no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان : پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان تیزهوش در مدارس عادی
zip
ژانویه 14, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان : پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان تیزهوش در مدارس عادی


گزارش تخصصی چهارم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش  در مدرسه عادی

راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

دیباچه پیرامون قضیه پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

درک مشکل پیرامون قضیه  پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

بررسی بیشتر در رابطه با پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

ارائه مستندات پیرامون پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

پیش بینی نتایج در مورد پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

راهکارها پیرامون قضیه پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

رفرنس و منبع مورد استفاده پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

ارزشيابي و تاثير اقدام جديد

از آنچه گذشت میتوان نتیجه گرفت که با اجرای این روشها:

1-        دانش آموزان به انجام تحقیق و پژوهش  علاقه مند شدند

2-        دانش آموزان بدون اینکه اجباری در کار باشد و بدون گفتن معلمان با علاقه و نشاط در انجام فعالیت های پژوهشی شرکت می کردند.

3-        با استفاده از روش های متنوع و جذاب آگاهی دانش آموزان  در مورد اهمیت تفحص و پژوهش رشد چشمگیری داشت.

4-        اولیای دانش آموزان به اهمیت علاقه مند کردن دانش آموزان به تحقیق و پژوهش پی بردندو اطلاعات لازم را کسب کردند در نتیجه بهتر و بیشتر با من همکاری کردند.

5-   با استفاده از روش های تلفیقی باعث شد که بهتر و آسان تر به هدفم برسم.

6- استفاده از روش های متنوع و ابتکاری باعث تقویت اعتماد به نفس  در انجام پژوهش در دانش آموزان شده بود.

عادلانه بودن ارزیابی (اعتبار بخشی)

همکاران محترم وقتی حجم تحقیقات و همچنین کیفیت پژوهش های هر کلاس را مشاهده میکردند متوجه می شدند که به دانش آموزان علاقه مند به تحقیق و پژوهش روز به روز افزایش می یابد اولیای محترم با نوشتن نامه یا بصورت شفاهی احساس رضایت خود را اعلام می کردند و تشکر و قدر دانی می کردند.

عوامل موثر در نهادینه کردن پژوهش و تحقیق در مدرسه و جامعه

امروزه توسعه و رشد یکی از مهم ترین مباحثی است که توجه کشورهای در حال توسعه را به خود معطوف داشته است. محدودیت منابع انرژی و نیروی کارآمد انسانی رقابت فشرده ای میان این کشورها در زمینه دست یابی به راه هایی که بتواند آنان را هر چه سریع تر به سر منزل مقصود برساند ایجاد نموده است.

برای نیل به هدف مقدس توسعه« فرهنگ پژوهش در مدارس» به نظر می رسد که ابتدا باید در نگرش آموزش و پرورش تغییراتی حاصل گردد. بدیهی است که پایه و اساس هر اندیشه ای در آموزش و پرورش بستگی به حمایت دست اندرکاران تعلیم و تربیت آن کشور را دارد که در ذیل به پاره ای از آنها اشاره می شود:

نقش نظام آموزشی در نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق در مدارس:

آموزش و پرورش باید از نظامی پویا برخوردار باشد به طوریکه علم و پژوهش در آن نهادینه شده و پژوهش دانش آموزان جایگاه موقعیت واقعی خود را در نظام آموزشی بازیابد. اگر چنین شود حس کنجکاوی و اشتیاق به تحقیق در آنان تقویت می گردد و استعدادهای بالقوه به بالفعل تبدیل می گردد.

محتوای کتب درسی باید به گونه ای باشد که انگیزه به تحقیق و پژوهش را در دانش آموزان برانگیزد فعالیت هایی بعد از هر مبحث درسی تهیه می گردد تا منجر به کنجکاوی دانش آموزان شده و آنها را به سمت تحقیق سوق دهد. انجام فعالیت های فوق برنامه و تدوین مسابقات علمی، فرهنگی، هنری، ارایه مقالات پژوهشی و تحقیقاتی توسط دانش آموزان نیز گامی در جهت فرهنگ تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش است که به ورود پژوهش و تحقیق در صحنه تعلیم و تربیت کمک می نماید.

یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه «طرح پرسش» است. پرسش مهر که قبلا توسط رئیس جمهور وقت صورت می پذیرفت و توسط رئیس جمهور محترم فعلی نیز ادامه پیدا کرد. تأثیر مثبتی در اشاعه فرهنگ  تحقیق و پژوهش در معلمان و دانش آموزان داشته و دارد.

نقش معلمان در نهادینه کردن فرهنگ پژوهش:

معلمان منبع اصلی تولید دانش هستند. معلم در فرهنگ جامعه مترادف با تحقیق و پژوهش و پژوهش است و این فرهنگ باید در بین معلمان عملیاتی شود و جدای از چارچوب بخشنامه ها و مسابقات در سبد کلیه شهروندان قرار گیرد. همچنین اگر دانش آمو زان با پژوهش و تحقیق انس بگیرند و از خواندن آن لذت ببرند جامعه فردا با شهروندانی محقق و آگاه مدیریت خواهد شد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید