no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی : تقویت خواندن و نوشتن دانش آموزان - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی : تقویت خواندن و نوشتن دانش آموزان
zip
مارس 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی : تقویت خواندن و نوشتن دانش آموزان


گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی

گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32  صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

دیباچه پیرامون قضیه  تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

درک مشکل پیرامون قضیه   تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

بررسی بیشتر در رابطه با  تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

ارائه مستندات پیرامون  تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

پیش بینی نتایج در مورد  تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

راهکارها پیرامون قضیه  تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

رفرنس و منبع مورد استفاده  تقویت خواندن و نوشتن دانش آموز پایه اول

انتخاب راه حل جدید:

 نظریات و یافته های صاحب نظران و رهنمودهایی که همکاران در پرسشنامه ها داده بودند را بررسی نمودم و تصمیم گرفتم از دو شیوه کمک بگیرم .

1-        استفاده از کارتهای حافظه آموزشی زودآموز:  این کارت ها یک  وسیله  آموزشی ساده می باشد که ضمن  آموزش  خواندن کلمات فارسی به  دانش آموزان  و تقویت  حافظه  دبداری  آنها  به جذاب شدن  محیط آموزشی  منجر می شود  و بر اساس  روش های  جدید  تدریس  تهیه گردیده  است­.  هر  بسته  از کارت هاشامل 24 برگ کارت در ابعاد 5 در 7 سانتیمتر می باشد که 12 کلمه را آموزش می دهد (کلمات روی کارت ها از روی نگاره ها و نشانه ها انتخاب  شده اند). هر دو کارت  به اتفاق یک کلمه  را آموزش می دهند با این تفاوت که در یک کارت شکل نوشتاری بزرگ و تصویر آن کوچک  در قسمت  پایین کارت کشیده شده است .  و در کارت مکمل همین عمل بر عکس  انجام شده است (تصویر بزرگ و شکل نوشتاری آن کوچک).  روش بازی  به  این صورت  است  که ابتدا کارت ها بر زده  می شوند  و از پشت به روی زمین چیده می شوند. هر بازیکن  می تواند در نوبت  خود  دو عدد از كارت ها را رو كرده  و  اين كارت ها را به ديگران   نشان بدهد   ( يا نشان ندهد  ) . اگر كارت ها  هم شكل  نبودند  آنها را به حالت اول    برمي گرداند  و اگر  هم شكل  بودند آن ها را به عنوان امتياز براي خود بر مي دارد  و اجازه دارد دو كارت ديگر را رو كرده    و مانند حالت قبل  عمل كند .  سپس نوبت بازي كنان بعدي است و بازي تا وقتي كه همه  كارت ها از  روي زمين بر چيده  شوند  ادامه  پيدا  مي كند . برنده بازي كسي است كه در پايان تعداد كارت بيشتري داشته باشد .كودك وقتي در هنگام  بازي دو كارت مثل هم را برمي دارد  در واقع روي  يك كارت تصوير بزرگ و نوشته    كوچك و در تصوير ديگر كه مكمل است تصوير كوچك و نوشته بزرگ مي باشد. هنگامي  كودك  دو تصويرمكمل را نگاه مي كند  در  واقع در  يك كارت   تصوير و در ديگري شكل برجسته  است  كه  كودك  پس  از بارها  بازي اين تداعي برايش به وجود مي آيد كه  تصوير ونوشته  آن يك   معني را دارد و  بعدها هر زمان كه آن  نوشته را در جاي  ديگر ببيند مي تواند  به راحتي معناي تصوير آن را به خاطر بياورد، كلمه را بخواند و به اين ترتيب ياد گيري صورت مي گيرد ( اين بازي براي 2 تا 5 نفر طرح  شده  و در  صورت  مشكل  يا ساده بودن  بازي كودك مي تواند چند تصوير را از بازي حذف يا به آن اضافه نمايد).

    2- تهیه تابلو ارزشیابی توصیفی : جهت تحریک  دانش آموزان و ایجاد انگیزه  در آنها تهیه گردید . برای تهیه این تابلو ابتدا یک عدد آکاسیو در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر  انتخاب  شده  و  توسط رنگ  گواش  به  سه قسمت  قرمز ، آبی و سبز  تقسیم  گردید . حاشیه آن تزیین  و به  صورت  جذاب  بر دیوار کلاس  نصب  شد. تصویر هر یک از  دانش آموزان  به صورت  رنگی  گرفته شد و در ابعاد 5 در 7 سانتیمتر چاپ و در کارت های مخصوص قرار گرفت . دانش آموزان باید هر روز مورد  ارزیابی  قرار بگیرند  و جایگاه آنها روی این تابلو مشخص شود . اگر آنها بتوانند  یک هفته کامل جایگاه  خود را در قسمت  بالای  تابلو  حفظ نمایند پاداش دریافت می نمایند. در این روش دانش آموزان به راحتی خودشان را ارزیابی می کنند. به رقابت می پردازند .

    روش ارائه شده را در جلسه معلمان  مطرح کردم ، هر یک از آنها نظراتی دادند. بعضی همکاران معتقد بو دند  استفاده از کارت ها اجرایی نیست  و مشکلاتی دارد که با توضیحات  من  قانع شدند و در نهایت مورد تایید همکاران و مدیریت مدرسه قرار گرفت . آن گاه جهت اجرای بهتر  این روش ها  پیشنهادات  سایر همکاران را مورد توجه قرار دادم .

اجرای راه حل و نظارت برآن:

     برای اجرای روش های مورد نظر ابتدا مدیر مدرسه را از انجام چنین فعالیت هایی در جریان گذاشتم  ، سپس با همکاری وی از والدین خواستم تا در جلسه توجیهی حضور یابند . در این جلسه برنامه های مورد نظر و اهمیت آن را تشریح  کردم  و تذکرات  مورد نیاز هنگام  اجرا را به والدین  یادآوری  نمودم . در اولین جلسه اجرا ، چند نمونه از کارت های آموزشی را به کلاس برده و در اختیار دانش آموزان قرار دادم  و از آنها خواستم ابتدا هر بسته کارت را باز نموده و به مشاهده بپردازند . سپس کارت ها را جمع آوری کرده و روش بازی را به آنها آموختم .  برای آموزش  بهتر با  هر یک  از ظریات و یافته های صاحب نظران و رهنمودهایی که همکاران در پرسشنامه ها داده بودند را بررسی نمودم و تصمیم گرفتم از دو شیوه کمک بگیرم .1-        استفاده از کارتهای حافظه آموزشی زودآموز:  این کارت ها یک  وسیله  آموزشی ساده می باشد که ضمن  آموزش  خواندن کلمات فارسی به  دانش آموزان  و تقویت  حافظه  دبداری  آنها  به جذاب شدن  محیط آموزشی  منجر می شود  و بر اساس  روش های  جدید  تدریس  تهیه گردیده  است­.  هر  بسته  از کارت هاشامل 24 برگ کارت در ابعاد 5 در 7 سانتیمتر می باشد که 12 کلمه را آموزش می دهد (کلمات روی کارت ها از روی نگاره ها و نشانه ها انتخاب  شده اند). هر دو کارت  به اتفاق یک کلمه  را آموزش می دهند با این تفاوت که در یک کارت شکل نوشتاری بزرگ و تصویر آن کوچک  در قسمت  پایین کارت کشیده شده است .

 شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه اول ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.