no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیر ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیر ادبیات دوم راهنمایی : نحوه برخورد با دانش آموز بیش فعال
zip
ژانویه 20, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیر ادبیات دوم راهنمایی : نحوه برخورد با دانش آموز بیش فعال


گزارش تخصصی دبیر ادبیات دوم راهنمایی

گزارش تخصصی دبیر ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر ادبیات به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

دیباچه پیرامون قضیه برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

درک مشکل پیرامون قضیه  برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

بررسی بیشتر در رابطه با برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

ارائه مستندات پیرامون برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

پیش بینی نتایج در مورد برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

راهکارها پیرامون قضیه برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

رفرنس و منبع مورد استفاده برخورد  با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی

رژیم غذایی و تاثیر آن بر بیش فعالی دانش آموزان:

مطالعات فراوانی روی نقش عوامل تغذیه ای در بیش فعالی کودکان مبتلا انجام شده است که نتایج برخی از آنها را مرور می کنیم :

  1. اسیدهای چرب ضروری

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که غلظت اسیدهای چرب ” امگا – 3 ” و امگا – 6 ” در این افراد به مقدار زیادی پایین تر است و این کودکان ، علائم کمبود اسیدهای چرب ضروری مانند تشنگی زیاد را نشان می دهند بهترین منبع اسیدهای چرب امگا – 3 ، ماهی های آزاد مثل سالمون ، ساردین ، میگو و شاه ماهی است و منابع اسیدهای چرب امگا – 6 ، کنجد ، تخمه کدوتنبل و تخمه آفتابگردان هستند . دیگر منابع اسیدهای چرب ضروری ( امگا – 3 و امگا – 6 ) آجیل ها ، لوبیای سویا ، روغن بادام زمینی و روغن زیتون است .

  1. روی

مطالعات یافته های مختلف ارتباط بین کمبود روی و بیش فعالی را نشان داده است ، به طوری که سطح سرمی روی در کودکان مبتلا به بیش فعالی به طور قابل توجهی پایین تر از کودکان طبیعی بوده است . کمبود روی در کودکان مشکلاتی از قبیل خشونت ، کج خلقی ، گریه های زیاد ، بیزاری و نفرت و ناتوانی در تمرکز را ایجاد می کند . گوشت ، ماکیان ، شیر و محصولات لبنی 80 درصد کل میزان روی غذایی را تشکیل می دهند . انواع سایر گوشت ها ، جگر ، پنیر ، غلات کامل ، لوبیا های خشک ، مغزها و محصولات سویا نیز منابع نسبتاً خوب روی هستند .

  1. کلسیم

کمبود کلسیم ممکن است بیش فعالی را به وجود آورد . بنابراین می توان با تنظیم یک برنامه غذایی مناسب حاوی کلسیم نظیر شیر ، پنیر ، نان ، بستنی ، ماست ، سبزیجات برگ سبز مانند کلم ، برگ های سبز شلغم ، یا مکمل های کلسیم ، این کمبود را برطرف کرد .

  1. ویتامین 6B

ویتامین 6B  یک کوفاکتور ضروری برای اغلب مسیرهای متابولیکی اسیدهای آمینه ، شامل مسیرهای دکربوکسیلاسیون برای دوپامین ، آدرنالین ، و سروتونین می باشد . از این طریق ، ویتامین های گروه B   سبب بهبود رفتار در برخی کودکان مبتلا به ADHD شده است . در برخی کودکان بیش فعال ، سطح سروتونین خون پایین است ، در نتیجه دوز بالای ویتامین 6B   با افزایش میزان سروتونین خون سبب بهبود علائم می شود . این ویتامین در گوشت ها ، غلات کامل ( بخصوص گندم ) ، سبزیجات و مغزها یافت می شود .

 

  1. آهن

کمبود آهن ، دقت و توجه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به مکمل یاری پاسخ مثبت می دهد . برخی مطالعات نشان داد که با مکمل یاری آهن ، 30 درصد بهبود در این کودکان مشاهده شده است . غذاهایی که باید از خوردن آن ها اجتناب نمود عبارت اند از : 1 – شکر یافته های برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف شکر ممکن است سطح آدرنالین را در کودکان به میزان 10 برابر افزایش دهد . بنابراین این نتایج بیانگر ارتباط مستقیم بین رفتارهای خشونت آمیز با دریافت شکر بالاست .

ویتامین های گروهB

کمبود ویتامین های گروه B در کودکان بیش فعال شایع است . نتایج یک مطالعه روی 27 کودک مبتلا به بیش فعالی نشان داد که مصرف روزانه 200 تا 300 گرم فسفاتیدیل سرین به مدت 2 ماه منجر به بهبودی قابل توجهی – 92 درصد – در ظرفیت یادگیری و رفتاری آنان شده است . اگرچه اغلب شکر به عنوان علتی برای بیش فعالی ذکر می شود ، اما مطالعات کنترل شده ، تأثیرات منفی آن را بر روی رفتار اثبات ننموده اند . گرچه شواهد اندکی موبد تأثیر شکر بر روی رفتار است ، اما باید فواید کاهش مصرف شکر را مد نظر داشت . غلات صبحانه ، نان جو ، برنج ، ماکارونی و سیب زمینی از مواد غذایی نشاستهای هستند که عوارض جانبی ندارند .

  1. بادام ، سیب ، زردآلو ، کشمش ، هلو ، آلو ، پرتقال ، توت ، گوجه فرنگی و خیار ( حاوی سالیسیلات های طبیعی)

3.رنگ ها مانند تارترازین ( نوعی رنگ غذایی به رنگ نارنجی ) که در غذاهای آماده بسته بندی شده ، آدامس ، شکلات ، آب لیمو ، سس ها کمپوت ها ، کنسرو نخود فرنگی ، نوشابه های گازدار وجود دارد .

  1. اسید بنزوئیک ( نوعی نگهدارنده مواد غذایی ) ، در مربا ها ، پوره میوه ها ، آب میوه ها ، ترشی ها و سس های سالاد استفاده می شود .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید