايدار نمي ماند بيشتر بايد از موضوعات اختياري و مورد علاقه دانش آموزان استفاده كنيم.

( شيوه هاي خلاق آموزش انشا. حسيني نژاد- 1382)

  • براي پرورش تفكر خلاق در درس انشا معلم مي تواند روش هاي صحيح مطالعه را به طور عملي در كلاس آموزش دهد.
  • اگر مي خواهيد فراگيران در كلاس انشا خلاق باشند بايد در تدريس اين درس از روش هاي فعال تدريس سود جوييم. در اين روش بين فراگير و معلم ارتباطي بسيار فعال ايجاد مي شود و نقش اساسي به عهده فراگير است. در اين روش ها به قدرت تجزيه و تحليل فراگيران بيش از حفظ محفوظات بها و ارزش داده مي شود.

( آيين نگارش – صفايي -1379)

  • معلم انشا مي تواند براي پرورش تخيل و در نتيجه تفكر خلاق داستان هاي نيمه تمامي در كلاس طرح كند تا فراگيران با تفكر درباره آن و با تخيل خود آنرا كامل كنند.

( بر ساحل سخن- حسيني- 1380)

  • دادن تصاویر به گروهها و انشای گروهی در مورد تصاویر و نقاشی ها
  • جمع آوری ضرب المثلها و کلام های شیرین گذشتگان
  • توصیف محیط اطراف مانند کلاس، گل، مدرسه و … به زبانی ساده و توجه به جزئیات آن
  • تهیه ی دفتر خاطرات و نوشتن خاطره هایی که از لحاظ ادبی ارزش داشته باشند.
  • موضوع انشا در مورد کشف چیزهایی که تا کنون بشر به آن دست نیافته است.
  • آموزش آیین نگارش به دانش آموزان
  • تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن
  • تشویق دانش آموزان با عناوینی ( همچون هزار آفرین نویسنده ی کوچک، با افکار بزرگ شما آینده ای با شکوه رقم می خورد و آفرینشی بهتر و خلاقیتی زیباتر را برای شما آرزومندم.

(آيين نگارش – صفايي -1379)

 

با توجه به مطالبي كه ذكر شد:

– در يك جلسه از فراگيران خواستيم كه داستان نيمه تمامي كه به آنها مي دهيم ادامه دهند.

– در يك جلسه يك روز زيبا ي بهاري را توصيف كردند.( با توجه به جزئيات ان و توضيحات تكميلي معلم)

– در يك جلسه فراگيران ضرب المثل هاي قديمي را جمع آوري كرده و به كلاس ارائه كردند.

– تصاويري را به فراگيران مي داديم تا بر اساس ان نوشته خود را طراحي كنند.

– روش هاي صحيح مطالعه را به انها آموزش داديم.

گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 )

اجرای شیوه های پیش بینی شده به طور محسوس از بهبودی وضع موجود حکایت داشت. از تحولی که در دانش آموزان به وجود آمده بود با توجه به نوشته هاي آنهاو اظهار نظر مثبت همکاران اکنون دانش آموزان جملات خلاق تر و زيباتري می نوشتند، جملات جديدي را در نوشته ي خود به كار مي بردند و در انشا آنها جملات و كلمات كليشه اي و تكراري كمتر به چشم مي خورد. و در سركلاس انشاهای زیبای خود را به مناسبت های مختلف می خواندند. و همچنين ارزشيابي از انشا فراگيران بر اساس معيار هاي قبلي و مقايسه نمرات فراگيران در درس انشا پيش از آموزش و پس از آن.شواهد نشان می داد که روش هاي فوق موثر واقع شده بود و کلاس انشا جذابیت زیادی برای دانش آموزان داشت و تفكرخلاق انها بهبود يافته است.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید