no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان ششم دبستان با عنوان افزایش خودباوری در دانش آموزان 28 صفحه
zip
ژانویه 18, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان ششم دبستان با عنوان افزایش خودباوری در دانش آموزان 28 صفحه


گزارش تخصصی معلمان ششم دبستان

گزارش تخصصی معلمان ششم دبستان  به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ششم دبستان  به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

دیباچه پیرامون قضیه افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

ارائه مستندات پیرامون افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

پیش بینی نتایج در مورد افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

راهکارها پیرامون قضیه افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش خود باوری در دانش آموزان پایه ششم

اجرای راه حل:

در اجرای راه حل بر طبق اولویت بندی راه حل اول یعنی:

((حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی دانش آموزان جهت تقویت خودباوری آن.))

را برگزیدیم و جهت اجرای به منوال زیر اقدام کردیم.

در اولین اقدام از اولیاء دانش آموزان دعوت کردیم که به مدرسه آیند ولی تنهامادر دانش آموزان به مدرسه آمدند بعد ازاحوالپرسی های روزمره خواسته های خود را به ترتیب اولویت های زیربا اودر میان گذاشتم واز او خواستم که آنها را با خانواده در میان بگذارند وحتمأ به آن عمل کنند.

*مسولیت کارهای دانش آموزان را به خود او واگذار کنند.

*در کارهای خانه از دانش آموزان کمک بخواهند وبه او مسئولیت واگذار کنند.

*فرزند خود را با نام های آقای مهندس ، آقای دکترو… صدا بزنند.

*در جمع هایی که دانش آموزان حضور دارد ازاو تعریف وتمجید کنید.

و نیزتصمیم گرفتم خودم در مدرسه کارهای زیر را برای بهبود دانش آموزان آنجام دهم

*دانش آموزان را به عنوان نماینده ی کلاس معرفی کنم.

*در زنگ ورزش دانش آموزان را در بازی ها شرکت دهم و خودم عضو تیم او باشم.

*در زنگ های تفریح از او چشم بر ندارم وسعی کنم با او خلوت کنم وبا او هم صحبت شوم.

*بیشتر او را پای تخته بیاورم و از او سولات شفاهی بپرسم.

*کارهای خارج منزل وبه صورت گروهی (که دانش آموزان عضو گروه باشد)به آنها بدهم مانند ساختن بالن.

*و در نهایت مسئولیت هایی در مدرسه به او بدهم که بیشتر با دانش آموزان هم کلام شود. مثلأ شهردار مدرسه

جمع آوری اطلاعات (شواهد2)

پس از اجرای راه حل ارائه داده شده نوبت به جمع آوری اطلاعات میرسد و ما در این مرحله میخواهیم بدانیم که آیا نتایج خوبی را از این راه حل بدست آورده ایم یا راه حل جدیدی برای مشکل دانش آموزان انتخاب کنیم.

در اطلاعات به دست آمده از مشاهدات معلم(خودم) و والدین ودیگر دوستان مبنی بر اینکه دانش آموزان در اجتماع و گروها حاضر می شود و از با آنها بودن لذت می برد حاکی از آن است که تلاشهایی که انجام داده ایم دانش آموزان را از حالت انزوا وعدم خود باوری در آورده ودر حال سوق دادن به سوی اجتماعی شدن می باشد. گرچه نمی توانیم ادعا کنیم که دانش آموزان  کاملأ بهبود یافته اما این را می توانیم بگوییم که دانش آموزان تغییرات چشمگیری داشته و در این راه در حال پیشرفت می باشد و ما برای بهبود کامل دانش آموزان همین رویه را در پیش می گیریم به امید آنکه دانش آموزان  یکی از شخصیت های اجتماعی این مرز وبوم گردد.

مباني نظري پژوهش

دانش آموز عدم خودباوری هر چند که برای دیگران ناراحتی ورنجش ایجاد نمی کند لکن ممکن است به علت دنج تاشی از احساس نا امنی وبی کفایتی در خود جزء ناشادترین دانش آموزان باشد. درنتیجه پیوسته بد نیای درون خویش پناه می برد. و اگر در مورد رفتار غیر اجتماعی این قبیل دانش آموزان و نوجوانان چاره ای اندیشیده نشود احتمالا خطرناکترین و مساعد ترین وضع را برای ابتلاء به اسکیزو فرنی (جنون خواهند داشت . هر چند که همه دانش آموزان کمرو و منزوی به بیماری روانی دچارنمی شوند لکن تعدادی از آنان قربانی این بیماری خواهند بود.عدم خود باوری، اعتماد به نفس و انزوا طلبی عارضه ای است که باعث می شود دانش آموز از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کنند. این دانش آموزان و نوجوانان نوعاً با تقلیل یافتن علایق ذهنی و عاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوستان نزدیک و صمیمی محروم اند. نوجوانی که کم رو و گوشه گیر است، معمولاً از حضور در فعالیت های جمعی سرباز می زند و فقط با تک دوست خود که نوعاً به او بسیار وابسته می شود اوقات خود را سپری می کند

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ششم دبستان  را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید