no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه ششم 24 صفحه فایل ورد با موضوع کاهش ضایعات نان
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه ششم 24 صفحه فایل ورد با موضوع کاهش ضایعات نان


گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش ضایعات نان مدرسه

گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کاهش ضایعات نان مدرسه  در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 24  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه ششم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش ضایعات نان مدرسه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش ضایعات نان مدرسه

دیباچه پیرامون قضیه کاهش ضایعات نان مدرسه

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش ضایعات نان مدرسه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش ضایعات نان مدرسه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش ضایعات نان مدرسه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش ضایعات نان مدرسه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش ضایعات نان مدرسه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش ضایعات نان مدرسه

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش ضایعات نان مدرسه

ارائه مستندات پیرامون کاهش ضایعات نان مدرسه

پیش بینی نتایج در مورد کاهش ضایعات نان مدرسه

راهکارها پیرامون قضیه کاهش ضایعات نان مدرسه

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش ضایعات نان مدرسه

اجراي راه حل ها:

ا- قصه گویی: می دانیم که قصه، نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودکان دارد. مسلماً علاقه به قصه را خداوند در نهاد انسان گذاشته است، زیرا خداوند از زیر و بم آفریده ی خود دقیقاً آگاه است و در تمام کتاب های آسمانی به زبان قصه با انسان سخن گفته است از این رو ما می توانیم بسیاری از مسائل علمی، اجتماعی، عاطفی و … را از طریق قصه به دانش آموزان آموزش دهیم.

2- شعرخوانی: خوب خواندن شعر، بیشتر جنبه تجربی دارد و با تکرار و تمرین حاصل می شود و تمرین پیش از اجرا و علاقه مند بودن به شعر، دو نکته اساسی برای شعر خوانی به شیوه ی بهتر و مؤثرتر هستند.

3- استفاده از آیات قرآن: قرآن کریم کتاب هدایت است، هدایت انسان به سوی زندگانی توأم با رستگاری. پس ضروری است که برای شناخت این زندگی به پیشگاهش برویم و در آن بیندیشیم. در زمینه ی بحث اهمیت نان و پیشگیری از ضایعات آن  می توان به تفکر در این آیات اشاره کرد.

«بخورید و بیاشامید اما اسراف و زیاده روی نکنید» سوره ی اعراف، آیه ی 31

«خداوند اسراف کاران را دوست ندارد.» سوره انعام، آیه ی 141

4- آموزش در درس انشاء: یکی از شیوه های آموزش، انشای هفته می باشد. در این شیوه، از دانش آموزان می خواهیم که راه های پیشگیری از ضایعات نان را در موارد گوناگون تشریح نمایند و یا این که از مشاهدات خود گزارشی تهیه نمایند.

5- آموزش در درس هنر: دانش آموزان می توانند در زمینه ی پیشگیری از ضایعا ت نان یک کار هنری ارائه دهند. مثلاً یک نقاشی طراحی و رنگ آمیزی نمایند .

6- آموزش از طریق بازی: در دوره ی ابتدایی با اجرای بازی های هدفدار می توان، تحرک و پویایی و حتی فضائل اخلاقی را در شخصیت کودکان بارور کرد و ریشه ی گرایشات منفی آتی را خشکانید و گامی اساسی در تربیت کودکان برداشت.

دانش آموزان می دانند که بهره گیری از دستورات بهترین الگو، جزء کرامات انسانی محسوب

می شود و پیامبران و جانشینان آن ها اسراف کار نبودند و اسراف کاران را دوست نداشتند. با استفاده از داستان های قرآنی می توان این امر را آموزش داد.

7- اجرای مسابقه: یکی از جذاب ترین روش های آموزش، برگزاری مسابقه بین کودکان است، چون این کار موجب نشاط در آن ها می گردد و به طور غیر مستقیم مطالب زیادی را یاد می گیرند.

8- پژوهش و تحقیق: از دانش آموزان می خواهیم که در زمینه های گوناگون که به کاهش ضایعات نان  پرداخته می شود، عکس و گزارش تهیه کنند و در کلاس ارائه نمایند و یا جاهایی که اسراف می شود، راهکارهای مناسبی را جهت رفع آن ارائه نمایند.

9- آموزش در اوقات فراغت: دانش آموزان علاقه زیادی به تلویزیون و کامپیوتر دارند و  می دانیم که بیشتر اطلاعات خود را از طریق حس بینایی کسب می کنند. بنابراین می توانیم فیلم های متناسب با سن آن ها و موضوع(الگوی مصرف) پخش کنیم تا آن ها پس از مشاهده، تجزیه و تحلیل و قضاوت نمایند، همچنین می توانیم دانش آموزان را در تهیه ی مطالبی که به صورت  power point آماده می کنیم مشارکت دهیم تا انشاءا… این امر مهم(اصلاح الگوی مصرف) در آن ها نهادینه شود.

گرد آوری اطلاعات( شواهد دو):

توجه و دقت دانش آموزان به پیشگیری از ضایعا ت نان بيشتر شده و در اصول درست مصرف کردن اشتياق زيادي نشان مي دادند. در اواخر حضور در آموزشگاه تعداد دانش آموزاني كه به تغيير در افکار خود فكر مي كردند بسیار بیشتر شده بود و اولیای آنها از طریق تماس حضوری و تلفنی احساس رضایت می کردند. دیگر عوامل آموزشی نیز از کار من بسیار خشنود شده بودند و سعی داشتند این مسئله را به کلاس ها و مدارس دیگر بسط و گسترش دهند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه ششم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید