no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی : تقویت هنر گوش دادن در دانش آموزانم
zip
ژانویه 14, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی : تقویت هنر گوش دادن در دانش آموزانم


گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

دیباچه پیرامون قضیه تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

درک مشکل پیرامون قضیه  تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

بررسی بیشتر در رابطه با تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

ارائه مستندات پیرامون تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

پیش بینی نتایج در مورد تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

راهکارها پیرامون قضیه تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

رفرنس و منبع مورد استفاده تقویت هنر گوش کردن در دانش آموزان کلاسم

گردآوري شواهد یک

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به علی

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي علی  در مدرسه

– علی را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به علی  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و علی نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد علی و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در علی راه حل های مناسبی بیابم و روزانه 20 -15 دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

1- برای تقویت توالی حافظه دیداری علی با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید