no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی : بهبود عدم تمرکز حواس دانش آموزم – 33 صفحه
zip
مارس 2, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی : بهبود عدم تمرکز حواس دانش آموزم – 33 صفحه


گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود تمركز حواس در دانش آموزان  در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 33  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه  بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه   بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با  بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون  بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد  بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه  بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده  بهبود تمركز حواس در دانش آموزان

ارائه اطلاعات(شواهد 2 )

در اواخر سال تحصيلي باتوجه به فعاليت هاي انجام شده درکلاس وبا توجه به نظرهمکاران وخود دانش آموزان نتايج زير حاصل شد دانش آموزان:

1) تمرکز لازم جهت شرکت در کلاس را داشتند وکتاب هايشان رابه طور منظم درکلاس مي آوردند.

2) درفعاليت هاي آموزشي وگروهي شرکت مي کردند.

3) توانايي لازم براي پاسخگويي به سوالات ارزشيابي تکميلي را داشتند.

4) انگيزه لازم براي حضور در کلاس را داشتند واز کلاس لذت مي بردند.

5) انگيزه تميز ومرتب نگه داشتن دفتر  و کتاب را در خود تقويت کردند.

6) جهت برقراري سکوت در کلاس با ما همکاري لازم را انجام دادند.

7) به ساختن وسايل کمک آموزشي علاقه نشان داده ومبادرت مي ورزيدند.

8) از وسايل فانتزي استفاده ي محدودتري مي کردند.

باتوجه به شاخص هاي کمي وکيفي طرح مي توان نتيجه گرفت : که استعدادهاي زيستي، بلوغي وبه کارگيري تعدادي از راهبردهاي معين به دانش آموزان کمک مي کند تا علاقه وانگيزشان نسبت به درس بالا رود ودر نتيجه تمرکز بيشتري هنگام حضور در کلاس داشته باشند.

انسان ، به سبب ويژگيهاي بي نظيرش در ميان همه موجودات ، عنوان اشرف مخلوقات را به خود اختصاص داده است. او استعداد خاص تفكر و يادگيري دارد كه به او اجازه مي دهد اعمال خاص انجام دهد .

نتايج اعمالش را پيش بيني و ارزيابي كند .تغيير و تحولات گوناگون و سريعي را در عرصه علم و فناوري به وجود آورد. آنچنان كه به قول تافلر دنيا را به دهكده اي تبديل كند كه اطلاعات را در سريع ترين زمان ممكن از قاره اي به قاره ديگر انتقال دهد .

بنابراين بر اثر پيشرفت سريع و غير قابل انتظاري كه در قلمرو دانش و فناوري طي چند قرن اخير نصيب انسان شده است حجم اطلاعات و دانسته هاي بشري روز به روز به طور سر سام آوري در حال افزايش است.

بر دانش آموزان و دانشجويان لازم است كه هرچه سريعتر خود را با اين تغيير و تحولات همگام سازند. در اين راستا، بسياري از دانش آموزان و دانشجويان كوشش زياد مي كنند .

بسيار مطالعه مي كنند اما به دليل عدم توانايي در تمركز حواس، هنگام مطالعه نمي توانند به نتيجه د لخواه دست يابند. وجود چنين مشكلي در ميان دانش آموزان و دانشجويان ما باعث شد تا به نگارش اين مقاله بپردازم.

اميدواريم دانش آموزان و دانشجويان گرانقدر با مطالعه اين گفتار و اتخاذ روشها و پيشنهادهاي ذكر شده براي پيشگيري از حواس پرتي و پرورش تمركز حواس هنگام مطالعه، همواره رشد و بالندگي آنها باشيم.

تمركز در لغت يعني تراكم ، فشردگي مجموعه، چكيده، تمركز در اصطلاح يعني حفظ و نگهداري توجه و تمركز حواس ، روي موضوعي معين ، بدون تمركز حواس ، يادگيري مثمر ثمر نخواهد بود . بنابر اين همه افراد توانايي تمركز دارند و چون تمركز نسبي است يعني كسي نمي تواند ادعا كند كاملا حواس پرت است ويا هميشه تمركز حواس دارد.

تمركز گاهي ساده است و گاهي مشكل. تمركز در موضوع هايي كه نياز به تفكرو تجزيه و تحليل دارند مشكل و تمركز در موضوعه هايي كه جنبه ي تفريحي و سرگرمي دارند ، بسيار آسان است. به همين دليل دانش آموزان ساعت درسي تربيت بدني( ورزش) را بهتر از ساعت كلاس درس رياضي دوست دارند . اغلب آنها در ساعت در س رياضي غيبت مي كنند اما در ساعت درس تربيت بدني كمتر غيبت مي كنند. بعلاوه برقراري تمركز حواس هنگام مطالعه كتابهاي پليسي و داستاني خيلي آسانتر از كتابهاي رياضي، فيزيك، جغرافيا و … است.

تمركز حواس يعني عوامل حواس پرتي را به حد اقل رساندن… تمركز هر شخص به نسبت كاهش عوامل حواس پرتي او افزايش مي يابد و بنا به تغييرات موقعيت ذهني و محيطي او تغيير مي كند . بيشتر افراد گمان مي كنند كه تمركز يك امر ذاتي و تغيير آن ناممكن است ، در حالي كه تمركز يك يك امر اكتسابي است و بايد هر روز پرورش و جهت داده شود و هر كس با هوش عادي خود مي تواند به آن دست يابد. پس برقراري تمركز حواس به ميزان كاهش عوامل حواس پرتي بستگي دارد .

 شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.