no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی ابتدایی : کاهش اختلالات رفتاری دانش آموزم در 24 صفحه
zip
ژانویه 31, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی ابتدایی : کاهش اختلالات رفتاری دانش آموزم در 24 صفحه


گزارش تخصصی ابتدایی

گزارش تخصصی ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش اختلالات رفتاری در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 24 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    کاهش اختلالات رفتاری

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    کاهش اختلالات رفتاری

دیباچه پیرامون قضیه   کاهش اختلالات رفتاری

درک مشکل پیرامون قضیه    کاهش اختلالات رفتاری

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    کاهش اختلالات رفتاری

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    کاهش اختلالات رفتاری

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   کاهش اختلالات رفتاری

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    کاهش اختلالات رفتاری

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    کاهش اختلالات رفتاری

بررسی بیشتر در رابطه با   کاهش اختلالات رفتاری

ارائه مستندات پیرامون   کاهش اختلالات رفتاری

پیش بینی نتایج در مورد   کاهش اختلالات رفتاری

راهکارها پیرامون قضیه   کاهش اختلالات رفتاری

رفرنس و منبع مورد استفاده   کاهش اختلالات رفتاری

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

برای رفع اختلالات رفتاری ، ابتدا بهتر است علل اختلالات مشخص شود تا راه حلهایی  جهت بهبود اختلالات رفتاری تعیین گردد.

با توجّه به سوابق خانوادگی (محمد )، به خاطرتولد فرزند دوم ، او مورد بی مهری و کم توجهّی والدین قرار گرفته است . و از این کار والدین دچار نارضایتی شده و نسبت به آنان احساس خصومت کرده است . و به همین علت دچار پرخاشگری شده و برای جلب توجه والدین ، رفتار های نابهنجاری را از خود نشان داده است . پرخاشگری و نابهنجاری باعث شده ، والدین علاوه از بی مهری ، وی را تنبیه و تحقیر کرده و برچسب های منفی بزنند ؛ به این خاطر رفتارهای منفی در ایشان درونی شده است . بنابر این فشارهای روحی و روانی شدیدی بر او تحمیل شده و ایشان دچار سر درد عصبی گردیده است . به نظر می رسد مشکل تا حدّی شناسایی شده است .  بعد از شناسایی مشکل باید به دنبال راه حل رفت . برای این کار به سراغ محققان و مشاوران و کتابهای روانشناسی و تحقیقات و مقالات مراجعه کردیم. وازسردرداواستفاده کردم وباصحبت باپدرش اورابه روانشناس ومشاوربالینی ارجاع دادم وایشان نیزبرنامه هایی رابرای بهبودوضعیت اوارائه کردندکه واقعا موثربود

  آموزش درمانی

« آ موزش درمانی عبارت است ازمجموعه ی  اصول وروش های  آ موزشی و روا نشناسی که می تواند افراد معلول جسمانی ، روانی ، ذهنی و عاطفی را  تا حد امکان به عضو مفید و کارآمد جامعه تبدیل کند .در آموزش درمانی تطابق با محیط خانه ومدرسه و تغییر نگرش کودک  نسبت به یادگیری مسئله اساسی است .  » ( میلانی فر، 1370 ص  184)

روشهای درمان حسادت :

 آگاه كردن نوجوان ازاينكه مورد توجه ومحبت والدين قرار دارد، رعايت عدالت وانصاف در روابط ، محبت به نوجوان وقتی كه تنهاست، ايجاد زمينه اعتماد وتوجه ، سپردن نوجوان كوچكتر به نوجوان  حسود برای مراقبت ونگهداري ، جرأت دادن ، جايگزين كردن احساسات خشم آلود نوجوان ، كمك به نوجوان برای برون ريزی احساسات حسادت ، مطلع ساختن نوجوان از مدتي قبل ، قصه گفتن مادر به نوجوان وتسلی دادن به او ، تبديل حسادت به مساعدت وصميميت بحث درباره ضررها وخسارات حسد ، استفاده از نقاشی وبازی درمانی به آموزش دادن به نوجوانان مبنی براينكه اشيا ووسايل خود را به رخ ديگران نكشند، آموختن انجام اعمال نيك به نوجوان ، افزايش اعتماد به نفس ، عدم دخالت والدين در دعواهای نوجوانان ، ايجاد روابط خانوادگي مطلوب وتقويت روح همكاری ومساعدت در نوجوانان در خانه ومدرسه .(شفيع آبادي ،1372ص87)

   تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه

1- صمیمت، صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا هم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد. صمیمیت هنگامی افزایش می یابد که افراد خانواده درامور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند. همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین افراد خانواده باعث صمیمیت می شود.

 

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.