no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی مشاور دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی مشاور دبیرستان – بهبود نقش تربیتی معلمان
zip
ژانویه 23, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی مشاور دبیرستان – بهبود نقش تربیتی معلمان


گزارش تخصصی مشاور دبیرستان

گزارش تخصصی مشاور دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مشاور دبیرستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

دیباچه پیرامون قضیه بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

ارائه مستندات پیرامون بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

پیش بینی نتایج در مورد بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

راهکارها پیرامون قضیه بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود نقش تربیتی معلمان به عنوان مشاور

 گرد آوری اطلاعات (شواهد 2) :

فعالیت های آموزشی کلاس درس می توانند منبع مناسبی برای یافتن مسائل و مشکلات دانش آموزان و نیز چگونگی پیشرفت تحصیلی آنان باشد. معلم با ارزیابی دقیق این فعالیت ها، امکان ارائه بازخورد ضعف ها و قوت ها را برای خود و دانش آموزان فراهم می آورد. سنجش روزانه کلاس یکی از مولفه های بسیار اساسی برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز در این زمینه است. در این نوع سنجش فعالیت های بسیار دانش آموزان به طور مداوم مورد ارزیابی و تحلیل معلم قرار می گیرند تا نتایج حاصل از آنها وضعیت دانش آموزان برای اقدامات بعدی آموزشی روشن سازد. این فعالیت ها به صورت های گوناگونی قابل سنجش هستند. در طی اجرای طرح و به خصوص در اواخر اسفند ماه تغییرات در بین دانش آموزان کاملاً نمود آشکار پیدا کرده بود. رفتارها خوب دانش آموزانی این کلاس در محیط کوچک آموزشگاه ، تاثیر مثبتی روی رفتار در کلاس های دیگر گذاشته بود. دانش آموزان از لحاظ اخلاق و رفتار، آنقدر تغیرات مثبت داشتند که موجب تعجب تعدادی از همکاران که مدت حضورشان در مدرسه کم تر بود ،شده بود. طرز صحبت کردن، احترام به یکدیگر، همکاری در کارها، رعایت نظم و … در بین آنها کاملاً مشهود بود. در برگزاری مراسمات فعالیت ایشان بسیار چمشگیر بود. پاسخنامه هایی را تدارک دیدم و در اختیار دانش آموزان قرار دادم و نظرات آنها را جویا شدم. بعد از جمع بندی کاملاً مشخص بود که ایشان از اجرای طرح کاملاً رضایت دارند و آن را موجب تغییرات مثبت در رفتار خودشان می دانند. مدیریت آموزشگاه و همکاران و والدین نیز همگی رای مثبت به تغییر رفتار در دانش آموزان را داشتند.

با استخراج نتايج پرسش‌نامه‌اي كه به دانش‌آموزان داده شد مشاهده شد:

  1. صفت سستي در نماز، غيبت، دروغگويي، عدم رعايت حجاب و پروا از نامحرم با كاهش چشمگيري روبرو شده است و ا كثر دانش‌آموزان به اطلاعات زيادي در مورد گناهان و عواقب آنها دست يافته اند
  2. نقش تربیتی معلمان کاملا پر رنگ تر شده بود.
  3. استقبال دانش‌آموزان از نمازجماعت بيشتر شدو علاقمندي آنان به كلاس‌هاي پرورشي افزايش يافت.
  4. والدين از پيشرفت اخلاقيات فرزندان خود پس از اجراي طرح بسيار راضي بودند.
  5. دانش‌آموزان ابراز مي‌كردند كه از اين بسيار خوشحالند و احساس مي‌كنند به خدا نزديك‌تر شده‌اند.
  6. خاطرات دانش‌آموزان از زمان ترك گناه که تحويل اينجانب شد.

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن :

در یک کلاس درس، به درک معلم از دلیل رفتار دانش آموزان و دادن پاسخ مناسب به ایشان ، همدلی گفته می شود که با وجود آن، شانس موفقیت وی در ایجاد یک فضای صمیمی تاثیر گذار بیشتر است. محیطی همراه با همدلی، این امکان را فراهم می کند که دلایل واقعی اعمال افراد آشکار شود. معلم باید خود را علاقه مند ، مراقب و نگران نشان دهد، لازم نیست که او با دلایل و یا توجیه دانش آموز برای رفتار نامناسب خود، موافقت کند. بلکه کافی است با او همدلی کند تا دلیل واقعی عملکرد ضعیف یا غلط او را درک کند. همیشه به یاد داشته و خواهم داشت با همدلی و اعتماد، می توان به احساسات و نگرش هایی پی برد که پشت پیام افراد وجوددارد. همدلی و اعتماد مهم ترین اعتباری بود که من آن را در انجام پروژه خود کسب کردم دیگر راه حل های ارائه شده در کلاس هم، چون کاملاً مطالعه شده انتخاب شده بود نتایج خوبی را کسب کرد. الگو قرار دادن رفتارهای خودم و ایجاد صمیمت با دانش آموزان باعث شده بود که آنها روی من حساب دیگری باز کنند. خیلی وقت ها مشکلات خود را با من در میان می گذاشتند و من مثل یک برادربزرگتر آنها را راهنمایی می کردم و در بعضی موارد هم که حل آن در توان من نبود آن را با مدیر آموزشگاه در میان می گذاشتم. آموزه های دینی و قرآن هم روی آنها بسیار تاثیر گذار بود. حضور آنها در نماز جماعت که در ماههای اول بسیار کم رنگ بود در اواخر اجرای طرح بسیار نمود داشت، من هم از این فرصت برای صحبت کردن با آنها استفاده می کردم. کتابخانه کلاسها هم دیگر یک جعبه خالی نبود. بلکه تبدیل به کتابخانه سیار شده بود که آوازه آن حتی به مدارس دیگر هم رسیده بود خیلی از دانش آموزان نیز تقریباً تمام کتاب ها را مطالعه کرده بودند. با کمک و همکاری مدیر مدرسه یکی از جلسات شورای معلمان را در اواخر فروردین ماه به بررسی طرح اختصاص دادیم. و بعد از یک نظر سنجی از همکاران و جمع اوری نظرات که خوشبختانه همگی نظر مساعدی داشتند متوجه شدیم که این طرح در بالا رفتن نمرات درسی دانش آموزان نیز تاثیر به سزایی داشته است.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مشاور دبیرستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید