no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی : علاقه مند ساختن دانش آموزان معلول به نماز جماعت
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی : علاقه مند ساختن دانش آموزان معلول به نماز جماعت


گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان معلول به شرکت در نماز جماعت

اهمیت وضرورت پژوهش

امام علی (ع): نماز رحمت الهی؛ « اگر نماز گزار بداند که چقدر از رحمت(خداوند تعالی ) او را گرفته است، سرش را از سجده برندارد . » انسان حریص و کم طاقت آفریده شده است؛ هنگامی که بدی به او رسد، بی‌تابی کند و هنگامی که خوبی به او رسد، مانع دیگران می‌شود مگر نمازگزاران، آنها که نمازها را مرتباً به جای می آورند.

باتوجه به اهمیت نماز اگر من به این مسأله به طور علمی بپردازم باعث می شود که علاقه ی دانش آموزان به نماز بیشتر شود ، با میل ورغبت و انگیزه ی الهی در نماز جماعت مدرسه شرکت کنند و نظم وآداب نماز را در حین اجرای نماز رعایت کنند حتی باعث می شود دانش آموزان درآینده افرادی نماز خوان بارآیند و تأثیر مثبتی روی اطرافیان خود نیز داشته باشند. ولی اگر به این مسأله به طور علمی نپردازم و علاقه وانگیزه ی بچه ها  را نسبت به نماز به خصوص نماز جماعت مدرسه افزایش ندهم ممکن است علاقه وانگیزه ای در دانش آموزان نسبت به نماز ایجاد نشود و بی نظمی در نماز جماعت مدرسه بیشتر شده و از تعداد شرکت کنندگان درنماز کاسته شود . همچنین امکان دارد درآینده نیز نسبت به نماز کم اهمیت بوده وآن را سبک شمارند که آثارمخربی درزندگی فردی و اجتماعی آنان خواهد گذاشت .اگر می توانستم در رابطه با این موضوع بر روی معصومه نیز همانند دیگر بچه ها تاثیر مثبتی بگذارم رضایتم دوچندان می شد.

قرآن كريم دستور داده تا مسلمانان نماز را به بهترين و زيباترين شكلش، كه جماعت است بخوانند.  حتي در قبل از اسلام، در اديان گذشته نيز، نماز جماعت مورد تأكيد خداوند بوده است.  روايات اسلامي در پاداش و ارزش نماز جماعت فراوان است. در حديث معروفي كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) از جبرئيل نقل كرده اند، مي فرمايند:  خداوند متعال وعده داده است كه اگر عدد حاضران در نماز جماعت بيش از ده نفر باشد، اگر تمام درياها  مركب و درخت ها قلم و جن و انس و ملائكه نويسنده شوند، نتوانند ثواب يك ركعت آن را بنويسند. بر اساس احاديث گهربار معصومين (عليهم السلام) رفتن به مسجد براي شركت در نماز جماعت و درك نماز جماعت از ابتداي تكبيرة الاحرام اجر و پاداش بسيار زيادي دارد و نماز جماعت كوتاه و مختصر بر نماز طولاني برتري دارد؛ و نيز پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) فرموده اند: «در نماز جماعت حاضر شويد، اگر چه با دشواري و سختي باشد.»

حضرت امام صادق (عليه السلام) فرمودند: « در زمان پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) مردي به علت نابينايي در نماز جماعت شركت نمي كرد.

روزي به خدمت پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) رسيد و عرض كرد: من نابينايم و صداي اذان را مي  شنوم، اما كسي نيست كه دستم را بگيرد و مرا به مسجد بياورد حضرت فرمودند: طنابي از خانه تا مسجد  قرار بده و با آن خود را به نماز جماعت برسان.»

گرد آوري شواهد (1)

با توجه به اطلاعاتی که در بیان مسأله توصیف شد بعضي شرکت کنندگان درحین برگزاری نماز با یکدیگر صحبت کرده ونظم نماز را برهم می زدند .مصومه نیز کماکان از صفوف نماز جماعت گریزان بود  این عمل باگذشت حداقل 3 هفته از برگزاری نماز هر روز تکرار شده و روز به روز از علاقه وانگیزه ی دانش آموزان کاسته شد. بنابراین ، اطلاعاتی را از طریق پرسش نامه بدست آوردم که در بررسي از آن مشخص شد كه :همۀ آنها دوست دارند نماز بخوانند ، و مقدمات نمازرا بلد هستند.

درپاسخ به سؤالاتی از قبیل :

” آیا در خانه نماز می خوانند ؟”

/13 درصد جواب مثبت   18/68 درصد جواب منفی داده اند و 18/18 درصد گفته اند که گاهی اوقات نمازمی خوانند.

« چه کسانی در خانۀ شما نماز می خوانند؟ »

72/22 درصد گفته اند، والدین آنها، نماز می خوانند و 09/59 درصد بیان داشته اند ، هیچ کس درخانه ی آنها نماز نمی خواند .  و 18/18 درصد گفته اند فقط مادرشان نماز می خواند . این آمار نشان می دهد ،  خانواده های برخی از آن ها اهل نماز بوده و می توانند الگوهای خوبی برای فرزندان خود باشند .

مصاحبه با بعضی از خانواده های دانش آموزان و مصاحبه با همکاران خود که سابقه کاری آنها بیشتر از بنده بوده است .اکثر اولیای این دانش آموزان معتقد بودند که فرزندانشان در منزل نماز نمی خوانند ولی گاهی اوقات در نماز جماعت هایی که در مسجد در ماه های رمضان ودهه ی اول محرم برگزار می شود شرکت   می کنند.عده ای از آنها هم گفتند که فرزندانشان گاهی اوقات نماز می خوانند و در نماز خواندن خود سهل انگاری زیادی دارند و به درستی نمازهای خود را نمی خوانند و هرچه آنها را نصیحت می کنند گوش نمی دهند .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید