no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی : آموزش جنگ نرم و سرد به دانش آموزان
zip
مارس 7, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی : آموزش جنگ نرم و سرد به دانش آموزان


گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده آموزش جنگ نرم وجنگ سرد به  دانش آموزان

ارائه اطلاعات( شواهد يك):

گردآوری اطلاعات اغلب از طریق چهار روش میسر می شود. این چهار روش عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و ارقام. هر یک از این چهار روش کاربرد ها و ویژگی هایی دارند که لازم است اقدام پژوهان پیش از آغاز و اقدام به پژوهش با این روش ها آشنایی کافی را کسب کنند. این که چه روشی یا فنونی در گزارش تخصصی کاربرد دارد بستگی به موضوع و هدف آن پژوهش دارد. همه اطلاعاتی که جمع آوری می شود شواهد لازم برای اثبات یا رد چیزی نیستند. به بیان دیگر داده ها (اطلاعات) مترادف با شواهد نیستند. شواهد داده هایی هستند که بدان وسیله می توانیم درباره ی تغییرات چیزی یا رخدادی داوری کنیم پس برای اثبات یا رد چیزی باید شواهد قابل قبول داشته باشیم.

هدف از جنگ نرم و سرد

جنگ نرم دو هدف در ضد هم می‌تواند داشته باشد، یعنی زمانی جنگ نرم به علیه یک ملتی به خاطر این است که آنها فرهنگ متعالی ندارند و از نظر فرهنگی و علمی و اجتماعی در انحطاط به سر می‌برند در چنینی شرایطی اگر یک فرهنگی علیه چنین فرهنگی، قیام کند، چنینی تهاجمی خوب است؛ به عنوان مثال اگر فرهنگی آمد و فرهنگ مصرف گرایانه یک ملت را که به تولید ارزش چندانی نمی‌دهند را تغییر داد و فرهنگ آنها را به فرهنگ تولیدی تبدیل کرد، چنین جنگ نرم نه تنها بد نیست بلکه واجب نیز می باشد.

اما در مقابل، جنگ نرم یک هدفی نیز دارد و آن اینکه باورهای صحیح را از مردم بگیرند و در مقابل باورهای دروغین و ارزشهای غلط را به آنها تلقین دهند، که چنین تهاجمی بد می‌باشد و باید در مقابلش ایستاد، امروزه یکی از اهداف جنگ نرم و سرد، تامین منافع اقتصادی کشور حمله کننده می‌باشد بویژه در ملتهایی که مادیگرا بوده و چیزی غیر از مادیات را قبول ندارند، این دسته از افراد، از فرهنگ به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدفهای اقتصادی خود بهره می‌برند، چرا که برای چنین افرادی ارضای شهوات و مال اندوزی و ثروت، فقط مطرح بوده و چنین دیگری مطرح نیست و چون به این نتیجه رسیده‌اند که با اسلحه فرهنگ به دلخواه خود می‌رسند بر این اساس، از جنگ نرم استفاده می‌کنند. یعنی برای چنین افرادی مطرح نیست که کشور مورد حمله شونده آیا دارای فرهنگ صحیح است یا غلط و اصلا در فکر اصلاح آن فرهنگ نمی‌باشند بلکه به عنوان وسیله‌ای استفاده می‌کنند تا جائیکه اگر دیدند این ابزار قدیمی شده، آنرا رها کرده و دست به دامان ابزارهای دیگری می‌شوند.

اولین و آخرین قدم جنگ نرم

براساس تعریف فرهنگ که گفتیم که همان مایه‌های فکری یک ملتهای می‌باشد، اولین قدم در جنگ نرم تغییر اساس و پشتوانه فکری و ارزش یک ملت می‌باشد چون هر ملتی بر اساس نوع فکر و اندیشه‌اش، اقدام به کاری می‌کند چون اگر در ملتی روحیه صرفه جوئی هست، الگو در ملتی روحیه تولیدی است، اگر در ملتی غیرت، تعصبات صحیح، جوانمردی، احترام به بزرگان، حقوق دیگران مطرح است به این دلیل است که پشتوانه فکری آنها است بر این اساس برای اینکه برای چنین ملتی تسلط یابند باید این باورها و مایه‌های فکری عملی آنها را بگیرند به جای روحیه صرفه جوئی، رویحه چشم و هم چشمی و مد را بدهند، به جای غیرت و تعصب در ملتی روحیه بی بندوباری و فحشا را تزریق کنند و چنین تبلیغ کنند که اینها مظاهر فرهنگی است و هر کس خودش را مطابق این کارها نکند یا بر علیه آنها قدم بردارد افرادی متجر و بی عقل می‌باشند و … که اگر دشمن به چنین کاری پیروز شد، آغازگر بدبختی این ملت خواهد گردید.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر علوم اجتماعی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید