no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم : بهبود یادگیری و جلوگیری از افت تحصیلی در درس ریاضی
zip
ژانویه 15, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم : بهبود یادگیری و جلوگیری از افت تحصیلی در درس ریاضی


گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم

گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی دانش آموزان کلاسم  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن مشکل ضعف درس ریاضی و افت تحصیلی

گردآوری داده‌ها

عوامل موثر در ايجاد اضطراب رياضي‎ ‎

1ـ فشارهاي والدين:بديهي است نقش والدين در اضطراب دانش آموزان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انكار‎ ‎است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس رياضي ضعيف و كند بوده‌اند اين احساس و‎ ‎نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل مي‌كنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات‎ ‎خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و اضطراب مي‌كنند‎.

2ـ ‎شيوه‎ ‎آموزش معلمان:

گروهي از معلمان بدون در نظر گرفتن‎ ‎موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعداد‌ها و توانايي‌هاي آنان، مسائلي‎ ‎براي حل كردن طرح مي‌كنند كه از عهده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه‎ ‎موارد، دانش آموزان احساس بي‌كفايتي و ناتواني مي‌كنند و نسبت به استعداد و عملكرد‎ ‎خود بدبين و وازده مي‌شوند‎.

3ـ ‎محتواي كتاب‌هاي رياضي:در مواردي‎ ‎نيز محتواي كتاب و ترتيب درس‌هاي رياضي به گونه‌اي است كه يادگيري مفاهيم رياضي،‎ ‎سخت جلوه مي‌كند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموزان مي‌شود.

در چنين مواردي اگر‎ ‎معلم هم كمي درايت و تلاش از خود به خرج ندهد و آموزش را راحت‌تر نكند، موجب‏‎ ‎بيزاري دانش آموزان از درس رياضي مي‌شود، زيرا آنان احساس مي‌كنند كه چيزي نمي‌‎فهمند‎.

4ـ ‎تجارب منفي:نمره‌هاي پايين از درس رياضي، پيش زمينه‌هاي‎ ‎ذهني، معلمان جدي و سختگير، روش‌هاي تدريس اشتباه، توجه نكردن به مراحل رشد ذهني‎ ‎دانش آموزان و آزمون‌هاي پيچيده پي درپي، همگي مي‌توانند موجب بدبيني دانش آموزان نسبت‎ ‎به درس رياضي شوند‎.

‎ب – شيوه‌هاي اشتباه آموزش رياضي‎ ‎

1ـ تاكيد بيش از اندازه بر به يادسپاري:رياضي درسي است كه بيش‎ ‎از آن كه به حفظ كردن نياز داشته باشد، به فهميدن و درك كردن نياز دارد. درك قوانين‎ ‎و مفاهيم رياضي موضوعي است كه براي تدريس اين درس بايد در وهله نخست مدنظر باشد‎.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید