no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیران جغرافیا به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیران جغرافیا به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
ژانویه 24, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیران جغرافیا به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی دبیران جغرافیا

گزارش تخصصی دبیران جغرافیا به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس جغرافیا  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران جغرافیا به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

دیباچه پیرامون قضیه تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

درک مشکل پیرامون قضیه  تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

بررسی بیشتر در رابطه با تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

ارائه مستندات پیرامون تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

پیش بینی نتایج در مورد تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

راهکارها پیرامون قضیه تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

رفرنس و منبع مورد استفاده تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس

شیوه گردآوری اطلاعات ( شواهد 1)

امسال هم طبق سال های قبل برای اینکه بدانم چرا دانش آموزان به درس جغرافیا علاقه کمتری نشان می دهند و چه کار کنم که دانش آموزان از این حالت خارج شوند و با دید  دیگری به این درس نگاه کنند به اهمیت درس جغرافیا پی ببرند ابتدا  از خود  آنها خواستم که نظرشان را درباره این درس و کلاس بنویسند و بگویند چه انتظاری از کلاس جغرافیا دارند و دوست دارند از چه روشی برای تدریس این درس استفاده شود . بعد از نظر خواهی از دانش آموزان با مشاور و همکارانم درباره علل بی علاقگی و ضعف دانش آموزان در این درس صحبت نمودم سپس تعدادی از اولیا دانش آموزان ضعیف دعوت به عمل آمده و علل بی علاقگی و ضعف فرزندشان را نسبت به درس جغرافیا جویا شد .

تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات :

پس از بررسی نظرات و مطالعه کتاب ها و مجلات مختلف و همفکری و مشاوره با مشاور در مدرسه و سایر همکاران درباره علل عدم علاقه دانش آموزان به درس جغرافیا به نتایجی دست یافتم که به شرح ذیل می باشد : نظرات همکاران : نداشتن انگیزه، توجه بیش از حد به مسایل جانبی و حاشیه ای ( تفریح و مهمانی ، شب نشینی و …. ) ، توجه ، علاقه و تحت تاثیر برنامه های تلویزیونی و ماهواره ای قرار گرفتن .

– سطح پایین تحصیلات خانواده – تحت تاثیر محیط قرار گرفتن – عدم علاقه به مطالعه – نداشتن انگیزه و هدف و صرف اوقات زیادی از شبانه روز برای دیدن برنامه های تلویزیونی.

نظر خواهی از دانش آموزان برای من بسیار مهم بود به همین دلیل از انها خواستم که نظرات، خواسته ها ، و علت عدم علاقه به درس جغرافیا را بدون نوشتن مشخصاتشان روی برگه ای برایم بنویسند. البته نظر خواهی فقط اختصاص به دانش آموزان سال دوم نداشت بلکه از پایه های بالاتر هم نظر سنجی به عمل آمد .علاوه بر نظر خواهی از کلیه دانش آموزان با چند تن از دانش آموزان ممتاز و درس خوان و دانش آموزان ضعیف مصاحبه ای ترتیب دادم که مختصری از گزارش به شرح ذیل می باشد .

نظارت دانش آموزان : الف) نظر دانش آموزان ممتاز و درس خوان : نحوه تدریس دبیر ، خشک و بی روح بودن کلاس، ترس و دلهره و اضطراب دانش آموزان از پرسش های شفاهی ، زمان کم و حجم زیاد درس استان شناسی .

نظر دانش آموزان ضعیف :

نداشتن انگیزه و درک درست و روشن ازآینده ، عدم علاقه و مطالعه و عدم آگاهی به نحوه صحیح مطالعه ، تحت تاثیر محیط قرار گرفتن ، نداشتن علاقه به کلاس و درس و موارد ذکر شده مهمترین مسائل دانش اموزان بود که حالا جزئی از دغدغه های ذهنی من شده بود و باید تا جایی که می توانستم در بهبود وضعیت تلاش می کردم .

 

شناسایی و انتخاب راه حل موقتی جدید

اجرای راه حل جدید : غالبا درس هایی مانند فیزیک و شیمی و زیست شناسی و … دارای آزمایشگاهی بوده و دانش آموزان در این کلاس ها می توانند از وسایل آزمایشگاهی استفاده نموده و تنوعی در کلاس ایجاد شود در صورتی که کلاس جغرافیا محدود به همان کلاس بوده و معمولا کلاس خشک و بی روح است به همین جهت باید کاری کی کردم که کلاس جغرافیا را به کلاس شاده و دلپذیر تبدیل کنم که دانش آموزان از این کلاس نه تنها خسته نشوند بلکه لذت هم ببرند . ابتدا با مدیر دبیرستان در باره اختصاص دادن کلاسی برای این درس صحبت کردم .

روش اجرای طرح درس جدید و نظارت بر آنها

قبل از ارزشیابی باید درس را تدریس نمود . هر چند موضوع روش ارزشیابی و نحوه علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس جغرافیا می باشد ولی ابتدا اشاره ای کوتاه به روش تدریس اینجانب در کلاس درس نموده و بعدا به روش ارزشیابی می پردازم . در طول این سال ها تمام سعی و تلاش بنده این بوده که حداکثر توان علمی و تجربی خویش را جهت بالا بردن کیفیت تدریس با استفاده از روش های مختلف تدریس به کار گیرم تا بیشترین نتیجه را در یادگیری و شکوفایی استعداد های دانش آموزان داشته باشم . در طول این سال ها با روش های مختلفی آشنا شده و اغلب دارای نتایج خوبی بوده اند هر چند که بعضی از آنها وقت زیادی را نیاز داشته اند .در این راستا با دانش آموزان متفاوتی سر و کار داشته ام از تیزهوشان و نمونه تا کار و دانش و مدارس عادی و تلاشگران …… سعی نموده ام در هر کلاس با توجه به سطح فکر دانش آموزان از روش های متفاوتی برای تدریس و ارزشیابی استفاده نمایم .همچنین در طول این سال ها به این نتیجه رسیده ام که تدریس زمانی می تواند بیشترین راندمان را داشته باشد که :

معلم به موضوع مورد تدریس علاقه واقعی داشته باشد و برای آن ارزش قائل شود . برای دانش آموزان ارزش قائل شود که این درس در هر رشته ای که باشد مورد استفاده قرار گیرد . آشنایی با انواع روش های نوین تدریس در امر یادگیری و استفاده از وسایل کمک آموزشی نظیر نرم افزار جغرافیا و تدوین آن ، فیلم آموزشی و نقشه و … .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران جغرافیا را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید