no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی اول ابتدایی : ایجاد علاقه به قرآن با هنر و قصه گویی - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی اول ابتدایی : ایجاد علاقه به قرآن با هنر و قصه گویی
zip
مارس 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی اول ابتدایی : ایجاد علاقه به قرآن با هنر و قصه گویی


گزارش تخصصی اول ابتدایی

گزارش تخصصی اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 38  صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی اول ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی اول ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی اول ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

دیباچه پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

درک مشکل پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

بررسی بیشتر در رابطه با  علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

ارائه مستندات پیرامون  علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

پیش بینی نتایج در مورد  علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

راهکارها پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

رفرنس و منبع مورد استفاده  علاقه مند نمودن دانش آموزان کلاسم به درس قرآن با هنر و قصه گویی

انتخاب راه حل ها

میزان موفقیت و تغییری که در وضعیت موجود حاصل می شود ، بستگی به قدرت و توان اثربخشی (Effectiveness ) راه حل ها دارد و نتیجه بخشی راه حل ها نیز، بستگی به جوانب لازم برای تدارک یک برنامه منظم و صحیح در اجرای گزارش تخصصی دارد. و این امر، مرهون دقت ، درایت ، مهارت و هوشمندی اقدام پژوه می باشد.(سیف اللهی ، 1384 : 132) حال که انتخاب چند راه حل از میان روش های پیشنهادی گوناگون ، نیازمند دقت و درایت خاص می باشد. از این رو ، با دقتی خاص از میان راه حل های پیشنهادی ، برخی از آنان را انتخاب نمودم که عبارتند از :

1.توجیه اولیای دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی در خصوص اهتمام ویژه آنان به درس قرآن؛

 2.برگزاری جشن با شکوه قرآن در اولین جلسه ی درس آن برای دانش‌آموزان؛

 3.استفاده از بیت القرآن آموزشگاه در ساعات درس قرآن؛

 4.آموزش رعایت آداب و اصول احترام به قرآن از سوی دانش‌آموزان؛

 5.تهیه و ساخت نشانگرهای زیبا همراه با جا قرآنی مناسب توسط دانش‌آموزان و اولیای آنان؛

 6.تدریس عملی آموزش وضو و نماز به دانش‌آموزان؛

7.آموزش قرآن به سه زبان (فارسی، عربی و انگلیسی) با استفاده از رایانه ، دیتا و کتاب تدوین شده

8.استفاده از لباس و پوشش های رنگی شاد و مناسب در زنگ قرآن همراه با عطر و مواد خوش بوکننده؛ 9.آموزش آیه الکرسی به دانش‌آموزان همراه با ذکر ایام هفته؛

  1. ساخت گنجینه ی پیام های قرآنی و احادیث اسلامی توسط دانش‌آموزان؛
  2. تهیه و خواندن کتاب های داستان و شعر قرآنی برای دانش‌آموزان؛
  3. اجرای نمایش های قرآنی درکلاس توسط دانش‌آموزان؛
  4. کشیدن نقاشی های گوناگون از موضوعات قرآنی توسط دانش‌آموزان؛
  5. استفاده از وجود قاریان قرآن همراه با لوح های فشرده مربوطه؛
  6. تشویق دانش‌آموزان به حفظ سوره های کوتاه قرآن همراه با معنی آن ؛
  7. تهیه نمودار تشویقی و کارت های عبارت های قرآنی همراه با معنی آن ؛
  8. اجرای طرح انس با قرآن و نماز ویژه دانش‌آموزان کلاس و اولیای آنان؛
  9. پذیرایی از دانش‌آموزان در ساعات قرآنی؛
  10. شرکت دادن دانش‌آموزان در برنامه ها، مناسبت ها و مسابقات قرآنی آموزشگاه

 اعتبار بخشی به راه حل ها

در مجموع معیارهای اعتبار یابی این پژوهش به شرح زیر بوده است :

* قابل اجرا بودن راه حل‌های انتخابی. * انگیزشی بودن روش ها. * ابتکاری بودن بعضی از راه حل‌های انتخابی. * پیش بینی اثر بخش بودن روش های انتخابی در ترغیب دانش‌آموزان دبستان به درس قرآن. * متناسب بودن راه حل ها با دوره ی سنی دانش‌آموزان مورد نظر. به لطف الهی ، راه حل های انتخابی به میزان بالایی مورد تایید و تحسین اساتید فن و همکاران گرامی و حتی برخی از اولیای ارجمند قرار گرفت. بنابراین ، با اطمینان بیش تری توانستم راه حل های انتخابی را به مرحله اجرا در آورم. اجرای راه حل ها در واقع اجرای راه حل ها ، مهم ترین بخش یک گزارش تخصصی می باشد. همه ی تلاش ها و زحمات اقدام پژوه بستگی به اجرای یک یا چند راه حل مؤثر دارد. اگر روش های مناسبی برای حل مسأله ، ابداع و ایجاد نشود ، گزارش تخصصی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید… شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی اول ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.