no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار ششم ابتدایی: کمک به بهبود رفتاری دانش آموزان چند شخصیتی
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار ششم ابتدایی: کمک به بهبود رفتاری دانش آموزان چند شخصیتی


گزارش تخصصی آموزگار ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

دیباچه پیرامون قضیه کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

ارائه مستندات پیرامون کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

پیش بینی نتایج در مورد کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

راهکارها پیرامون قضیه کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش اختلالات رفتاری  دانش آموز  با رفتار چند شخصیتی

گردآوري اطلاعات ( شواهد 1 )

مسأله را دريكي از جلسات مدرسه مطرح كرده و از مدير ، معاون و همكاران نظرخواهي كردم . در جلسه ای که در خصوص شناسایی دانش آموزان در معرض اختلالات رفتاری و افت تحصیلی و تلاش در جهت رفع مشکل آنها در مدرسه برگزار گردید ضمن صحبت با همکاران در این زمینه  و تلاش برای رفع آنها را در جلسه عنوان نمودم و بیان کردم که دارای اختلالاتی است که باعث افت تحصیلی این دانش آموز نسبت به همسالانش شده است.مصاحبه اي با پدر و مادر درباره ي وضعيت او در محيط خانه كردم . با چند تن از هم كلاسي هاي او مصاحبه انجام داده و با توجه به نظر اوليا و دانش آموزان او را خواسته و در حياط مدرسه كليه مشكلات را با او در ميان گذاشته ام .با اين اوصاف و مطالعه پرونده ي تحصيلي و تربيت او واسناد و مدارك موجود در مدرسه دلايل  اين مشكل را چنين يافتم :

وجود الگو در بيرون از مدرسه همانند برخي از دوستان و خانواده

عدم تشويق و تنبيه مناسب و به جا ، هنگام بروز رفتارهاي ناهنجار

آزادي بيش از حد او در خانه و همچنين در مدرسه

علاقه شديد وي به خودنمايي و ابراز وجود

ناديده گرفتن مقررات مدرسه و حقوق ديگران

گرد آوري راه حل ها :

براي نفوذ در دل و جان هر فرد نياز است كه ارتباط نزديك و صميميانه اي با او برقرار گردد . در همين راستا بهتر ديدم كه ابتدا :

ارتباط صميمي با اين دانش آموز داشته و خوب به حرف هايش گوش كنم .

تشویق او به گوش دادن آهنگ های متنوع

تشویق دانش آموز به حفظ کردن شعر

ارجاع دانش آموز به روانشناس و مشاور

محبّت نمودن به او در حد متعادل

احترام و شخصيت دادن به او

تقويت روحيه ي اعتماد در او

مسئوليت دادن به او در خانه و مدرسه

درك بهتر و بيشتر او از جانب خانواده و خودم شاگردان ديگرم

تشويق او در حد معمول به صورت زباني و انفرادي و گروهي و جنسي

تقويت روحيه ي ايثار و فداكاري در جهت حفظ حقوق اساسي ديگران

ارا ئه الگو هاي مناسب  رفتاري با استدلا ل هاي درست و منطقي.

انتخاب راه حل :

از بين راه حل هاي ارائه شده سعي كردم از همه ي آن ها استفاده كنم ولي بيشتر سعي كردم با والدین  او صحبت كنم زيرا بيشتر اختلال رفتاري او به نحوه ي بر خورد اين افراد  مي دانستم ،  پس در چند جلسه بحث و گفتگو ، مشكل عاطفي يا درسي او را به آنان يادآور كردم و با توضيح تأثيرات خانواده ، آنان را متوجّه وظايفشان كردم  كه در زمينه ي تر بيت فرزند خود چه وظايفي بر عهده دارند . در جلسه ای که با مدیر و معاونین برگزار شد مقرر گردید که این دانش آموز در مدرسه مورد مشاوره قرار گیرد. ا ز والدین   مریم دعوت به عمل آمد در جلسات متعدد در مدرسه برای رفع مشکل فرزندش شرکت نمود. و والدین مریم را توجیه کردیم که توجه بیشتری به فرزندش داشته باشند و با محبت با وی برخورد نمایند.

  1. مسئوليت دادن در خانه و مدرس.
  2. احترام به شخصيت او

با آنها صحبت كردم كه اگر منظم و درس خوان و مؤدب شود نماينده كلاس مي شود ( يعني در مقابل كار خوب پاداش   مي گيرد ، غير مستقيم آموزش دادم هر عملي  عكس العملي دارد ) .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید