no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه ابتدایی : نحوه تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه
zip
مارس 25, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه ابتدایی : نحوه تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه


گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی در دانش آموزان چند پایه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 33  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

دیباچه پیرامون قضیه تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

درک مشکل پیرامون قضیه  تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

بررسی بیشتر در رابطه با تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

ارائه مستندات پیرامون تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

پیش بینی نتایج در مورد تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

راهکارها پیرامون قضیه تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

رفرنس و منبع مورد استفاده تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی

ضرورت تحول درروشهای تدریس

هرواحد آموختنی را می توان یک تجربه نامید که دراین صورت طبعا مدرسه راکارگاه یا جایگاه تجربه اندوزی تلقی خواهیم کرد. به این معنا که هرکودک ازلحظه ورودش به مدرسه یا محیط آموزشی پیوسته درحال افزایش، گسترش، اصلاح وتکمیل تجارب خودش است ونقش عمده مدیرومعلم این است که زمینه یاشرایط‌‌‍‌ مدرسه رابرای یادگیری یاتمرین این گونه تجربه ها مساعد گردانندو مدرسه رانباید تنهاجایگاه یادگیری وآموزش یک عده درس های کلیشه ای وغالبا بی ارتباط به نیازها ومسائل روززندگی  بشردانست (فعالیتهای اجتماعی  – شعاری نژاد)

حاصل روشهای تدریس بایدیادگیری موثرواکتشافی باشداما اکنون اغلب کلاس درس محل تکثیراطلاعات است وتعدادزیادی ازمعلمین تلاش میکنند که هرچه بیشتراطلاعاتی رادرذهن دانش آمآموزان انبارکنندودانش آموران بایدمنفعل وشنونده باشند این معلمین برای کاربرد آموخته ها ازازسوی دانش آموزان هیچ اهمیتی قائل نمی شونددرحالی که دانش آموزان افرادی صاحب تفکرهستند که می باید زمینه خلاقیت آنها رافراهم ساخت نه اینکه بااتخاذ روشهای نامناسب آن    هارا ازخلاقیت بازداشت روشن است که این یادگیری پایدارنخواهدبودوفراگیران نیز چندان بهایی   بربرای آن قائل نیستند وتلاش دانش آموزان فقط برای بدست آوردن نمره است ونه یادگیری.

باتوجه به مشکلات فوق الذکرضرورت تحول درروشهای تدریس کنونی معلمین ومربیان امری انکارناپذیرمی باشدکه می باید باراهکارهای مناسب این مهم صورت پذیرد.

اهداف تحول درروشهای تدریس 

1-  تغییردررفتار دانش آموزان

2-  فعالیت دوسویه معلم ودانش آموز

3-  یادگیری پایدارومفید

4-  پرورش خلاقیت دانش آموزان

5-  فعالیت گروهی دانش آموزان

6-تقویت روحیه جستجوگری

 رروش وچگونگی تحول درروشهای تدریس

امامروزه مدرسه دیگرجای درس دادن یاصرفا انباشتن ذهن دانش آموزان بایک عده مطالب کلیشه ای نیاست بلکه مدرسه جایگاه زندگی است . مادیگرمجاز نیستیم که دانش آموزان را به گوش دادن وساکت نشستن وادارکنیم بلکه وظیفه داریم مدرسه را محیط مساعد زندگی کودکان ونوجوانان گردانیم  .( فعالیتهای اجتماعی – شعاری نژاد )

جهت انجام این امرمهم وزارت آموزش وپرورش می بایست با برگزاری دوره های ضمن خدمت مفیدوموثر برای معلمین روشهای تدریس فعال را به آنها آموزش داده وبا راهکارهای مناسب مانندبرگزاری جشنواره های متعدد والبته مفید وتشویق جدی معلمینی که ازروشهای فعال وموثر درتدریس استفاده میکنند درمسیری حرکت کند که روشهای نا کارآمد رفته رفته وبه مرور زمان از آموزش وپرورش ما رخت بربندد.

 

مدلها وروشهای تحول درروشهای تدریس

درجهان امروزدیگر نمی توان وسعت کارآموزش وپرورش رابه آموزش رسمی مدرسه محدود ساخت

.بدون شک مدرسه ازجمله وسایل مهم واساسی است که طبیعت فردناپخته رانظام می بخشد واو راازفردیت در می آورد وانسان اجتماعی می گرداند .شاید به همین سبب است که گاهی آموزش وپرورش را فرایند اجتماعی گردانی تعریف می کنند ومدرسه ای را که نتواند علاقه ومهارت زندگی اجتماعی را در دانش آموزان یا دانشجویان رشدوگسترش دهد مدرسه ناتوان خوانند که ناگزیر است هرچه زودتر میدان زندگی راخالی کند یاتغییروضع وماهیت دهد وبه شکل محرک فعال استعدادها وخلاقیت هادرافرادوجامعه درآید.(فعالیتهای اجتماعی – شعاری نژاد )

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس چند پایه ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید